tirsdag den 31. maj 2016

Min måned i bøger #23

Jeg nåede at byde maj velkommen, men hurtigt fløj den videre og nu er maj næsten væk igen. 
Jeg føler ikke selv, at læsningen har fyldt meget i maj, men alligevel har jeg fået læst 9 fine bøger.
Maj har for alvor været anmelder-eksemplarernes måned - faktisk er kun én enkelt i min læste stak ikke et anmeldereksemplar. Hvor dejligt det så end er, så ser jeg dog også frem til et par uger, hvor jeg skal fordybe mig i mine egne bogkøb.


Alle de bøger jeg har læst her i maj har, mere eller mindre, været ret fantastiske og har hver især gjort stort indtryk på mig, på den ene eller den anden måde.
Dog er der 2 bøger, jeg absolut bliver nødt til at fremhæve er 'Dragerne' af Julie Kagawa (du kan læse min anmeldelse af den her) - en bog der absolut var det bedste af alle doser, altså! Og så 'Forbandede Kærlighed' af Colleen Hoover - en genlæsning for mit vedkommende, men bogen var endnu bedre anden gang, så jeg klager absolut ikke! 

· Tak til forlagene AlvildaCiceroLovebooksCarlsenHarperCollins NordicMellemgaard og Gyldendal for anmeldereksemplarerne.  ·

10 kommentarer:

  1. Spændende bogstak! Og flot, at du har fået læst så meget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret tilfreds med min læsemåned og så har læsningen endda været ret varieret i genre og handlinger - dejligt! <3

      Slet
  2. Fedt at du er dykket sådan ned i anmelderstakken, for at komme godt up to date med den, det ser også ud til du har haft mange :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De hober sig vildt hurtigt op, med så mange skønne udgivelser! Men ja, det har været ret lækkert lige at nå til bunds i stakken. <3

      Slet
  3. Imponerende meget du har fået læst :)

    Dragerne har længe stået på min to-read-liste, men jeg har desværre hørt, at der er et trekantsdrama i serien?


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også et lille trekantsdrama i bogen, men det er et jeg føler passer godt til historien - det virkede hverken forstyrrende eller overdrevet for mig. :-)

      Slet
  4. Jeg vil så gerne læse noget af Kate Morton - faktisk har jeg flere af hendes bøger stående. De virker så rigtige til sommerlæsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. 'Lake House' er den eneste jeg har læst af hende, men hendes meget malende beskrivelser af landskaber og omgivelser, giver hurtigt læseren følelsen af, selv at være til stede - på den måde, kan den i hvert fald godt føles sommer-agtig. <3

      Slet
  5. Sikke en skøn bogstak! :) Min maj måned har faktisk også næsten hovedsagligt bestået af anmeldereksemplarer (hvilket har budt på virkelig mange fantastiske læseoplevelser!) og så eksamenslæsning. Så jeg kan godt nikke genkendende til at kigge længselsfuldt mod sine egne bogkøb :) men det skal der også nok blive plads til <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg slet ikke i tvivl om, at der nok skal blive. <3 Heldigvis har det jo netop også været en masse fantastiske bøger, der har været i min anmelderstak. :-)

      Slet