søndag den 14. august 2016

Bloggerbrunch med Katja Berger

DreamLitt åbnede igår op for dørene i deres fine lille butik 'Bogdrømme' i Vejle, så en god flok bogbloggere kunne møde Katja Berger og høre lidt nærmere om hendes bog 'De 7 Synder', der udkommer i September.



En god del af tiden gik med at småsludre og spise den lækre brunch, der var blevet serveret for os (og Pokémon Go, for selvfølgelig ligger Bogdrømme ved siden af 2-3 lækre Pokéstops!).
Vi snakkede løst og fast om forlag, bøger, erfaringer og selvfølgelig blogging, som vi alle har til fælles og det var faktisk utroligt rart, at få vendt nogle ting og tanker med hinanden og generelt bare at være samlet sammen, til så fint et arrangement.


"Jeg skriver, fordi jeg ikke kan lade være."

Efter at have spist til vi revnede, blev det tid til at høre Katja fortælle lidt.
Hun fortalte os om hele forside-processen, hvordan hun selv valgte hvem der skulle skabe den og hvordan det foregik, samt om de mange mails frem og tilbage, hvor detaljerne blev finpudset - ansigter udskiftet, klipninger foretaget og nye kjoler købt (ikke sådan helt bogstaveligt, men ret tæt på) - og hvordan de til sidst fandt frem til drømme-forsiden sammen og følelsen der kom dermed. Forsiden er i øvrigt fantastisk og vil blive offentliggjort d. 17 august! 

Katja fortalte også om, hvordan hendes skriverier begyndte - hvordan hun overlevede voldsom mobning og forfærdelige hjertesorger, fordi hun kunne søge tilflugt i bøgernes fantastiske univers og at hun dér fik en strøtanke - "hvis de kan skrive, kan jeg så ikke også?" og dér, allerede i teenagealderen, begyndte ideerne til Kanes historie, som hun nu, som voksen, kan dele med os alle.
Derudover blev vi også inviteret på tur igennem udgivelses-processen og Katja fortalte os om, hvordan hendes færdige historie blev sendt ud til forskellige forlag, hvor der både var lang ventetid, hvor svarene nogle gange kom urealistisk hurtigt og hvor forlagene også undlod at svare og kørte processen i unødvendig langdrag.
Hvordan hun pludselig fik det store "ja", der i januar førte til underskrivningen af kontrakten med DreamLitt og hvordan det endelige arbejde så begyndte...

Det var både spændende og inspirerende at høre om Katjas oplevelser og tanker. Efter at have fulgt med på sidelinjen de seneste år, både med hendes tidligere bogbloggeri og hendes jagt på forfatterdrømmen, føles det så umådeligt stort at se hendes drøm gå i opfyldelse (jeg kan slet ikke forestille mig hvordan hun selv må have det) og jeg glæder mig sådan til at stå med hendes bog i hænderne!
Rikki var også så sød at svare på nogle spørgsmål omkring processen, omkring forlaget DreamLitt og omkring deres nye butik 'Bogdrømme', der både gemmer på hygge og skønne titler!



Det er altid interessant at komme ind i hovedet på forfatterne og dette arrangement var ingen undtagelse.
Så tak til Katja og Rikki for at have inviteret os indenfor og sørget for sådan en gennemført og hyggelig formiddag/middag! 

6 kommentarer:

  1. Tusind tak for at give mig en fantastisk dag Malene. Det var så hyggeligt at have jer alle sammen til brunch, og selvom det stadig er surrealistisk at tænke på mig selv som forfatter, så er jeg SÅ taknemmelig for al jeres støtte og interesse. Den overgår selv mine vildeste drømme, og jeg kan slet ikke forstå at jeg allerede før udgivelsen har så stor støtte og opmærksomhed fra så mange skønne bloggere. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig har du al vores støtte og opmærksomhed - du er jo en af os, selvom du nu også kan skrive 'forfatter' på cvet! <3
      Endnu engang tak for en dejlig dag! :-)

      Slet
  2. Enig, enig, enig! Det var virkelig en fantastisk dag, og så dejligt endelig at møde jer alle sammen :) <3

    SvarSlet
  3. Det lyder til at have været en rigtig skøn dag! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det virkelig også! <3

      Slet