søndag den 23. april 2017

Dewey's Read-a-Thon: april '17


Det er langt om længe blevet tid til endnu et læsedøgn i Dewey's ånd. På lørdag, d. 29/4 kl. 14.00, går forårets Dewey's 24 hour Read-a-Thon nemlig igang og jeg glæder mig.
Denne gang kommer jeg ikke til at være med alle 24 timer, da jeg endnu engang har en niece der skal konfirmeres lørdag og en stor del af dagen vil derfor stå i festens tegn for mit vedkommende. Dog vil jeg dagene op til have gjort det hele klart, således at jeg, når jeg kommer hjem fra festen, vil kunne gå direkte ind i min hule og nyde en masse læsning. 

Skal jeg være helt ærlig, så har jeg denne gang ikke brugt særlig meget tid på at samle den helt perfekte læsestak og jeg har heller ikke bestilt nye bøger hjem til formålet, som jeg ellers plejer at gøre. Jeg har dog udvalgt et par bøger, som jeg virkelig glæder mig til at dykke ned i og som jeg tror, vil holde mig godt underholdt i de timer, jeg kan nå at være med.


'Vores kemiske hjerter' af Krystal Sutherland lyder til at være en sjov, sød og hyggelig bog, som jeg har hørt mange gode ting om.
Jeg tror, at det er en bog, der er let at forsvinde ind i og tænker derfor også, at det er en god bog at starte med, efter en lang dags festen. 


'Det lille hus i den store skov' af Laura Ingalls Wilder er den første bog i serien om det lille hus på prærien. Det er en børnebogsserie, som min mor især har holdt af og da jeg var yngre læste vi i bøgerne og fulgte også trofast med i tv-serien.
Jeg glæder mig til at dykke ned i de nostalgiske barndomsminder med denne bog og min plan er, at den skal læses i de sene aften/nattetimer - næsten som en godnathistorie. 


'Kalamit'* af Brandon Sandersen er afslutningen på trilogien om fortroppernes kamp mod de episke og det er en bog, jeg længe har ventet på. Jeg elsker skrivestilen og humoren, så jeg tror virkelig, at den vil kunne holde mig underholdt i slutspurten af læsedøgnet. De tidligere bøger har været tempofyldte, nervepirrende og spændende, så jeg er sikker på, at 'Kalamit' vil være ligesådan og give mig energi til at komme over målstregen. 

Altså har jeg en stak på 982 sider at se frem til og selv om jeg ikke forventer at få læst alle siderne, så glæder jeg mig utroligt meget til at dykke ned i hver enkelt bog.

*'Kalamit' er et anmeldereksemplar fra forlaget DreamLitt.


Skal du være med til forårets readathon? Hvilke bøger vil du gerne læse og hvor kan jeg følge dig denne gang? 

16 kommentarer:

  1. Jeg bliver helt nostalgisk, når jeg ser, at du skal læse 'Det lille hus..'. De bøger + tvserien har jeg læst/set så mange gange, da jeg var barn. Får helt lyst til at genlæse dem!

    Jeg deltager også men ikke gennem hele eventen, da jeg også har andre forpligtelser. Du kan følge mig her: www.denlillebogblog.dk


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Jeg er også virkelig spændt på, om jeg får den samme følelse af historien nu, som jeg gjorde som barn - husker den som absolut magisk.

      Jeg vil glæde mig til at følge med hos dig! <3

      Slet
  2. Spændende læsestak. Jeg deltager også, og vil være aktiv på bloggen http://laesehestmedfantasy.blogspot.dk/ og Instagram @laesehestmedfantasy. Min læsestak er ikke helt på plads endnu, da jeg stadig overvejer den sidste bog, men forsøger at sammensætte så blandet en stak som muligt, så der er lidt af hvert at vælge imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også rart med en lidt blandet stak!
      Jeg glæder mig til at følge dig. :-)

      Slet
  3. Hvor er det en fin læsestak :D Jeg overvejer selv at læse 'Vores kemiske hjerter' af Krystal Sutherland. Men jeg er splittet mellem den og Skrøbelige skønhed af Amy Harmon.

    Det bliver hyggeligt at følge dine læse timer (ville have skrevet døgn) men kan se at du skal til konfirmation :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, 'Skrøbelige skønhed' er simpelthen også bare SÅ god! Jeg glæder mig til at se, hvad du ender med at vælge! :-)

      Slet
  4. Rigtig god læselyst søde Malene <3

    SvarSlet
  5. Sikke en fin lille stak bøger. Jeg håber du når at læse en masse, selvom du er optaget noget af tiden.
    Jeg selv kan eeeendnu engang ikke være med, fordi det ramler sammen med status i forretningen, så jeg skal møde ind klokken 08.00 både lørdag og søndag. Jeg regner dog med at hoppe med på lidt lørdags-aften-læsning, og forhåbentligt få et lille glimt af alles læseglæde.

    God læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Pokkers, hvor er det typisk!
      Jeg håber, at du får lidt læsning ind alligevel og ellers så rigtig god fornøjelse med status. <3

      Mange tak!

      Slet
  6. Spændende stak - Jeg deltager, og jeg er SÅ meget i vildrede om hvad jeg skal læse. Normalt har jeg virkelig nemt ved at vælge, men denne gang har jeg alt, alt, ALT for mange muligheder. 28 stk. plus e-bøger. O_O Aner ikke hvordan jeg skal få valgt inden lørdag. Haha.

    SvarSlet
  7. En dejlig og hyggelig bogbunke, som du har udvalgt dig til readathon! "Det lille hus i den store skov", er en skøn skøn bog! Den elsker både Isabel og jeg, men vi gik desværre i stå med læsningen i den efterfølgende bog af ukendte årsager. Men nu læser vi Harry Potter :-)
    Glæder mig til at læse med ved dig, søde ❤️

    SvarSlet
  8. Sikke en skøn bogbunke, som du har udvalgt dig til weekendens readathon! "Det lille hus i den store skov" er en fantastisk bog, som både Isabel og jeg elsker! Vi gik desværre i stå med læsningen i den efterfølgende bog af ukendte årsager, men nu læser vi så Harry Potter i stedet:-)
    Ser frem til, at læse med hos dig søde ❤️

    SvarSlet
  9. Åh, hvor skønt med "Vores kemiske hjerter". Jeg er sikker på, den er et helt perfekt valg til readathon. Den er i hvert fald både let, sød og sjov :D Jeg starter selv readathonet ud med at læse "Det er ikke mig, det er dig" af Mhairi McFarlane færdig. Hvilket jeg også er ret sikker på bliver en god start :)
    Mit læsedøgn kan som altid følges på bloggen, men også på både Twitter (@SimoneHagemann) og Instagram (@boghjoernet) :)

    SvarSlet
  10. Laura-bøgerne er bare så dejlige :) Jeg har kun satset på at læse andet bind i Krig og fred, og så vil jeg ellers prøve at være lidt mere social end jeg plejer at være, da det ellers er det sociale med andre bloggere jeg vælger fra i en travl hverdag.
    Held & lykkemed Readathon og god læselyst :)

    SvarSlet
  11. God læselyst :)
    Håber du får et herligt læsedøgn.

    SvarSlet