lørdag den 2. september 2017

'The Choice' - Nicholas Sparks

"It was just a normal day, a day like any other. But most of all it was a day in which everything was exactly the way it should be."



Titel: The Choice. Forfatter: Nicholas Sparks. Udgivelsesår: 2008 (originalt: 2007). Sidetal: 288. Forlag: Grand Central Publishing.

Travis Parker has everything a man could want: a good job, loyal friends, even a waterfront home in small-town North Carolina. In full pursuit of the good life -- boating, swimming, and regular barbecues with his good-natured buddies -- he holds the vague conviction that a serious relationship with a woman would only cramp his style. That is, until Gabby Holland moves in next door. Despite his attempts to be neighborly, the appealing redhead seems to have a chip on her shoulder about him...and the presence of her longtime boyfriend doesn't help. Despite himself, Travis can't stop trying to ingratiate himself with his new neighbor, and his persistent efforts lead them both to the doorstep of a journey that neither could have foreseen. Spanning the eventful years of young love, marriage and family, The Choice ultimately confronts us with the most heartwrenching question of all: how far would you go to keep the hope of love alive?


Nicholas Sparks har tidligere vist sig, at være mester i, at få mig til at føle. Om det så har været hans bøger, eller filmatiseringerne af dem: der sker noget magisk, når jeg er i kontakt med hans værker.
Jeg bliver fuldstændig opslugt, mine følelser sidder ude på tøjet og jeg smiler, når jeg ser tilbage på historierne - selv de sørgelige.

'The Choice' var naturligvis ingen undtagelse og kender I citatet: "A good book is good company."? Denne bog var virkelig godt selskab og dens karakterer ligeså.
Travis og Gabby var sjove og grinagtige, kærlige og følsomme, skønne og empatiske - 2 fantastiske karakterer, hvis rejse gennem livet, jeg virkelig faldt for. 

"Stories are as unique as the people who tell them, and the best stories are in which the ending is a surprise."

Jeg elskede måden bogen var sat op på, med flashbacks tilbage til dengang de mødtes, hvordan deres følelser blomstrede og udviklede sig til noget meget større, mens man stille finder ud af, hvor de er endt. Lige ind til de sidste 50 sider, hvor Sparks havde sit faste greb om mit hjerte. Om grebet løsnede sig, må I selv finde ud af ...
I hvert fald er 'The Choice' endnu en af Sparks' store succeser i mine øjne og jeg glæder mig allerede til, at læse mere af ham. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar