torsdag den 31. august 2017

Opsummering af: August '17


August har været fyldt med glæde, rare mennesker fra nær og fjern og fantastiske stunder. Jeg er startet på noget engelsk fjernundervisning og det er rart at få repeteret sproget lidt.
Derudover har arbejdet fyldt en del denne måned og derfor har læsningen automatisk også fyldt mindre.
Jeg har ikke nået min sommerlæseliste endnu, men ak, jeg tror bare, at jeg forlænger den lidt og så må vi se.
Nu glæder jeg mig bare til at byde kære september velkommen, der inviterer til Fantasy Festival i Esbjerg, Bogcafé her i Sønderborg, forhåbentligt et gensyn med min kære bror og i morgen, den 1. september, starter min tid som elev.  


August har budt på lige knap 1500 siders læsning, fordelt på 5 fine bøger, hvoraf 4 af dem har været anmeldereksemplarer eller gaver fra forlag. Tak til Flamingo for 'Sendt til tælling', til Lindhardt og Ringhof for 'Lyset vi mistede'Tellerup for 'Sjælevært' og Håbefulde Unge Forfattere for 'Glimt fra tiden der var os'.

Månedens bedste bog har nok været 'The Choice' af Nicholas Sparks. Den mand kan noget særligt med sine ord og åh, hvor rammer de mig altid lige i hjertet.

Skuffende bøger synes jeg ikke, at jeg er blevet mødt af, men 'Sendt til tælling' var nu ikke helt så fængende, som jeg havde håbet.

Goodreads-målet lyder på 53/75 og jeg er 4 bøger foran (indsæt masse klapperi her). 

Mit Mountain TBR-mål er jeg til gengæld tilbage til 'on-track' med nu, så det skal jeg have arbejdet lidt på i september.

I august er der flyttet hele 11 bøger ind hos mig. 2 af dem er anmeldereksemplarer, 3 af dem gaver fra forlag, 1 enkelt er et køb og de sidste 5 er nogle af chefens aflagte bøger, som jeg har nuppet med hjem. 


Glæder du dig lige så meget til september, som jeg gør? 

4 kommentarer:

  1. Sikke et fint indlæg med fine billeder <3
    Det lyder som en dejlig måned, du har haft. Jeg synes, det er så sejt og imponerende med den mængde bøger, du når at læse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. <3
      Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at målet skal sættes lavere næste år. Mine læsevaner er desværre slet ikke, hvad de har været.

      Slet
  2. Godt gået mht. læsningen! Er der noget, du glæder dig særligt til at læse i september måned?


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Altså, jeg glæder mig stadig til, at læse 'Ligblomsten' af Anne Mette Hancock - jeg har simpelthen bare ikke nået den endnu .. Måske september bliver måneden?

      Slet