mandag den 13. marts 2017

'Grey' (Fifty Shades #4) af E.L. James

"Jeg trykker på send og ville ønske, hun var her sammen med mig.
Hun lyser mit hjem op, mit liv ... mig selv."




Titel: Grey (Fifty Shades #4). Forfatter: E.L. James. Udgivelsesår: 2015. Sidetal: 576. Forlag: Pretty Ink.

Tusindvis af læsere har ønsket at læse historien fra Christian Greys synsvinkel. I den nye roman GREY oplever vi hele fortællingen igen, men får nu lov at følge handlingen set med bogens intrigante og gådefulde hovedpersons øjne. Vi kender Christian som en mand med fuld kontrol over alle livets aspekter. 

Han lever i en pæn og disciplineret verden. Men hans verden er tom, lige indtil Anastasia Steel en dag snubler ind på hans kontor. Noget ved hende drager ham, men hvad er det? Og hvorfor er det så svært for ham at glemme hende? Christian hvirvles hurtigt ind i en strøm af følelser, som han hverken kan forstå eller modstå…


Det var en interessant, at se handlingen fra første bog fra Christians vinkel og det var også en smule spændende at blive inviteret indenfor i hans tanker. Eller det var det i hvert fald på det lidt psykologiske plan, men derudover tror jeg, at jeg fik lidt mere indsigt, end jeg egentligt ønskede at få. 

Mystikken ved den kære Hr. Grey, som egentligt var dét der krydrede den originale historie, går lidt af ved at læse hans side af historien og det tog selvfølgelig lidt af spændingen. 
Derudover var det til tider lidt sært at læse hans tanker. Ak, jeg havde fanget at han var lidt (læs: meget) rodet i bolden - noget der ikke rørte mig nær så meget i de tre andre bøger, men som altså gik hen og blev lidt forstyrrende i denne. Nogle ting vil man altså bare ikke vide.
Christian gik derfor hurtigt hen og blev mig for meget og jeg begyndte at finde ham lettere cringeworthy.

"Det er sandt, at hun vil have det bedre uden mig. Nu da hun har set monsteret, ved hun, at hun ikke kan leve sammen med ham."

Derudover synes jeg slet ikke niveauet i denne var det samme som i de andre 3 - noget der vel ikke burde være så forfærdelig svært, når det egentligt er præcis den samme historie. Måske tager jeg fejl, for jeg ved ikke hvad Fru James tænker, men bogen virkede lidt halvhjertet og jeg kunne egentligt godt have undværet den ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar