torsdag den 17. august 2017

'Through the Woods' - Emily Carroll

"I dreamt I choked
and choked
  and choked."


Titel: Through the Woods. Forfatter: Emily Carroll. Udgivelsesår: 2014. Sidetal: 208. Forlag: Margaret K. McElderry Books.

Five mysterious, spine-tingling stories follow journeys into (and out of?) the eerie abyss.

These chilling tales spring from the macabre imagination of acclaimed and award-winning comic creator Emily Carroll.

Come take a walk in the woods and see what awaits you there...


Det lyder lettere creepy, gør det ikke? Altså, det var det også det meste af tiden og at læse den i nattens mulm og mørke var måske ikke den fedeste idé, taget mit sarte sind i betragtning. 
Det tilføjede selvfølgelig kun til uhyggen, hvilket, hvis jeg selv skal sige det, næsten også er det eneste, denne bog havde kørende for sig.

"But the worst kind of monster was the BURROWING KIND.
The sort that crawled into you and made a home there.
The sort you couldn't name, the sort you couldn't see.
The monster that ate you alive from the inside out." 

Bemærk at jeg siger næsten; for hold da op, hvor var tegningerne fantastiske (og skræmmende), flotte og noget for sig selv. Det var virkelig dem, illustrationerne, der gjorde denne læseoplevelse noget værd. 

For historierne, omend de skræmte mig til tider, gav faktisk ikke nogen som helst mening for mig. Jeg dykkede ned i en historie, der så gjorde mig bange, så sluttede den og efterlod mig med et stort fedt spørgsmålstegn i panden på mig, der fjernede al frygt med forvirring.
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det var meningen, at det skulle forvirre læseren, eller om jeg bare slet ikke er skarp nok til, at finde hoved og hale i ordene ...
Jeg er dog temmelig sikker på, at jeg i hvert fald ikke er målgruppen, på trods af, at jeg virkelig er fan af bøger, der får mig til at føle. 
Hvis bare de ikke får mig til, at føle mig dum ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar