fredag den 4. november 2016

Forfatter fredag #3 - Colleen Hoover

"If you aren't on Goodreads, you should be. I've said it before, it's like Facebook for readers on crack."


Jeg faldt over Colleen Hoover på Kindle for nogle år siden. Det var hendes bog 'Hopeless' der poppede op, som et tilbud af en eller anden slags og jeg tænkte: "Hm, nå ja, what's there to lose?" og svup, så sugede bogen mig ind i en afhængighed af Colleen Hoover og hendes bøger.

Det er lidt sjovt hvordan mange af de bøger og forfattere, jeg er faldet over ved et rent tilfælde, er dem der er nogle af mine favoritter nu - i hvert fald er jeg lykkelig over, at jeg faldt over Colleen Hoover! 


Jeg er endnu ikke stødt på en af Hoovers bøger, som jeg ikke har været fanget af.
Det er som om, at uanset hvad hun skriver, så er det noget jeg finder interessant - selvfølgelig i forskellige grader, men åh. Kvinden kan altså bare noget! 
Min absolutte yndlings Hoover-bog er uden tvivl 'It Ends With Us' (læs min anmeldelse af den her). Faktisk gjorde den så stort et indtryk på mig, at jeg er lidt nervøs for at læse andet af hende lige nu - den bog er simpelthen noget særligt. 

Hoover skriver romantiske bøger, men forskellige typer. Hendes stærkeste lod er uden tvivl, at hun spiller på læserens følelser og det lykkedes hende i hvert fald hver gang, at få mig til at føle noget ti gange stærkere, end jeg normalt gør.
I 'Måske en dag' er det den lidt kække og utroligt sommersøde romance, der får læseren til at smile 90% af tiden.
Så har vi 'Forbandede kærlighed', der har en mere hot og lidt barsk romance, hvor Kleenex er et must - både til at tørre øjne og til at tørre savl ... 
'Hopeless' og 'Losing Hope' er de lidt mere hjerteskærende af slagsen og 'Never Never'-serien, som hun har skrevet med Tarryn Fisher, er en lidt mere mystisk romance.

Alle bøgerne har romancerne til fælles, men fordi hun plotter forskellige slags ind, bliver hendes bøger aldrig trivielle og jeg er endnu ikke stødt på nogle, hvor jeg følte, at de var ens. 



Derudover er Colleen simpelthen sådan en sjov kvinde! Jeg elsker at følge hende på de sociale medier, hvor hun poster hverdagssager og hvor hendes sarkastiske og bizarre humor for alvor kommer frem. 
Hun er så gennemført fantastisk og jeg er tosset med alt hun skaber.

Hvis du endnu ikke har læst noget Hoover, så anbefaler jeg dig virkelig at gå igang.
Søde LOVEBOOKS har endda også oversat og udgivet to af hendes bøger - so what's stopping you? 



 "Sometimes in life, we need a few bad days in order to keep the good ones in perspective." 

8 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk aldrig læst nogle af hendes bøger! Måske jeg skulle få fat i en til den mørke vinter vi går i møde? Hvilken vil du anbefale, at man starter med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det kommer virkelig an på hvilken type du er i humør til.
      Som sagt er 'It Ends with Us' min absolutte favorit, men 'Maybe someday' ligger ganske tæt opad - måske en af dem?

      Slet
  2. Jeg elsker Colleen Hoover! Min favorit er faktisk "November 9", som jeg synes er helthelthelt fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg endnu ikke læst, men det kunne være jeg snart skulle det så. :-)

      Slet
  3. Jeg har intet læst af hende, men vil ret gerne!
    Hvilken en vil du anbefale at man starter med? Eller skal man bare starte med den første hun skrev? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Måske en dag' ville være et godt bud - den er så sød og fin!

      Slet