lørdag den 29. april 2017

Dewey's Read-a-Thon: følg mit læsedøgn #6

Dette indlæg vil blive opdateret løbende.



Kl. 09.47: Jeg er klar. Klar til kirke, klar til konfirmationsfest og klar til at hygge mig med min familie. Hvad vigtigere er dog, at min lejlighed er klar: Klar til at jeg kommer hjem igen, klar til at blive ignoreret til i morgen eftermiddag og klar til at blive ramt af den halvårlige læseglade "helligdag": Dewey's 24 hour Read-a-Thon
Jeg håber, at I alle får en fantastisk start på læsedøgnet, når klokken slår 14.00 og jeg glæder mig virkelig til at være med senere i dag. Rigtig god fornøjelse, folks - vi ses inden længe! 


Kl. 19.51: Jeg er hjemme efter en skøn dag til konfirmation ved min søde niece! Det har dog også været en lang dag, så jeg starter mit læsedøgn både senere og ganske ør i hovedet, men ak, det går forhåbentligt over efter indtagelsen af en masse sukker!
Jeg har været lidt rundt på de sociale medier og har gjort den første snack klar (og spist den ...) - seriøst, mozerellasticks og aioli var et PERFEKT valg!
Nu vil jeg lige straks gå i gang med min første bog som bliver 'Vores kemiske hjerter'. Så vidt jeg kan se, så går det godt for jer derude: keep up the good work! 


Kl. 22.03: Jeg er næsten halvvejs med 'Vores kemiske hjerter' og den er så sød og sjov! Derudover prøver jeg at lade mig selv op med en masse sukker, men sandheden er, at jeg er så møghamrende træt, at jeg knap nok kan holde øjnene åbne lige nu. Jeg overvejer virkelig at tage en lur, men nu får vi at se.
Jeg håber, at I hygger jer derude!



Kl. 00.59: Jeg er, mod alle forventninger, stadig vågen og læsende! Jeg blev færdig med 'Vores kemiske hjerter' for en halv times tid siden og selv om jeg synes, at den både var sød, fin og pudsig, så blæste den mig desværre ikke bagover.
Nu har jeg til gengæld valgt at vige lidt bort fra den planlagte stak, fordi jeg fik en pludselig trang til at læse 'Through the Woods'.
Så jeg har skænket mig et glad mokaï i dagens anledning og vil dykke ned i den fine graphic novel lige straks.
Er I stadig vågne og hvordan går det? 


Kl. 01.55: Jeg er lige blevet færdig med 'Through the Woods' og den var alt andet end jeg havde forventet og en del mere uhyggelig, end hvad jeg troede. Om det så er godt eller skidt, skal jeg lige tygge lidt på.
Jeg holder for nu - jeg er simpelthen ALT for træt til at fortsætte på nuværende tidspunkt, så hellere få et par timers søvn og så give den gas i morgen formiddag!
Fortsat god læselyst til jer, der stadig er i gang og læser løs! Jeg hepper på jer fra drømmeland.



Kl. 08.41: Godmorgen! Det er altid en succes at vågne før vækkeuret ringer på disse læsedage og jeg er nu, efter en tur rundt hos de forskellige bogbloggere, endelig klar til at dykke ned i 'Det lille hus i den store skov'. Derudover er jeg blevet rådet til at gemme 'Kalamit' til en anden god gang, så jeg vil også til at overveje, hvad der så skal læses efter denne lille bog. 

Kl. 09.43: Hvor er 'Det lille hus i den store skov' dog bare sød og hyggelig. Det er næsten som at være barn igen!
Jeg er dog ved at blive lidt småsulten, så jeg vil holde en lille pause, mens jeg får bakset noget morgenmad sammen. 



Kl. 10.17: 'Eat, sleep, read, repeat'-bogmærket er taget i brug og morgenmenuen står i dag på pandekager med is! Det smager absolut himmelsk og om et lille øjeblik er de væk og så er jeg klar til at vende tilbage til Laura og hendes kære familie i den store skov.
Hænger I stadig ved derude?


Kl. 12.14: Det var sådan et fint gensyn med 'Det lille hus i den store skov' og jeg elsker Ingalls skrivestil. Det er ikke en bog, hvor man sidder og venter på det store plottwist, eller er nervøs for en enorm cliffhanger: det er en fin fortælling om livet, som det var engang. Fantastisk!
Nu vil jeg læse 'Drengen og træet', som er en lille fin og grøn bog, som jeg har haft stående i et godt stykke tid. Jeg er spændt på, hvad den har at fortælle mig.



Kl. 12.51: 'Drengen og træet' var virkelig hurtigt overstået. Vitterligt. Jeg nåede ikke at snacke, at tage en slurk af min cola - jeg nåede faktisk slet ikke at knappe den op og alligevel, nåede den lille grønne bog ind til mit inderste. Sådan en fin lille bog, om at give alt man ejer og har, til en man elsker.
Nu tror jeg, at jeg vil snacke lidt bær og chokolade og læse i 'I det øjeblik var jeg din' indtil readathon er ovre.
Rigtig god slutspurt til jer derude!


Kl. 13.02: Oooooog så kom jeg til at klikke en bog hjem ... Men det er 'Too Late' af Colleen Hoover, så det er helt okay. Det kan I da godt se, ikke?
NU vil jeg læse videre! Vi ses på den anden side. 



Kl. 14.06: Fire bøger, 898 sider og 18 timer senere er mit læsedøgn nu slut. Det har været hyggeligt og jeg har virkelig nydt bare at læse, læse og læse ud i et væk.
Jeg har ikke været afsindigt aktiv på readathons hjemmeside denne gang, men ak, jeg er tilfreds med det seneste døgn og nu glæder jeg mig bare til næste gang. 

Tak til jer der har fulgt med her på bloggen eller andre steder, hvor jeg har opdateret OG tak til jer, der har ladet mig følge med i jeres døgn også - det har været en sand fornøjelse!
Nu vil jeg tage en hurtig runde på de sociale medier og så skal jeg have en lur på sofaen! Tak for denne gang. 


Du kan også følge mit læsedøgn på: 
🕮 Instagram • Twitter  Goodreads 🕮

75 kommentarer:

  1. Rigtig god fest til konfirmationen! Jeg glæder mig til, at kigge forbi dig, når du går i gang med læsningen. Rigtig god læselyst, når du kommer hjem <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, sødeste Karina! Jeg har haft sådan en god dag og glæder mig nu bare til at læse, læse og læse! <3

      Slet
    2. Dejligt, at du har haft en skøn dag <3 Er du smuttet til drømmeland eller? Hvis du er, så må du sove godt, søde :0)

      Slet
    3. Jeg er stadig vågen og igang! Det går langsomt med læsningen, men det går fremad. <3 Jeg håber, at du hygger dig!

      Slet
    4. Jeg hygger meget, men nu er mine øjne også ved at være ret små, så jeg vil også finde min seng om ikke så længe. Du er mega sej <3 Godnat!

      Slet
    5. Den der søvn, den indhenter os alle før eller siden ...
      Tak og i lige måde, søde Karina! <3

      Slet
    6. Godmorgen <3 "Det lille hus i den store skov" er så fantastisk :0) Lækker morgenmad du har lavet - haps ;0) Jeg vil gå i gang med, at læse "The Crime Club – Mystery & Mayhem", som jeg tror er både spændende og sjov :0)

      Slet
    7. Det smagte også vældig lækkert!
      Åh, det lyder spændende og mystisk! ;-) Rigtig god fornøjelse! <3

      Slet
    8. Tusind tak :0) Sender dig daim opskriften til dig i eftermiddag. Rigtig god slutspurt søde <3

      Slet
    9. Lækkert og tusinde tak, søde! <3

      Slet
    10. Mange tak for et hyggeligt læsemaraton, søde ❤️ Det har været så hyggeligt, at kigge med i din læsning ��

      Slet
    11. I lige måde, søde! <3 Hyggeligt som altid!

      Slet
  2. Dejlig læselyst, når du når dertil :D Jeg glæder mig til at følge med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, sødeste Xenia og i lige måde! <3

      Slet
    2. Jeg glæder mig sådan til at høre om Kemiske hjerter! Håber den er en perfekt bog til readathon :D

      Slet
    3. Åh, den var fin, men ikke overvældende. Havde en stærk følelse af, at jeg havde læst noget lignende før, desværre ...
      Heldigvis er der mange flere timer og bøger, der kan blæse mig bagover! :D

      Slet
  3. God fornøjelse med konfirmationen - jeg glæder mig til at følge dig og din læsning :) Og især høre hvordan det er at læse Laura Ingalls Wilder, når man er voksen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Jeg er godt nok også spændt på at springe tilbage til barndommens minder! <3

      Slet
  4. Glædelig readathon dag! :D Håber du får et fantastisk døgn med masser af læsning og hygge - I hvert fald, den tid du nu kommer til at joine os. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. JAAA! Jeg er SÅ klar! Lige om lidt i hvert fald! :D <3

      Slet
  5. Jeg glæder mig til at følge dig. God konfirmation! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde og mange tak! :-)

      Slet
  6. God fornøjelse med konfirmationen! :D Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn når du kommer så langt :) <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Yay, det må være dejligt at være frisk og veludhvilet til læsedagen - jeg håber at du hygger dig med 'Det lille hus i den store skov' <3

      Slet
    2. Det er det i hvert fald! <3 Jeg hygger mig SÅ meget - er slet ikke klar til, at læsedøgnet er slut om få timer ...

      Slet
  7. Nu er det lige om lidt! Jeg glæder mig sådan til at følge dit døgn, kære Malene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er det nu! I lige måde, søde Nikoline! <3

      Slet
    2. Skønt du kunne lide Vores kemiske hjerter. Jeg elsker simpelthen den bog.

      Slet
    3. Dejligt! Jeg havde faktisk håbet, at den var lidt mere. Mere hvad, ved jeg ikke, men bare mere ...
      Ak, men sød var den og fyldt med så mange fine citater og referencer - lige til at få mit nørdede hjerte til at banke hurtigt!

      Slet
    4. Jeg ved heller ikke præcist hvorfor den ramte mig så hårdt. Det var helt vildt! Og de mange referencer kan også kun få hjertet til at banke hårdere. Det lille hus i den store skov er også på min tbr. Dejligt at du kunne lide den!

      Slet
    5. Det er skørt med den slags bøger, som bare kommer bag på en på den måde. <3
      Den er SÅ fin so far - jeg er i hvert fald glad for, at jeg endelig får den læst igen!

      Slet
  8. God fornøjelse med konfirmationen og dejlig læselyst når du når der til. Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og i lige måde! :-)

      Slet
  9. God fest! Husk at give konfirmanden bøger! :D :D

    Glæder mig til at følge med, når du er tilbage.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha, det blev ikke til en bog i denne omgang, men hun løber absolut heller ikke tør foreløbig! :D

      Slet
  10. Rigtig god fornøjelse både med konfirmationen og med bøgerne:-)
    Jeg kan heller ikke deltage alle 24 timer, men jeg glæder mig alligevel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak!
      Det er også bare hyggeligt i de timer man nu kan deltage. <3

      Slet
  11. Glæder mig til at følge dit læsedøgn

    SvarSlet
  12. Håber det er en god konfirmation, og glæder mig til at følge dit læsedøgn når det for alvor går i gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var sådan en fin dag og fest!
      Tak og i lige måde! :-)

      Slet
  13. God fest og god læselyst når du kommer til det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak! I lige måde med læsningen! :-)

      Slet
  14. Hejsa..

    Håber det var en dejlig konfirmation og at du kommer godt igang med readathon. Det er da noget af en udfordring efter sådan en fest..

    Rigtig god læselyst og god weekend..

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det i hvert fald!
      Jeg går i gang lige straks og jeg er SÅ klar på at få læst en masse sider! :-)

      I lige måde, søde!

      Slet
    2. Hej igen..

      Ser ud til at du har haft nogle dejlige læse timer.
      Det er så hyggeligt og jeg føler altid man læser sammen..

      Håber du får en skøn søndag..

      Knus <3

      Slet
    3. Absolut. <3 Der er noget ganske særligt ved disse læsedøgn. <3

      Kram!

      Slet
  15. Godt readathon til dig! Glæder mig til at høre, hvad du mener om Vores kemiske hjerter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var sød og fin, men desværre ikke overvældende. Dog en fin og let bog, til sådan en begivenhed! :-)

      Slet
  16. Rigtig god læselyst :) Fedt du er med

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! :-) Og ja, er også glad for, at jeg kunne få det hen!

      Slet
    2. Åh Laura Ingalls bøgerne. Den serie har jeg altid lyst til at vende tilbage til <3

      Slet
    3. Ja, ikke? Jeg har ikke læst dem alle og dem jeg har, læste jeg som barn, så det er så fantastisk at vende tilbage til skoven. <3

      Slet
  17. Man må aldrig læse på tom mave! Eller... er det ikke sådan, at rådet hedder? :P


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg er ret sikker på, at det er noget i den stil! ;-)

      Slet
  18. Fedt du er kommet i gang, selvom du er lidt træt! Jeg tror derfor virkelig også, at "Vores kemiske hjerter" er et perfekt valg som start. Den er jo lige præcis både sød og sjov :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var den og den var også en dejlig let bog at starte med. Håber dog lidt, at nogle af de andre bøger blæser mig mere bagover ... Nu må vi se! :-)

      Slet
    2. Vi krydser fingre! Og forresten godt at se, at din læsning stadig går godt. Jeg håber, det fortsætter sådan resten af readathonet :)

      Slet
    3. Hvor ser det ud til, du havde et helt fantastisk readathon! Og pandekager med is til morgenmad? Så kan det jo næsten ikke blive bedre :D
      Jeg kan forresten se, at jeg vidst lige skal have fat i "Drengen og træet". Den lyder i hvert fald virkelig sød :)

      Slet
    4. Jeg var også ganske tilfreds med morgenmaden! :P
      Den er rigtig fin, men afsindigt kort! <3

      Slet
  19. Sov godt - jeg er også selv på vej væk fra computeren og ind til dynen :D Glæder mig til at høre om "Through the woods" - den har jeg længe selv kigget på på Bookdepository :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var overraskende skummel, men også ganske fin! Og så er den smækfyldt med flotte illustrationer! :-)

      Slet
    2. Uhh, den må snart herhjem på reolen tror jeg :D Nostalgisk læsning er nu altid rart - det lyder virkelig som om du nyder at befinde dig hos familien Ingalls :)

      Slet
    3. Det lyder lækkert! :D
      Bestemt! Jeg er så glad for, at de inviterede mig på besøg! <3

      Slet
  20. Tak for et helt igennem fantastisk readathon, søde Malene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, kære Nikoline! Det har været SÅ hyggeligt!

      Slet
  21. Selv tak, det har virkelig været sjovt at følge med i dit læsedøgn, og imponerende at du nåede så mange bøger når du også var til konfirmation.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også lidt glad for resultatet! :-)

      Slet
  22. At klikke sådan en bog hjem, er helt legalt :P
    Håber din lur er god. Jeg kunne godt bruge en, men det er der ikke tid til :o

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Nu glæder jeg mig bare til at den ankommer!
      Min lur var fantastisk - ærgerligt, at du måtte undvære en. <3

      Slet