tirsdag den 6. september 2016

'It Ends with Us' - Colleen Hoover

"All humans make mistakes. What determines a person's character aren't the mistakes we make. It's how we take those mistakes and turn them into lessons rather than excuses."



Titel: It Ends with Us. Forfatter: Colleen Hoover. Udgivelsesår: 2016. Sidetal: 373. Forlag: Atria Books.

SOMETIMES THE ONE WHO LOVES YOU IS THE ONE WHO HURTS YOU THE MOST

Lily hasn't always had it easy, but that's never stopped her from working hard for the life she wants. She's come a long way from the small town in Maine where she grew up - she graduated from college, moved to Boston, and started her own business. So when she feels a spark with a gorgeous neurosurgeon named Ryle Kincaid, everything in Lily's life suddenly seems almost too good to be true.

Ryle is assertive, stubborn, and maybe even a little arrogant. He's also sensitive, brilliant, and has a total soft spot for Lily, but Ryle's complete aversion to relationships is disturbing.

As questions about her new relationship overwhelm her, so do thoughts of Atlas Corrigan - her first love and a link to the past she left behind. He was her kindred spirit, her protector. When Atlas suddenly reappears, everything Lily has built with Ryle is threatened.




Jeg synes egentligt, at man som læser skal gå ind til bogen, med så lidt viden om handlingen, som overhovedet muligt. Jeg har dog alligevel listet nogle ting, jeg synes du skal vide og så kan du forhåbentligt også fornemme, hvad jeg mener om bogen.

Du skal vide, at handlingsteksten ovenfor, egentligt slet ikke yder bogen retfærdighed. 
At teksten et eller andet sted, alligevel ikke kan beskrives anderledes, for læseren skal ikke spoiles. Men at hvis du tror, at du går ind til et trivielt trekantsdrama - så tager du fejl.

Du skal vide, at denne bog er noget særligt og at denne bog er et smukt bevis på, hvor fantastisk Colleen Hoover er, til at nedbryde sin læser, for så at bygge læseren op på ny.
At Colleen Hoover efterlader dig med en ny forståelse for de barske sider af livet og med et helt nyt syn på, hvad at være stærk egentligt betyder.

Du skal vide, at jeg græd og at jeg grinte, at jeg krummede tæer og at jeg krammede bogen til slut, fordi et kram virkelig var dét jeg havde brug for.

Derudover skal du vide, at jeg - bogkrammeren - nåede til en side i mit eksemplar, der var gået i stykker, - noget jeg normalt er utroligt hysterisk med og med hvilken som helst anden bog, havde jeg kontaktet sælger inden for 5 sekunder - men at det på sin helt egen måde, var absolut perfekt til denne bog, at det selvfølgelig ikke kunne være anderledes. For selvfølgelig skulle bogen have sit eget lille hak - ligesom bogen på en måde efterlod mig med et.

Du skal vide, at dette er en bog jeg virkelig anbefaler og du skal vide, at jeg anbefaler dig, at have kleenex klar - det er nemlig en bog, med evnerne til at forandre dig, og det er en bog der, hvis du lader den, kan røre noget dybt i dig.

"I hope you defy the odds of most dreams and actually accomplish yours." 

8 kommentarer:

  1. Du sælger bogen mega godt! Vil helt sikkert gerne læse den nu! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det er jeg glad for, at du synes - mange tak! :D <3

      Slet
  2. Fantastisk anmeldelse. Fik kuldegys <3
    Jeg glæder mig til at læse den en dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak mus! <3
      Det skal du virkelig også!! <3

      Slet
  3. Skøn anmeldelse. Så velskrevet! Og åh, den bog. Dén bog. Sikke en mavepuster og jeg havde aldrig set den komme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig en bog for sig. <3

      Slet
  4. Den lyder simpelthen så fin. Jeg vil også selv rigtig gerne læse den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det bør du også - den er så god!

      Slet