lørdag den 13. maj 2017

'Soldaterne' (Sagaen om Talon #3) - Julie Kagawa

"Der er ikke altid et hvorfor eller hvordan, når det er naturens orden, det handler om.
Sådan er det bare."



Titel: Soldaterne (Sagaen om Talon #3). Forfatter: Julie Kagawa. Udgivelsesår: 2017 (oprindeligt: 2016). Sidetal: 335. Forlag: HarperCollins Nordic.

Dette er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic

Ember Hill fik et valg. Trygheden hos drageorganisationen Talon, eller et liv som udstødt og jaget for evigt. I stedet for at blive en morder i Talons tjeneste, valgte hun at slutte sig til Riley og hans oprørere. Nu har hun mistet kontakten med sin tvillingebror Dante, der er loyal over for Talon, samt med Garrett, soldaten der ændrede hendes syn på sine egne menneskelige side. 

Mens Ember og Riley gemmer sig og samler kræfter, rejser Garret alene til Storbritannien, til det sted hvor den hemmelige og urgamle Sankt Georg-orden blev grundlagt. Der vil han udspionere sine tidligere allierede, og afsløre dødbringende hemmeligheder, som vil rystebåde dragerne og dragedræbernes verden i deres grundvold. 

Nu, hvor Talon rejser sig igen, er de alle i fare.


I denne bog, den tredje i Sagaen om Talon, er vi sunket længere ind i krigen og desperationen for, at finde et minuts fred, i en verden hvor angrebende kommer fra alle sider.
Vores følge er, 
til Talons og Ordenens irritation, blevet en del mere snu og selv om de stadig skal træffe nogle utroligt barske og farlige valg, så kunne jeg godt mærke, at de nu er så langt inde i krigen, at det ikke længere er et spørgsmål om at gøre det rigtige, men om at gøre det nødvendige.

Det famøse trekantsdrama var ikke nær så overvældende i 'Soldaterne' og det var rart, at kunne fokusere på selve historien, frem for den problematiske kærlighedssituation Ember er i.
Riley er jeg til gengæld stadigvæk ikke stor fan af, men det vejer Ember, Garrett og Wes' karakterer i høj grad op for og derudover dukker der også nogle nye og virkelig interessante personer op, som jeg håber på, at se meget mere til i næste bog.


"Det havde været hendes barmhjertighed og det, at hun havde nægtet at slå en fjende ihjel, der havde fået mig til at indse, at Ordenen tog fejl. Det var på grund af hende, jeg sad her i træet nu og satte mit liv på spil for at beskytte de væsener, jeg engang havde forsøgt at udrydde. Fordi en drage havde skånet en Sankt Georg-soldats liv, havde alt ændret sig."

'Soldaterne' var sindssygt spændende og jeg synes virkelig, at niveauet er blevet hævet igen, efter min lidt vaklende oplevelse med 'Oprørerne'.
Når jeg sad med 'Soldaterne' i hænderne, var det svært at lægge den fra mig igen og jeg nød, at blive kastet rundt i Kagawas omfattende og vilde univers.

Det er både vildt interessant og hammer frustrerende at se vores følge gå igennem alt det de gør og Kagawa formår virkelig at trække læseren dybt ind i stemningen af bogen.

Slutningen var dog næsten mere, end jeg helt kunne håndtere.
Jo, jeg havde da skænket muligheden en tanke, men jeg havde faktisk ikke troet, at bogen ville tage den drejning, som den gjorde og jeg har stadig ikke besluttet mig for, hvorvidt jeg synes det var fedt eller forfærdeligt.
Det kommer nok an på, hvordan fortsættelsen bliver ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar