onsdag den 7. juni 2017

Læseliste: Sommer '17

🌞"One benefit of summer was that each day
 we had more light to read by." 🌞


Sommeren nærmer sig med hastige skridt (og stigende grader) og i år vil jeg prøve noget nyt, som jeg normalt ikke gør så meget i: jeg vil planlægge min sommerlæsning.
Ikke i så stort omfang, at der ikke vil være plads til andet, men en god stak på 10 bøger, der vil være dem jeg, foruden min stak af anmeldereksemplarer, vil dykke ned i.
Jeg tænker, at jeg vil give mig en deadline: ikke for at presse mig selv tidsmæssigt, men mere som en lille tidsguide, der forhåbentligt kan holde mig igang, på trods af fyldte dage og trætte aftener. 

Planen er, at det skal løbe fra nu og så til d. 1. september, hvor efteråret har meldt sin ankomst og det er tid til efterårets strabasser og bøger. 

Min læsestak er godt blandet af en masse gamle bøger, et par nye, bøger jeg planlagde at læse sidste sommer(!), men aldrig fik læst og også godt blandet af fantasy, lidt skøn, krimi og YA - en ret god bunke, hvis jeg selv skal sige det. 

'Just One Day' af Gayle Forman'The Choice' af Nicholas Sparks og 'What Happened To Goodbye' af Sarah Dessen er hvad jeg håber, er nogle rigtig småsøde og fine sommerlige historier, der, selvfølgelig, har lidt drama, men som vil ende med at give mig et smil på læben.

'Vores ø' af Tracey Garvis-Graves'Den glemte have' af Kate Morton og 'Ligblomsten' af Anne Mette Hancock håber jeg på, at vil tilføje lidt spænding og mystik, til de dage hvor, hverdagen kan virke lidt kedelig og triviel. 

'Gudindens udvalgte' af P.C. & Kristin Cast'A Court of Mist and Fury' og 'A Court of Wings and Ruin' af Sarah J. Maas er dem jeg tænker, skal give mig en god tur ind i fantasyens verden og alle tre er bøger, som jeg har store forventninger til.

Sidst, men ikke mindst, er det på tide, at jeg får læst 'En mand der hedder Ove' af Fredrik Backman og får set præcis hvad det er ved den, der får folk til at klappe sådan i hænderne.


Har du planer om, at læse noget særligt her til sommer? 

12 kommentarer:

  1. Du skal sådan glæde dig til "Just One Day", "Vores ø" og "En mand der hedder Ove". Det er alle sammen helt fantastiske bøger, som uden tvivl vil gøre sig godt som sommerlæsning. De er nemlig alle ret lette, men samtidig indeholder de også en god portion dybde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Just One Day' (og 'Just One Year' og 'Bare en nat') er slugt og de var lige præcis, som jeg havde håbet!
      Det er nemlig de her lette, men dybe historier jeg håber på og jeg glæder mig sådan til de andre også! :-)

      Slet
  2. Sikke mange spændende titler - og mange af dem har jeg endda selv overvejet at lave til et sommerprojekt! Selv er jeg ude i at skulle læse "Jeg er Pilgrim", blot en lille sag på små 800 sider, men den skulle simpelthen være så spændende, så den glæder jeg mig rigtig meget til :-)

    Men - for lige at spørge om noget helt andet; hvilket program/hvilken app bruger du til at lave dit fine billede i starten af indlægget? :-) Det ser simpelthen så fint ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op - det er da virkelig en lille sag ;-) Jeg håber, at den er lige præcis, som du ønsker! <3

      Jeg bruger hjemmesiden: https://www.canva.com/ - super let tilgængeligt og overskueligt, når man først lige har lært vejen rundt derinde! :-)

      Slet
  3. Elsker planlægning af sommerlæsning :-)

    Jeg er så småt ved at finde ud af, hvad jeg skal læse i min sommerferie - udover Krig og Fred, som nok sluger de to sidste uger af min ferie! Men i den første uge skal jeg slappe af udenlands, og der ryger nok nogle paperbacks med i kufferten :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt! :-)
      Jeg glæder mig til, at høre nærmere om bøgerne til din rejse. <3

      Slet
  4. ACOMAF + ACOWAR!!!!!! 😍

    SvarSlet
    Svar
    1. I KNOW, I KNOW! Det er simpelthen for dårligt, at jeg ikke er nået længere siden sidste sommer, andet end at have fået købt ACOWAR. -.- :D

      Slet
  5. Jeg vil virkelig også gerne nå at læse i hvert fald ACOMAF :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Yay! Så kan vi snakke om den, måske! <3

      Slet
  6. 'A Court of ...' har jeg tænkt mig at kaste mig over. Kate Morton har jeg længe gerne ville læse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder spændende og jeg har godt nok kun læst 'Lake House' af Morton, men den var SÅ god! :-)

      Slet