onsdag den 8. november 2017

Bogtag #6 - Gilmore Girls Book Tag


Søde Nikoline fra Windblown Pages har tagget mig i 'Gilmore Girls Book Tag', som jeg vil forsøge at besvare i dag.
Jeg tagger Karina fra Reading Raindrops, Rikke fra Flyv med mig og Line fra Forestilling om paradis til at være med. 

Lorelai: En karakter med en sjov eller sarkastisk sans for humor: 
Åh, Grimalkin fra Julie Kagawas 'Iron Fey'-saga. Sarkasme er umiddelbart hans mellemnavn, men han er SÅ fantastisk alligevel. 

Rory: Din yndlingsklassiker:
Altså, kun én? For jeg elsker både 'Charlotte's Web''Alice's Adventures in Wonderland' og selvfølgelig 'A Christmas Carol' ret højt!

Luke: En bog du elsker i hemmelighed:
Meget lig Nikoline, så tror jeg ikke på guilty pleasure reads - altså, jeg står ved det jeg læser og absolut også dét, jeg synes om den.

Lane: En musikalsk karakter:
Åh, Mia fra 'If I stay' af Gayle Forman. 

Dean: Din første bogkærlighed:
Det må være 'Twilight' serien af Stephenie Meyer. Jeg læste før dem, men de fik for alvor min boginteresse til at blusse op og jeg læste dem igen og igen (og igen). 

Sookie: En bog, der opslugte dig:
Alt fra 'Morika' og 'Krøniken om Morika' af Sidsel Sander Mittet. Det er en bog, en serie og et univers jeg bare ikke kan slippe.

Jess: En bog du elsker, men som andre hader:
Jeg var ret vild med 'Fifty Shades'-trilogien, som mange andre foragter.

Miss Patty: En bog som blev ødelagt af dens hype:
'Fangirl' af Rainbow Rowell. Det er en bog, jeg virkelig troede jeg ville elske, med alt det gode folk sagde om den, men jeg tror desværre også, at jeg på grund af det, var træt af den allerede før jeg havde læst den.

Emily Gilmore: En dyr bog:
Jeg tror ikke, at jeg ejer forfærdeligt mange voldsomt dyre bøger, men mine illustrerede udgaver af 'Harry Potter' og min udgave af 'Peter Plys' ligger over det beløb, jeg normalt selv vælger at bruge på én bog.

Paris: En anspændt karakter:
Pyh, den er lidt svær, men umiddelbart fik det mig til at tænke på Nemesis fra 'Diabolik'. Hun er lidt anspændt, men igen, hvem ville ikke være det i hendes situation? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar