lørdag den 22. oktober 2016

Readathon - følg mit læsedøgn #5

Dette indlæg vil blive opdateret løbende.


Kl. 09.07: Jeg er lidt tidligt ude (og oppe) idag - ikke kun for at gøre klar til Readathon, men fordi jeg om lidt skal på arbejde.
Lejligheden brugte jeg aftenen igår på at gøre klar, så jeg intet andet skal, end at smide mig på sofaen med min første bog, når jeg kommer hjem. 
Det kribler allerede i mine fingre for at begynde at bladre sider, men ak, det må vente lidt endnu. 
I kan som altid følge mit læsedøgn på InstagramTwitterGoodreads og selvfølgelig via dette indlæg, der vil blive opdateret døgnet igennem.
Smid endelig et link til hvor jeg kan følge jer og så håber jeg, at I får en fantastisk start på det halvårlige readathon! 




Kl. 16.01: Jeg er hjemme fra arbejde, fik spist lidt frokost og har besøgt de fleste blogge og har tjekket instagram, så NU vil jeg starte på min første bog som bliver 'Charlotte's Web' af E.B. White!
Jeg glæder mig virkelig til Charlottes, Ferns og Wilburs lille eventyr og jeg håber, at I alle har haft en skøn start på readathon! 


Kl. 18.41: Så har jeg vendt sidste side i 'Charlotte's Web' og jeg har den varmeste følelse i kroppen - det var simpelthen den fineste og sødeste lille historie!
Kulden er stille begyndt at sive ind i lejligheden (en utæt én af slagsen), så jeg er hoppet i min onepiece og har tændt stearinlys rundt i lejligheden - ægte efterårshygge!
Nu vil jeg smække noget aftensmad sammen og eventuelt se et enkelt afsnit af et eller andet, mens jeg spiser.
Hvordan går det med jeres læsning derude? 




Kl. 21.17: Så fik jeg spist, set det nyeste Grey's Anatomy og fulgt lidt op hos de forskellige bloggere og lidt på Instagram.
Derudover var jeg også så heldig, at vinde da vi nåede Hour 7 på Readathons hjemmeside, hvilket simpelthen er så fantastisk!
Nu vil jeg langt om længe gå igang med 'Troldmandens nevø' og jeg er rigtig spændt på det eventyr, jeg nu skal på! 

Hvordan går det hos jer? 

Kl. 00.31: Ooookay, hvor bliver tiden af? Jeg er halvvejs med 'Troldmandens nevø', meeeen så fandt jeg ud af, at jeg havde vundet en mini-challenge hos Midnight Book Girl omkring 'Bookish memories' og så har jeg lige brugt den sidste time på at surfe rundt på Book Depository for at vælge en gevinst!
Jeg ved ikke helt hvad der sker for mit held, men jeg er tosset med det!
Derudover har der også været plads til et opkald med søde Rikke og det var så rart, nu vi heller ikke kunne læse sammen denne gang!
Trætheden har endnu ikke fundet vejen til mig, så jeg kører på lidt endnu og mon ikke jeg snart bør finde snacks frem? I hvert fald skal jeg have mere flydende sukker, inden jeg vender tilbage til bogen! 




Kl. 01.01: The Sugar Snacking has begun! Og nu skal jeg nok gå igang med at læse igen! 

Kl. 03.38: Jeg blev færdig med 'Troldmandens nevø' for en times tid siden og hvor var det bare en hyggelig bog! Nu har jeg opdateret mig selv lidt rundt på bloggene og de andre sociale medier, pakket slikket væk og slukket stearinlysene.
Jeg er egentligt ikke synderligt træt, men vælger alligevel at tage den næste bog med mig i seng og satse på, at jeg kan stjæle et par timers søvn et eller andet sted.
Hvilken bog det bliver, har jeg endnu ikke besluttet mig for, for jeg kan slet ikke vælge...
High-five til jer, der stadig er igang og så skrives vi ved når solen er stået op igen! 




Kl. 09.16: Så er jeg oppe og igang igen. Jeg har tænkt mig at smutte lidt rundt på de sociale medier og så læse denne fine bog færdig, inden jeg begiver mig ud i alt det med morgenmad og lignende.
Det var simpelthen så svært at lægge den fra mig i nat (eller morges, blev det vist til) - det er nemlig det mest hyggelige gensyn med Percy og hans venner!
Er I også oppe og klar til de sidste timer? 


Kl. 10.47: Jeg er blevet færdig med 'The Demigod Files' og nød den virkelig - absolut en fin lille tilføjelse til 'Percy Jackson' universet.
Nu er jeg ved at lune boller og koge nogle æg til morgenmad og har valgt at starte på 'Sjælens pris' af Haidi W. Klaris. Jeg er så spændt på at se, hvad der sker med Ally og hendes venner!




Kl. 12.22: Slutspurten er sat igang og dét betyder også tonsvis af chokolade for mit vedkommende! Jeg er lidt over halvvejs med 'Sjælens pris' og håber også på, at jeg kan blive færdig med den, inden tiden løber ud.
Vi ses på den anden side folkens!


Kl. 14.12: Efterårets readathon har nået sin ende og sikke et fantastisk læsedøgn det har været! 
Jeg nåede at blive færdig med 'Sjælens pris' - det var en virkelig god bog, dog er jeg lidt forvirret, for historien føles ikke rigtigt afsluttet... Jeg vælger dog at tage det som en positiv ting - Haidi er nok ikke helt færdig med det univers endnu!
Den sidste halve time læste jeg lidt videre i 'Bjerget bag huset' af Joyce Maynard, som jeg var igang med inden readathon startede.
Nu vil jeg lægge vejen forbi de forskellige blogs en sidste gang og så må jeg hellere komme ud og få noget frisk luft! 


Denne gang nåede jeg at læse 4 bøger og et par kapitler i den 5., og ender altså derfor på et sidetal der hedder 872 - ikke helt skidt, hvis jeg selv skal sige det og en del bedre, end sidste gang.
Jeg har hygget mig så utroligt meget og det har været så skønt at følge jer alle igennem døgnet!
Jeg håber, at I har nydt det lige så vel som jeg og så ses vi forhåbentligt igen til forårets readathon!



102 kommentarer:

  1. Hyggeligt at skulle følge dig igen i dag 😀

    Har du lyst kan du følge mit døgn på: livetidukkehuset.blogspot.dk og på instagram - livetidukkehuset

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde - det bliver et skønt døgn! :-)

      Slet
  2. Så hyggeligt, at du skal være med i år igen selv om, at du skal på arbejde, søde Malene ❤️
    Ser fremtil, at følge med i din læsning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde søde Karina. <3
      Jeg er snart klar til læsningen - mangler bare lige at klikke ind til de sidste! ;-)

      Slet
    2. Mange tak, søde <3
      Ej, hvor fedt - tillykke!
      Er spændt på at høre om eventyrene i 'Troldmandens nevø :0)

      Slet
    3. Mange tak! :D

      Indtil videre er den rigtig hyggelig - er dog kun halvvejs... læsningen går det lidt langsomt med. :P

      Slet
    4. Hvor skønt, søde :)
      Hmmm haps haps snacks - måske jeg også skulle finde lidt frem til min nat te :)
      Jeg hopper nok snart under dynen, så god nattelæselyst til dig, hvis du stadig er oppe :)

      Slet
    5. Snacks er altid godt! :D

      Tak søde og sov rigtig godt! <3

      Slet
    6. Wauw, hvor er du god med alle de sider, som du har fået læst <3!
      Det har været så super hyggeligt, at kunne følge med i din læsning - tak, for at jeg måtte følge med, søde <3

      Slet
    7. Jeg er også helt positivt overrasket! <3
      Selv tak, søde Karina! <3

      Slet
  3. Jeg er med for første gang. Du kan følge mig på bloggen http://laesehestmedfantasy.blogspot.dk/ eller på Instagram og Facebook @laesehestmedfantasy.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor hyggeligt! Jeg håber, at du får et fantastisk læsedøgn! :-)

      Slet
  4. Bliver hyggeligt at følge dig de næste 24 timers tid :) Glæder mig selv til et hyggeligt døgn, og kan næsten ikke vente til klokken slår 14 :)

    Hilsen Mia /@tulipanbusk

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det er også bare et magisk døgn! Jeg glæder mig sådan til at gå igang inden længe! :-)

      Slet
  5. Så kan den arbejdsdag godt gå lidt hurtigt, så du kan komme tilbage til bøgerne :D

    Jeg opdaterer løbende på www.denlillebogblog.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. JA! Og jeg er endelig tilbage, men jeg skal jo liiiige følge med på de sociale medier (selv om jeg nu godt kunne have undværet hånden på dit billede :P). :D <3

      Slet
  6. God læselyst :)
    Jeg opdaterer mit læsedøgn på http://etkapitelmere.blogspot.dk/

    SvarSlet
  7. God læselyst søde Malene! Jeg glæder mig til at følge med hos dig. Og jeg er sikker på, at din arbejdsdag nok skal gå hurtigt, så du kan komme hjem :D

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, søde Caroline! <3
      Den gik faktisk utroligt hurtigt, selvom jeg trippede og sukkede da klokken nærmede sig 14.00... <3

      Slet
  8. Rigtig god læselyst når du kommer hjem fra arbejde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og glædeligt readathon til dig! :-)

      Slet
    2. Åh, Charlotte's Web! Den husker jeg som en dejlig bog fra min barndom <3 God fornøjelse!

      Slet
    3. Det er virkelig også den fineste og sødeste bog! Hvor er jeg glad for, at jeg startede læsedøgnet med den! <3

      Slet
    4. Glæder mig til at høre hvordan det går med Narnia fortællingerne. Har kun læst den om heksen løven og garderobeskabet og den kørte jeg sur i :)

      Slet
    5. Pyh, indtil videre hygger jeg mig meget med 'Troldmandens nevø', men tror dog ikke jeg skal læse dem alle i træk - så ville jeg i hvert fald også køre sur i fortællingerne. :-)

      Slet
    6. Wow hvor er du i øvrigt heldig med alle dine præmier, tillykke :) Jeg har været så fokuseret på at læse jeg helt har glemt at deltage i nogen af alle de forskellige challenges

      Slet
    7. Det er så fedt! Jeg har dog også deltaget i flere ting, end jeg plejer at gøre - bare for hyggens skyld! :-)

      Du kan heldigvis nå det lidt endnu!

      Slet
  9. Rigtig god læselyst, når du er færdig med arbejdet! Og åh, Narnia. Fantastisk valg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak!
      Ja, jeg glæder mig godt nok også! <3

      Slet
    2. Jeg *elsker* i øvrigt at dit bogmærke matcher din bog. Helt genialt!

      Jeg er selv gået i gang med en Puffin Classics også. Nemlig "The Call of the Wild" – den har du vist også læst, ikke? Jeg glæder mig til at forsvinde i en ægte børneklassiker :)
      Og så er 'Charlotte's Web' altså bare så fin. Og rørende, faktisk.

      Slet
    3. Er også helt tosset med det!

      Åh jo, den læste jeg til aprils readathon - rigtig fin bog, selv om jeg var overrasket over hvor barsk den var..

      Kan kun give dig ret i forhold til 'Charlotte's Web' - skøn, skøn, skøn!

      Slet
    4. Ja, den er meget barsk! Ikke lige umiddelbart en traditionel 'børnebog'. Men meget god på sin egen måde. Og meget anderledes.

      Ja, ikke? Den er SÅ fin. Tænk man ligefrem kan holde af en edderkop? Det er næsten en bedrift i sig selv!

      Og åh, du har en onepiece? Det må, hands down, være det mest komfortable beklædning nogensinde. Ever.

      Slet
    5. I hvert fald heller ikke en børnebog, jeg ville læse højt for dem under 10. Men ja, god på sin egen måde beskriver den ganske godt.

      Havde det også ufatteligt sært med at holde så meget af Charlotte, når edderkopper er noget af det værste jeg ved - dog et godt eksempel på, hvad fantastiske bøger kan gøre ved én.

      Den er simpelthen også bare så blødt og comfy at tulle rundt i!

      Slet
    6. Hvor er du sej, du stadig læser! Og hvor er jeg glad for, du også kan lide 'Troldmandens nevø'. Den er så fin. Da jeg læste den som barn blev jeg helt besat af at finde fingerringe, der kunne få mig hen til søerne. Haha!

      Hvilken bog endte du med at tage med i seng?

      Slet
    7. Hahaha, hvor lyder det hyggeligt! Ville nu også ønske jeg havde barndomsminder med bogen - kunne forestille mig, hvor magisk det ville være..

      Jeg nuppede 'The Demigod Files' med mig og det var simpelthen det perfekte valg, omend jeg måtte tvinge mig selv til, at lægge den fra mig for at få lidt søvn. :-)

      Slet
    8. Jaa. Narnia var guld værd som barn. Jeg drømte virkelig om at bo i engelsk by, hvor husene hang sammen på den måde. Det ville være fantastisk jo :)

      Og det lyder vildt hyggeligt. Jeg har faktisk aldrig læst Riordan (gulp), men folk siger ofte, de er sjove og hjertevarme :)

      Slet
    9. Det ville det uden tvivl - eventyrligt jo!

      Åh, det troede jeg faktisk, at du havde. Men jeg giver folk ret - de er både sjove og gode. :-)

      Slet
  10. Hvor er jeg glad for, du også deltager denne gang. Dine opdateringer er nemlig altid så hyggelige :D Hvilken bog begynder du med? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tak søde Simone og i lige måde! <3
      Jeg starter med 'Charlotte's Web' og jeg glæder mig! :-)

      Slet
    2. Åh, hvor er det en fin bog at starte med! Jeg har ikke selv læst den, men jeg får mere og mere lyst til det, hver gang jeg ser nogen rose den. Hvilket er rimelig ofte ;)

      Slet
    3. MALENE, du har vundet den tilfældige udtrækning i denne time! Tillykke :D

      Slet
    4. Det bør du virkelig også - den er så fin og ih! <3

      Og JA! Det er så fedt! :D

      Slet
    5. Jeg er så glad på dine vegne! :D
      Hvor er det altså også skønt, at du læser "Narnia" - også selvom det giver mig dårlig samvittighed over, jeg endnu ikke har fået begyndt på serien. Det er altså for dårligt!

      Slet
    6. Endelig ikke hav dårlig samvittighed, søde Simone - det er også første gang jeg læser noget om Narnia - den er dog heldigvis rigtig fin! :-)

      Slet
    7. Det er jeg glad for at høre. Så er det ikke bare mig, der er komplet bagud :P

      Hvor får du altså læst meget! Og hvor er det fedt, at du har kastet dig over "Sjælens pris". Den vil jeg også begynde på om et øjeblik :)

      Slet
    8. Netop! :D

      Jeg er også positivt overrasket - det har været et ganske fint læsedøgn!

      Slet
  11. Dejligt at du alligvel vil deltage når du får fri fra arbejde. Jeg håber du kan holde dig vågen længe nok - selv ville jeg nok få brug for en lur på et tidspunkt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror heller ikke, at jeg holder hele natten.. Men ak, en times søvn eller to gør også underværker, har jeg erfaret! :D

      Slet
    2. Ja, man skal ikke undervurdere the power of a powernap ;)

      Slet
    3. Næ nej - dem skal man ikke kimse af! ;-)
      Jeg har dog endnu ikke haft brug for en... jeg har til gengæld heller ikke læst utroligt meget - måske det hænger sammen?

      Slet
    4. Hehe, kan se du også måtte tage lidt nattesøvn. Jeg er stadig imponeret om dem der kan holde sig vågen hele natten.

      Slet
    5. Ja, det blev jeg simpelthen nødt til - i morgen er det hverdag igen jo! :-)

      Slet
  12. Øv jeg ikke kunne være med denne gang heller. Men jeg glæder mig til at følge med jer andre på sidelinjen. Rigtig god fornøjelse. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så ærgerligt, men du har jo også rigeligt at se til med den lille. <3
      Næste gang må dog være målet - det kunne være så hyggeligt! :-)

      Slet
  13. God læselyst! Det ligner en rigtig god stak bøger du har fundet dig :)

    SvarSlet
  14. IHH, hvor jeg dog glæder mig til at læse med hos dig!
    Jeg mangler dig dog ved min side - men vi tager revanche næste år <3

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde mussie!!
      Og JA! Gør vi fandme - '16 har bare ikke været vores år! :( <3

      Slet
    2. Hvor dejligt at din første bog var gooood! :D

      Jeg har lige spist aftensmad, og så tager jeg lige blogrunden, Instagram og så kan jeg læse videre ;)

      Slet
    3. Jaaaa - det er så rart! <3

      Blogrunden er næsten også det der tager længst tid, er det ikke? :D
      God fornøjelse mussi! <3

      Slet
    4. Haha ja præcis! :D

      Sov godt mus <3

      Slet
    5. Tak for et dejligt læsedøgn mus! Vi gentager vores succes i april <3

      Slet
    6. Selv tak mus og det gør vi i hvert fald! <3

      Slet
  15. Rigtig god læselyst, søde Malene <3 Glæder mig til, at følge med i dit læsedøgn. Jeg vil forsvinde ind i "The Call of the Wild".

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, god fornøjelse søde Karina - den er så fin, dog barsk... <3

      Slet
    2. Åh, Chokolade - det er bare SÅ godt. Tror, at jeg selv lister ud i skabe og henter bare en lille bitte skål :0)
      God slutspurt, søde <3

      Slet
    3. Det er det nemlig - jeg har dog fået alt for meget nu...
      Tak søde og tak for denne gang! <3

      Slet
  16. Så eventyrligt et udvalg af bøger, du har foran dig! God læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også i et helt magisk humør - tak og i lige måde! <3

      Slet
  17. Hvor lyder det hyggeligt og sikke en fin bog <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det virkelig også - den kan kun anbefales. <3

      Slet
  18. Charlotte's Web er sådan en fin bog, og din udgave er to die for! Hvor er det også fint, at du skal læse Narnia - bedre bliver det ikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den virkelig - kunne slet ikke stå for udgaven og nu er jeg også helt forelsket i bogen selv!

      Jeg glæder mig virkelig også - perfekt læsestak denne gang! <3

      Slet
    2. Din læsestak er helt vidunderlig! Jeg kan se, at du læser Narnia nu, og er den første historie ikke bare dejlig? Jeg holder selv så meget af den.

      Slet
    3. Den er virkelig fin - jeg kan dog ikke fordrage onkel Andrew... Men ak, måske er jeg heldig og han forsvinder?
      Det er dog så spøjst at læse historien, når jeg kun har filmene at sammenligne med - der er 'Troldmandens nevø' jo ikke med.. Pudsigt og hyggeligt!

      Slet
    4. Nej, ham er jeg heller ikke begejstret for. Det er egentligt sjovt at de endnu ikke har lavet filmen, for den forekommer mig ikke videre svær (siger jeg med min begrænsede film-skaber-viden) at lave. Historien er der jo.

      Slet
    5. Måske er det derfor, de valgte den fra? Fordi det ikke er en stor nok udfordring?
      Det kunne dog have været perfekt at få skabelsen af 'Narnia' med - så magisk og fint. <3

      Slet
    6. Måske. Jeg håber dog den får filmliv en dag. Den er nemlig så fin.
      Dine snacks ser så gode ud!

      Slet
    7. Så enig. <3

      Tak - jeg tror dog, at jeg har fået nok søde ting for denne gang (ikke at jeg troede, at jeg kunne ramme grænsen..).

      Slet
  19. Altid dejligt at starte med en god historie! Jeg tror også, jeg vil til at tænde stearinlysene :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tilføjer også bare en god del til hyggen med de lys! :-)

      Slet
  20. Hvor er det nogle flotte bøger, du får læst! God læsning :)

    SvarSlet
  21. Gogogo! Stærkt gået (eller læst eller hvad det nu hedder!)
    Fedt at du kan holde fanen højt. Jeg smutter i seng om lidt :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror nu heller ikke, at jeg holder hele natten! :-)
      Du må sove rigtig godt!

      Slet
  22. Hvor er det vildt, at du holdt den kørende så længe, når du også havde været på arbejde! Jeg håber, du sover godt. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Med nok sukker kan man vist alt, tror jeg! :D

      Slet
    2. Haha, ja, det har du da helt ret i! :D

      Slet
    3. Rigtig god fornøjelse med de sidste timer! :-)

      Slet
    4. Tak - jeg nød de sidste timer, selvom jeg var ved at være træt. Nu har jeg fået taget mig en lur og fundet ud af, at mit undervisning er aflyst i morgen, så jeg er godt tilfreds. ;)
      Hvor er det imponerende, at du fik læst så meget til trods for arbejde! Tak for et hyggeligt readathon. :D

      Slet
    5. Det var da lækkert, at du lige scorede en fridag dér! :D
      Selv tak - det har været så fint et læsedøgn! <3

      Slet
  23. Godt gået! Jeg var helt færdig allerede kl. 10 men fik da lige læst den første bog til ende inden jeg ikke kunne holde øjnene åbne et sekund mere. Det er bare nogle super hyggelige bøger du har valgt. Fortsat god læselyst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pyh, jeg tvang mig selv til lidt søvn - dagen i morgen skal også kunne hænge sammen jo! :-)

      Mange tak og i lige måde! <3

      Slet
  24. Du har da haft en kanon læsenat! :-)

    Jeg går snart i gang med det, der nok bliver den sidste bog i dag.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ganske tilfreds! :-)
      Tak for denne gang! <3

      Slet
  25. Fedt at du også fik læst dine bøger! Og dejligt at du kunne lide 'Sjælens pris'. Jeg overvejer stadig om jeg skal læse den, men når jeg ikke var så vild med de to første, er det nok ikke en god idé.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også glad!
      Åh, det er lidt svært så - jeg havde nok gjort det, om ikke andet så for at få 'afsluttet' serien. :-)

      Slet