fredag den 23. december 2016

'Peters Jul' - Johan Krohn


"Gid det var jul! Hvor det var rart.
Men nu må den da komme snart, 
det varer ikke længe,"



Titel: Peters Jul, Forfatter: Johan Krohn. Udgivelsesår: 2006 (originalt: 1866). Sidetal: 32. Forlag: Gyldendal.

"Peters jul" er en gammel dansk klassisk julebog af J Krohn, der er elsket i alle hjem. Den handler om Peter der venter i spænding på julen og på alle de ting som den bringer. 


Det er mange år siden, at jeg sidst denne bog læst har,
men et kært gensyn med Peter og julen det selvfølgelig var.

De små vers er så fine og julestemning jeg kom i,
af at læse om julen fra et barns øjnes magi. 

At rime og digte er ej hvad jeg er stærkest til,
men ak, denne klassiker jeg så gerne anbefale vil:

Til dig der elsker december og bliver så glad når, 
julestemningen breder sig helt ind til det nye år. 

"Jeg glæder mig i denne tid; 
nu falder julesneen hvid,
så ved jeg, julen kommer." 

Glædelig lille juleaften, kære læsere! 

6 kommentarer:

  1. Hvor er det en fin måde at anmelde den på!

    SvarSlet
  2. Sikke et skønt lille digt :D Og også glædelig lillejuleaften til dig :)

    SvarSlet
  3. Sødeste anmeldelse af den sødeste bog! God jul, Malene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde, kære Rikke!

      Slet