lørdag den 21. oktober 2017

Dewey's Read-a-Thon: Følg mit læsedøgn #7

{Reklame: dette indlæg indeholder boglige gaver fra forlag.}
Dette indlæg vil blive opdateret løbende 🕮


Kl. 11.57: Lejligheden er ren og pæn, vasketøjet og opvasken er udryddet, bøgerne ligger klar på bordet, snacksne er skåret, anrettet i skåle og klar,, jeg er hoppet i den rareste natskjorte og de blødeste hyggesokker og jeg melder mig hermed klar efterårets Dewey's 24 Hour Readathon. Jeg glæder mig utrolig meget til startskuddet og til at følge jeres læsedøgn!
Jeg tror, at jeg vil snige mig til en lille lur, da jeg har skrevet eksamensopgave til langt ud på natten og mit indre ur trods det, vækkede mig alt for tidligt.
Vi ses klokken 14.00, skønne læsere.


Kl. 14.00: Så lød startskuddet og det er nu tid til at læse! Jeg starter dog lige ud med, at besøge de forskellige blogs, inden jeg vil dykke ned i 'Mareridt & myrekryb' af Nick Clausen, som jeg fik af forlaget til bogbloggertræffet i 2016.
Derudover har jeg fundet de første snacks frem, hvilket blev til lidt frugt og nogle kiks - let og lækkert.
Rigtig god læselyst, alle sammen!


Kl. 14.39: Alle blogs er besøgt (hvis ikke jeg har været forbi dig, så smid endelig et link i kommentarfeltet!) og de første snacks er på magisk vis forsvundet undervejs. Hov.
Nå, men NU vil jeg begynde på bogen!


Kl. 15.18: Jeg er godt i gang med 'Mareridt & myrekryb' og må sige, at det er nogle ret makabre historier, Nick Clausen har skrevet ...
Nu vil jeg finde lidt flere snacks frem og fortsætte læsningen.
Hvordan går det hos dig? 



Kl. 16.47:  Så blev jeg færdig med 'Mareridt & myrekryb', hvilken faktisk overraskede mig positivt. I hvert fald gør fugle mig nu lidt nervøse, jeg har skævet lidt småskeptisk til vandhanen og jeg er ikke helt lykkelig over, at være rødhåret med fregner ...
Til gengæld vil jeg nu læse 'The Night is Darkening Round Me' af Emily Brontë, som vist lige passer længdemæssigt inden der skal laves aftensmad.


Kl. 18.07: Jeg er netop blevet færdig med 'The Night is Darkening Round Me' og som med alt poesi, var der nogle digte der ramte mig bedre end andre. Der var smukke digte i blandt, hvor jeg kunne mærke mig selv live op og desværre også nogle, jeg slet ikke kunne finde mening i og som gjorde øjnene tunge.
Nu vil jeg tage en læsepause og lave noget mad, se det nyeste afsnit af 'Greys Anatomy' mens jeg spiser og vende stærkt tilbage derefter.

Jeg håber, at I hygger jer.

Kl. 18.18: Eller nej ... intet nyt Greys ... Det ødelægger lidt mine planer og nu har jeg lidt krise. Hej hej.


Kl. 20.02: Så fik jeg lavet mad, spist den og nydt et afsnit af 'Chicago PD', eftersom Grey svigtede mig.
Jeg har også lige taget en runde på de sociale medier og nu vil jeg tage mit glas med hindbærbrus og 'Flugten fra Horrorland' af R.L. Stine og fortsætte mit læsedøgn. 


Kl. 21.54: Jeg blev færdig med 'Flugten fra Horrorland' for en halv times tid siden og den var jo slet ikke uhyggelig! Dog var det et nostalgisk gensyn med R.L. Stines skriverier, så jeg klager ikke.
Derudover blev jeg lige fanget af en hyggelig mini-challenge med lidt krydsordssjov - det er fantastisk, at der er de her små udfordringer undervejs.
Nu vil jeg gå i gang med 'Milk and Honey' af Rupi Kaur og måske finde noget slik frem, selv om jeg stadig er herre mæt fra aftensmaden.
Hvad læser du lige nu? 



Kl. 23.13: 
"if i knew what 
safety looked like 
i would have spent 
less time falling into
arms that were not"
Rupi Kaur har virkelig lagt alt ud i 'Milk and Honey' og det var smukt, barskt, ærligt og fantastisk. Hun kan noget med ord og jeg kan ikke huske hvornår, jeg sidst har haft sådan en vild læseoplevelse.

Kl. 00.27: Efter en kort pause endte jeg med at læse 'How the Marquis Got His Coat Back' af Neil Gaiman, der bød på et pudsigt, hyggeligt og fint lille gensyn med 'Neverwhere'-universet.
Mine øjne er hammer trætte lige nu og jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal give mig i kast med nu. Jeg tænker, at jeg giver 'Circles of Hell' af Dante et skud og så må jeg se, om jeg kan holde mig vågen med den.



Kl. 01.39: Gaaaaab. Jeg er lige blevet færdig med 'Circles of Hell', men jeg aner faktisk ikke, hvad pokker jeg har læst. Den fangede mig slet ikke og jeg var SÅ forvirret hele vejen igennem. Øv. 
Nu tror jeg, at jeg vil finde en eller anden bog og så læse lidt i den, ind til jeg falder i søvn. 
Vi ses i morgen (eller senere i dag, er det vel efterhånden) - rigtig god læselyst, til jer natteravne der stadigvæk er i gang! 


Kl. 08.33: Jeg er oppe igen - wohoo! Jeg endte med, at finde 'Alene i Paris' af Jojo Moyes frem og den var lige præcis hvad jeg havde brug for. Derudover begyndte jeg på 'Lassie' af Eric Knight, fordi jeg sådan fik lyst til at læse om den skønne collie.
Jeg er ved, at besøge de forskellige blogge og så satser jeg på at læse 'Lassie' færdig, før jeg begynder på morgenmaden.

Hvordan står det til hos jer? 

Kl. 09.43: Jeg er næsten færdig med 'Lassie', men jeg tænker, at jeg vil holde en lille pause og lave noget morgenmad nu. 


Kl. 10.23: Morgenmaden blev til pandekager (i jævnt skæve former) og kakaomælk - jeg er fan!
Nu vil jeg læse videre i 'Lassie' og så tænker jeg, at jeg fortsætter med 'Lassie kommer hjem' bagefter. 


Kl. 11.15: Seriøst, Lassie er sådan en fantastisk hund! Jeg får helt lyst til, at gense film og serier om hunden, altså. 

Kl. 12.39: Jeg er netop blevet færdig med 'Lassie kommer hjem' og den var så fin! Der blev, naturligvis, også knebet en tåre eller to ...
Nu vil jeg bruge den sidste tid på, at læse lidt i 'Valget' af Sarah Engell, som jeg har modtaget som gave fra forlaget.
Rigtig god slutspurt!



Kl. 14.02: 24 timer, 1155 sider fordelt på 9,25 bøger, knap så mange snacks som forventet og en hel del hygge senere, er efterårets readathon slut.
Det har fungeret afsindigt godt med en flere korte bøger og omend jeg måtte kæmpe mig igennem den ene sorte klassiker (en kamp jeg nær tabte), så har jeg været temmelig heldig med mine bøger. Jeg er dog ikke et eneste sekund i tvivl om, at 'Milk and Honey' vinder titlen som bedste bog under læsedøgnet og hendes nyeste bog 'The Sun and Her Flowers' er skrevet på årets ønskeseddel. 

Jeg har haft et så skønt læsedøgn og jeg har nydt, at lukke ned for alt andet og bare fokusere på bøgerne.
Tak fordi du fulgte med og vi ses næste gang.

Du kan også følge mit læsedøgn på: 
🕮 Instagram • Twitter • Goodreads 🕮 

72 kommentarer:

  1. Det lyder så hygggeligt! Håber at du får sovet et par timer, så du kan nå at få indhentet lidt af søvnen! God læselyst søde❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lykkedes, juhuu! :D
      Tak og i lige måde, søde <3

      Slet
    2. Dejligt, at det lykkedes søde ❤️ Det er så skønt med snacks - hvordan går det med bogen?

      Slet
    3. Den var virkelig (u)hyggelig og en god bog, at starte læsedøgnet ud på. <3
      Og ja, snacks er virkelig vejen frem. :D

      Slet
    4. Åh, øv søde - det er da træls med krisen. Håber at den snart går over! Det er hyggeligt med en uhyggelig bog - særligt her til Halloween <3

      Slet
    5. Jeg fandt heldigvis noget andet at se - det er bare SÅ typisk. :P <3

      Slet
    6. Åh, det var godt :0) Hvor er du sej! Kan se på Goodreads, at Dante ikke var helt så god... Håber, at din næste bog er bedre <3 Jeg vil nu læse lidt i "The Sandman" ind jeg begiver mig til drømmeland.

      Slet
    7. Dante var ... lidt op ad bakke, for at sige det mildt. :D

      Åh, 'The Sandman'! <3 Jeg er SÅ vild med den flotte udgave du har. :')

      Slet
    8. Så nu er jeg også kommet op - langt om længe :0) Åh, Lassie, det er så sød en serie!
      Den er mega flot, men dog os mega tung <3 Men der er nogle utrolige smukke illustrationer i. God læselyst til dig søde :0)

      Slet
    9. Jaaa <3

      Åh, ja, det kunne jeg godt forestille mig, at den var! Det er jo en kæmpe bog. :-)
      Tak og i lige måde, søde <3

      Slet
    10. Så hyggeligt med Lassie ❤️ Den bog må jeg snart læse!
      God slutspurt søde ❤️��

      Slet
    11. Det var virkelig også et kært gensyn! <3
      Tak, søde!

      Slet
    12. Tak for denne gang - det har været så hyggeligt at læse med ved dig <3
      Sov godt, hvis du skal have en lille lur:0)

      Slet
  2. Meget zen billede ♥

    Rigtig god fornøjelse - glæder mig til at følge med!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Readathon er mit zen-moment. ;-)

      Mange tak og i lige måde!

      Slet
    2. Jeg må lige holde øje med den bog, du læser... den lyder interessant :-)

      Slet
    3. Det er den bestemt også og der er vist hele 3 bøger i serien efterhånden. :-)

      Slet
    4. Håber du kommer hurtigt over krisen - hepper på dig! :)

      Slet
    5. I did! 'Chicago PD' reddede dagen :D

      Slet
    6. Milk and Honey har jeg hørt virkelig godt om. Den bør jeg altså få læst... måske man skulle lave nogle flere read-a-thons! :D

      Håber du nyder nattelæsningen :-)

      Slet
    7. Do it! Den er så fin <3
      Ja, måske et hvert kvartal i stedet for? :P

      Det gør jeg, men jeg giver snart op og tager et par timers søvn ..

      Slet
    8. Hehe, Lassie er jo total nostalgi! Kan dårligt huske historierne, men nøj hvor har jeg dog set tv-serien mange gange som barn :D

      Hav en god slutspurt!

      Slet
    9. Samme her - den dejlige hund! <3

      Tak :-)

      Slet
  3. Ih, hvor jeg glæder mig til at følge med!
    God læselyst <3

    SvarSlet
  4. Uhm, lækre og fornuftige snacks ;) God fornøjelse med bogen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, det er kun her i starten da - alt sukkeret ligger klar til senere ;-)
      Tak!

      Slet
  5. God fornøjelse med læsningen :) Godt du fik hvilet lidt

    SvarSlet
    Svar
    1. Det hjalp i hvert fald en smule og tak, i lige måde. <3

      Slet
  6. God læselyst! Jeg er også godt i gang med læsningen (og nok lidt for godt igang med snack'sne...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Same, same ... Men er det ikke bare sådan, det skal være? :P

      Slet
    2. Oh no, ikke godt når planerne går i vasken. Håber du klarer dig uden et nyt afsnit :)

      Slet
    3. Jeg fandt heldigvis noget andet at se! :P Men der var lige 5 minutters panik ;-)

      Slet
  7. Lækre snacks :) Siger til mig selv hver gang at jeg skal have flere grøntsager og frugt på bordet, men igen igen er jeg endt med det usunde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, det var absolut også kun her i eftermiddags - lige straks kommer alt det sukkerige på bordet. ;-)

      Slet
  8. Hav et rigtig dejligt readathon! Så hyggeligt at følge med i din læsning :)

    SvarSlet
  9. Ser bare så hyggeligt ud.

    Rigtig god læselyst og håber du får et skønt læsedøgn..

    Knus Jeanette - http://www.jeasblanketanker.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det virkelig også <3
      I lige måde - jeg håber, at du er godt i gang. :-)

      Slet
  10. Jeg håber du nyder læsedøgnet! Jeg er desværre på tur i København med min mor, så min læsning er lidt begrænset i denne omgang. Men forsøger at få færdiglæst "Ravnenes hvisken 2" her til aften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu heller ikke dårligt med sådan en tur. :D
      God fornøjelse!

      Slet
  11. Vent. Hvad?! Kom der ikke noget nyt GA denne uge?! :O :O :O

    SvarSlet
    Svar
    1. NEJ! Hvad er det for noget!? Det er næsten en fast tradition, at jeg ser det ... SÅ skuffet! :o

      Slet
    2. Det er da simpelthen bare heller ikke i orden :O Nå men tak for info. Røv.

      R.L. Stine lyder tilgengæld hyggeligt :D

      Slet
    3. R.L. Stine var mega hyggelig! Det vejede lidt op for tidligere GA-krise :P

      Slet
  12. Ser hyggeligt ud med dine lækre snacks :-)

    God læselyst, jeg glæder mig til at kigge med herinde <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er SÅ hyggeligt!

      Jo tak og i lige måde! :-)

      Slet
    2. Mums æbleskiver er lækre - nu får jeg helt lyst til æbleskiver :-D

      God læselyst til dig i dag <3

      Slet
    3. Absolut - og pandekager lige så ;-)
      Jeg håber, at du havde en god slutspurt!

      Slet
  13. Så fik jeg endelig tjekket op på diverse blogs - det er jo lidt nemmere bare at tjekke Instagram undervejs :D

    Jeg er også begyndt at se den nye sæson af Grey's - wauw! Netop blevet færdig med aftensmad dog og lidt pause til et af mine favorit Gilmore Girls afsnit :D

    God læselyst - er det egentlig en ny R.L. Stine bog? Og jeg skal også se at få læst den der af Brontë - har du læst andet af hende?:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, ja det er det godt nok :D Men på bloggene får man et bedre helhedsindtryk, synes jeg.

      Det er så vildt med GA - jeg synes ikke det er fair, at de allerede holder pause efter 4 afsnit ...

      Bogen er vist ret gammel, tror jeg - jeg har i hvert fald haft den i et par år. :-)

      Nej, det er faktisk det eneste, jeg har læst af hende. <3

      Slet
  14. Dejligt at læse, at din readathon går godt. Jeg er ved at finde ud af hvad jeg skal læse nu, som jeg kan blive færdig med i aften, inden jeg går i seng og sover nogle timer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søvn lyder nu også ganske rart her, hvis jeg skal være helt ærlig ..

      Slet
  15. Svar
    1. Jeg fatter virkelig ikke, at jeg ikke har læst den før nu ...

      Slet
  16. Det lyder som om du har en del overskud, jeg er slet ikke misundelig! Jeg krydser fingre for at du får et fantastisk læsedøgn, det fortjener du efter en omgang eksamensskrivning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er virkelig også selv overrasket :P
      I lige måde! <3

      Slet
  17. Jeg er ved at være klar igen efter 7 timers søvn. Først skal jeg dog lige have morgenmad, og så står den på Fortryllersken fra firenze. Fortsat god læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor godt! Det er altså helt vildt, hvor lidt søvn vi læsere kan overleve på. ;-)

      Slet
  18. Åh, kakao. Kunne godt kakao med is i lige nu faktisk (men hvornår kan man ikke det?)...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm, det kunne jeg faktisk ikke ... MEN, jeg kunne godt have begge dele, bare hver for sig. :D

      Slet
  19. Faldt pladask for rupi kaurs ord og Milk & Honey er da bare så fantastisk.
    Du har fået læst en masse gode bøger. Ser det ud til i hvert fald :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Same - må have fat i hendes nyeste også! :D
      Det har jeg i hvert fald - sådan et skønt døgn!

      Slet
  20. Har bare virkelig lyst til pandekager og kakao nu.. Ha Ha..

    Ser så hyggeligt, er det et pyjamas du har på, ser super lækker ud?

    Håber du får en skøn søndag.. Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også lækkert, da! :D
      Det er en oversize natskjorte fra H&M - den er SÅ rar og blød og perfekt! <3

      Slet
  21. Åh, Milk and Honey! Jeg elsker simpelthen den bog så højt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også jeg! Hvor er den bare smuk, altså. <3

      Slet