fredag den 20. januar 2017

'Tales from the Shadowhunter Academy' af Cassandra Clare m.fl.

"I think sometimes it's too hard to believe in yourself. You just do the things you're not sure you can do. You just act, in spite of not being certain. I don't believe I can change the world - it sounds stupid to even talk about it - but I'm going to try."



Titel: Tales from the Shadowhunter Academy. Forfatter: Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson & Robin Wasserman. Udgivelsesår: 2016. Sidetal: 656. Forlag: Walker Books.

Ten illustrated stories following the adventures of Simon Lewis, star of the #1 New York Times bestselling series The Mortal Instruments, as he trains to become a Shadowhunter. Simon has been a human and a vampire, but after the events of City of Heavenly Fire left him stripped of his memories, he isn't sure who he is any more. When the Shadowhunter Academy reopens, Simon throws himself into this new world of demon-hunting, determined to find himself again. Whomever this Simon might be... Join him on his journey to become a Shadowhunter, and learn about the Academy’s illustrious history along the way, through guest lecturers such as Jace Herondale, Tessa Gray, and Magnus Bane. The series features characters from Cassandra Clare’s Mortal Instruments, Infernal Devices, Dark Artifices and the upcoming Last Hours series.


'Tales of the Shadowhunter Academy' indbød til et fantastisk gensyn med de karakterer, jeg blev så glad for i 'The Mortal Instruments'. 

Simon er en karakter der, selvfølgelig, betyder noget i TMI, men der er der også så mange andre karaktere *host* Jace *host*, der stjæler rampelyset og søde Simon faldt lidt i baggrunden for mit vedkommende.
I denne bog skinner han dog virkelig igennem og det var simpelthen så skønt! Simon er nemlig den sødeste, lidt små-akavede og mest hyggelige karakter og jeg elsker, at han har fået lov til at være hovedrollen i sin egen bog. 

Selvfølgelig dukker nogle af de gamle kendinge også op i denne bog og det var et kært gensyn. Jeg var især vild med, at disse kære gensyn gerne bragte lidt historie med sig og dermed afdækkede mere af fortiden i Shadowhunter-universet.

"Simon would have felt both honored and loved, except mostly he felt weird, because he had only a few broken fragments of memory that said he knew these people at all, and a whole lifetime of memories that said they were armed, overly intense strangers. The kind you might avoid on public transportation."

Noget af det bedste ved bogen og Simon og hans situation er, at han intet kan huske, hverken sine helte gerninger eller sine venner, og på den måde får både læseren (og Simon) lov til at falde for hele flokken helt på ny (hvilket, hvis du er en stor fan af universet, ikke er så svært) og jeg elskede det!

Derudover var jeg også virkelig vild med, at der var en tegneserieside ved hver kapitelstart - en lille illustration og appetitvækker der viste hvad læseren kunne se frem til i det kommende kapitel. 

Alt i alt var dette en virkelig god, sjov, spændende og rar læseoplevelse og jeg er efterhånden ved at blive klar over, at jeg simpelthen bare ikke kan få nok af Clares univers om Shadowhunters. 
Jeg ville dog lidt ønske, at jeg havde læst denne bog før 'Lady Midnight', da nogle af de ting der forvirrede mig i 'Lady Midnight', sker i 'Tales of the Shadowhunter Academy' og så falder det hele lidt bedre på plads. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar