torsdag den 27. april 2017

Bogtag #4: Readathon tag


Jeanette fra Jea's Blanke Tanker har sammensat et lille readathon tag, som jeg synes er noget så oplagt at lave her op til weekendens læsedøgn. 

1. Hvor skal du læse henne? 
- Jeg skal læse hjemme i min lille, kompakte og rare lejlighed. Planen er, at jeg planter mig på sofaen, putter mig med dyner, tæpper og puder og lader mig omringe af skønne læseoplevelser, lækre snacks og måske nogle blide toner i højtalerne.


2. Har du været med før? 
- På lørdag er det 6. gang jeg deltager i Dewey's readathon og det har simpelthen været så magisk og hyggeligt hver gang!

3. Læse alene, eller sammen med andre? 
- Altså, det kommer jo helt klart an på, hvem det var jeg skulle læse med. Halvdelen af de gange jeg har deltaget i læsedøgnet, har jeg læst sammen med søde Rikke og det var SÅ hyggeligt og rart, at sidde sammen med en anden bogglad person. Jeg nyder virkelig vores læsedøgn og kan heller ikke forestille mig en bedre læsebuddy.
Jeg har selvfølgelig også nydt de sidste par gange, hvor jeg har læst selv, men det er ærlig talt ikke det samme uden hende.


4. Holder du dig vågen i alle 24 timer?
- Jeg ville ønske, at jeg kunne, men det kan simpelthen ikke lade sig gøre for mig. Jeg når til et punkt, hvor jeg ganske enkelt ikke kan hænge sammen længere og så hjælper et par timers søvn virkelig meget. Jeg føler også, at jeg personligt får mere ud af læsedøgnet på den måde - ved lige at få fornyet min energi med et par timer med lukkede øjne. 


5. Læse mange sider, eller være med for hyggen? 
- Jeg synes naturligvis, at det er virkelig fedt, at få sparket lidt gang i læsningen med readathon, men det kan jeg jo egentligt også på alle andre af årets dage. For mig handler det virkelig om hyggen og om fællesskabet.
Der er noget ganske særligt ved at vide, at en masse mennesker verden over, sidder og læser af samme årsag som en selv og selvfølgelig også at følge de forskellige folks læsedøgn. Det er en følelse, der ikke kan beskrives.


6. Kom med et gæt på, hvor mange sider du vil få læst? 
- Jeg har absolut ingen idé denne gang. Jeg skal til konfirmation en god del af tiden og jeg ved ikke hvordan min energi er efterfølgende.
Dog håber jeg, at jeg vil få læst i hvert fald 500 sider - det burde godt kunne lade sig gøre.


7. Hvad glæder du dig mest til?
- At dedikere en hel masse timer til læsning. At forsvinde ind i min lille readathon-boble og bare nyde bøgerne, nyde at vide, at bogelskere verden over gør det samme som jeg og at være en del af læsemaratonets magi. 

8. Hvilke snacks er et must-have til readathon? 
- Mine snacks-vaner ændrer sig lidt fra gang til gang. Det handler lidt om, hvad der er in i hjemmet på det tidspunkt.
Cola er dog en fast genganger - give me that sugar!
Denne gang tror jeg også, at jeg vil have fat i smarties, den juice jeg ikke kan huske hvad smager af, men som jeg er så glad for (den er rød og har ikke fået den siden sidste aprils readathon) og måske lidt bland-selv slik. Derudover vil jeg også gerne have fat i nogle friske bær, druer og ostehaps(!!!).


9. Følger du andre deltagere på de sociale medier undervejs? 
- Altid. Det er halvdelen af hyggen for mig - at dele det med andre deltagere og være med hos dem igennem de sociale medier.

Jeg ender altid med at bruge overraskende meget tid på at læse folks opdateringer, søge på de relevante hashtags og heppe lidt på dem. Det gør det lidt mere specielt for mig, at vi er fælles om dette læsedøgn.

Det var det og jeg håber selvfølgelig, at I er flere, der også gerne vil lege med på Jeanettes tag-leg, så vi for alvor kan komme i readathon-stemning!
Derudover har jeg også skrevet lidt om det kommende læsedøgn her og jeg vil igennem læsedøgnet være aktiv på Twitter, Instagram, Goodreads og selvfølgelig her på bloggen. 



8 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle fine svar <3 jeg sidder selv og svare på dem og håber at det kan komme på bloggen i morgen eller lørdag formiddag :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det et hyggeligt tag! Jeg tror, jeg vil prøve at se, om jeg kan nå selv at besvare det enten i morgen eller lørdag formiddag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig - dejligt, at du også vil være med!

      Slet
  3. Sikke et hyggeligt tag - lige til at løfte stemningen til på lørdag ❤️
    Jeg glæder mig så meget til, at læse på lørdag ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis! Et tag lige i readathons ånd. <3

      Slet
  4. Uh, jeg kom helt i stemning af det indlæg, glæder mig til at følge dit læsedøgn! Jeg skal være med for første gang og glæder mig helt vildt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg håber, at du havde et fantastisk læsedøgn! :-) <3

      Slet