torsdag den 1. juni 2017

Opsummering af: Maj '17


Maj ankom stille og roligt, men forsvandt i en overraskende fart. Maj var en måned med sygdom, fester, spandevis af aftaler og en snert af stress og for lidt tid i døgnets timer. En måned hvor min læsning og hvor bloggen blev nedprioriteret i høj grad og hvor jeg ikke har nået halvdelen af det, som jeg egentligt gerne ville.
Maj var dog også måneden hvor vejret blev nydt og hvor solen (lettere uvilligt fra min side) gav røde mærker fra sig. Hvor biografture og hyggeaftener alligevel fandt vejen ind i mit skema og hvor jeg grådigt har suget al den energi, de dejlige folk omkring mig afgiver, til mig. 


I maj læste jeg lidt over 2000 sider, fordelt over 5 bøger og jeg må sige, at jeg faktisk er overrasket over, hvor meget det alligevel er blevet til i majs stress og jag.
Af de læste bøger har to af dem været anmeldereksemplarer og tusinde tak til HarperCollins Nordic og Tellerup for dem.

Majs bedste bog har uden tvivl været 'Vejen til Panteon' af Boris Hansen, der virkelig tog mig med storm. Min anmeldelse af bogen kan læses her.

Majs antiklimaks er umiddelbart ikke-eksisterende, eftersom alle de bøger jeg har læst, har overrasket mig godt på den ene eller anden måde.

Status på mit Goodreads-mål er nået til 30/75 og jeg er altså derfor én hel bog bagud (damnit!), men det mener jeg nu nok, at jeg sagtens kan indhente. 

Status på mit Mountain TBR-mål er dog kun 15/36 og jeg er derfor stadigvæk on track, men kun fordi, at jeg var foran sidste måned.

Nye bøger i denne måned lyder på to bogkøb, hvor begge faktisk har været forudbestillinger (klap mig lige på skulderen) og derudover også 5 nytilkomne anmeldereksemplarer. 


Skal du noget spændende i juni? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar