lørdag den 23. april 2016

Readathon - følg mit læsedøgn #4

Dette indlæg vil blive opdateret løbende.



Kl. 13.14: Nu er det snart tid til forårets readathon og jeg er nogenlunde ved at være på plads. Efter en lang dag med en vellykket konfirmation igår og oprydning hele aftenen, er min krop virkelig godt brugt, men sådan et læsedøgn er jo absolut den bedste måde at restituere sig selv på!
Formiddagen er gået med oprydning af lejligheden, en god gåtur med hunden (så hun bare kan slappe af mens jeg læser) og en kort handletur efter de sidste provianter (havde egentligt handlet, men i morges cravede jeg andre sager (typisk!)).
Nu vil jeg pusle lidt rundt, inden klokken slår 14.00 og læsedøgnet starter!

Jeg vil meget gerne følge med hos jer også, så I skal være velkomne til at smide et link i kommentarfeltet, så jeg kan få jer tilføjet!
Ellers er der vist ikke andet tilbage end at ønske jer alle et virkelig skønt readathon!


Kl. 14.29: Hov... Startskuddet har for længst lydt, men jeg er endnu ikke gået igang - de forskellige blogge skulle jo lige besøges først! Til gengæld er jeg for længst gået igang med mine snacks (surprise, surprise) og friskheden af bær og lidt nødder ved siden af, var simpelthen bare en perfekt start-snack!
Om lidt vil jeg åbne den første bog der er 'The Call of the Wild' af Jack London.




Kl. 16.04: Jeg vidste jo egentligt godt, at 'The Call of the Wild' nok var lidt barsk, men pyh, det lykkedes alligevel at overraske mig på en eller anden måde... I hvert fald har jeg indtil videre både haft kuldegys og tårer i øjnene oooog så blev jeg simpelthen også nødt til at tage hunden op i sofaen, så hun kunne putte sig op ad mig.
Nu vil jeg lige tage en kort pause og catche up på de sociale medier, inden jeg bevæger mig tilbage til Buck og hans historie.


Kl. 18.11: Det går ufattelig sløvt med min læsning idag, men er langt om længe blevet færdig med 'The Call of the Wild'. Den var ikke helt hvad jeg havde forventet og som jeg skrev tidligere, kom det bag på mig præcis hvor barsk den er. Om ikke andet var det en virkelig god bog og Bucks historie var spændende!
Nu vil jeg tage en pause og gå en tur med hunden inden regnen slår til og måske smide noget aftensmad sammen inden jeg vender tilbage til sofaen. 




Kl. 20.42: Okay, tiden går seriøst alt for hurtigt idag! 7 timer er snart gået og jeg har næsten ikke læst noget endnu... Dog har jeg hygget rundt på de sociale medier, snacket mere end hvad godt er og puttet lidt med min læsemakker, Tulle - og så er tiden jo ikke helt spildt, vel?
Nu vil jeg fylde lidt flydende sukker (cola) på motoren og få begyndt på min næste bog, som er 'Rød Dronning' af Victoria Aveyard, som Gyldendal har været så søde at sende til mig som anmeldereksemplar! 

Jeg håber, at I alle hygger jer derude!



Kl. 23.33: 'Rød Dronning' ER. SÅ. GOD! Jeg er fuldstændigt opslugt lige nu, men eftersom øjnene er begyndt at blive lidt tunge og hunden og jeg gaber på skift (på trods af, at hun stort set bare sover), besluttede jeg mig for, at finde nogle af mine snacks frem (ja.. der er faktisk flere)! Jeg lærte hurtigt, at man ikke må gå ned på snacks og det er altid fedt at have noget at vælge i mellem!
Hvad snacker I på, her i de sene aftentimer? 


Kl. 02.46: Mit ivrige forsøg på et stort sukkerchok lykkedes ikke rigtigt og jeg mine øjne er efterhånden ved at give op. Jeg er nået et godt stykke ind i 'Rød Drønning' og er stadig ekstremt fanget af historien! Dog tænker jeg, at et par timers søvn er vejen frem, så jeg pakker mig og hunden i seng inden længe og så læser jeg videre i morgen tidlig.
Til jer der stadig er igang, I er for vilde og I må hygge jer! 


Kl. 08.44: Jeg er oppe igen og har lige været på tur rundt i blogland, inden jeg vil færdiggøre 'Rød Dronning'. Hunden ligger stadig i sengen og stirrer ondt på mig, hver gang jeg går forbi - hun er en morgenhund, lige så lidt som jeg er et morgenmenneske.
Rigtig god slutspurt til jer alle! 




Kl. 10.55: Jeg blev færdig med 'Rød Dronning' og F***, hvor sluttede den bare ekstremt spændende! Det er en fortsættelse jeg VIRKELIG ser frem til!!
Hunden fik jeg også lige gået en god frisk tur med i solskinnet og nu er det tid til en lækker omgang morgenmad, inden jeg vil påbegynde 'Magonia' - som seriøst bare er en hammer flot bog!
Hvordan går det med jer?



Kl. 14.20: Så nåede vi mållinjen! Jeg faldt faktisk i søvn omkring en halv time inden slut og sov igennem afslutningen (det skide flot, Malene), men ak! Sådan er det.
Jeg nåede et lille stykke ind i 'Magonia' inden mine øjne gav op og den lover godt, så det er jo dejligt!

Jeg nåede at færdiggøre 2 bøger denne gang og 106 sider ind i 'Magonia', hvilket vil sige at jeg alt i alt har fået læst 640 sider. Det er en del lavere end jeg plejer, men min koncentration har heller ikke været overvældende fantastisk denne gang.
I hvert fald har jeg hygget mig og nydt at følge alle jeres læseoplevelser og selvfølgelig også alle de fantastiske snacks (og har selvfølgelig sindssygt meget til overs, yippyy)! 

Nu vil jeg få ryddet lidt op i lejligheden - det er utroligt, hvor meget jeg fik svinet den til på så kort tid!
Jeg håber, at I alle har nydt de sidste 24 timer og så ses vi jo igen til næste readathon, der bliver afholdt i oktober! Tak for denne gang!

102 kommentarer:

  1. Fine, fine bøger, Malene! Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn og se, hvad du synes om Call of the Wind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pyh, den er utroligt barsk, er den ikke? Jeg måtte i hvert fald lige få min hund tæt på mig, fordi behandlingen af Buck var så hjerteskærende...

      Slet
    2. Hvor lyder det spændende med 'Rød Drønning'. Jeg har selv overvejet at læse den. Sov godt så længe!

      Slet
    3. Jeg er i hvert fald godt tilfreds! Og tak - søvnen gjorde mig virkelig godt!

      Slet
  2. Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn! :) Nu starter det heldigvis lige om lidt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde og ja, endelig! <3

      Slet
    2. Synes også min læsning går lidt langsomt i dag, men så længe man nyder den bog man er i gang med, så går det nok :)
      The Call of the Wild har jeg stående, og har haft planer om at læse den i laaang tid, men det lyder også som en bog der måske kræver lidt tilløb.
      Jeg glæder mig til at se hvad din næste bog bliver :D

      Slet
    3. Det er jo netop det, men åh hvor går tiden altså hurtigt!!
      Jeg vil i hvert fald sige, at 'The Call of the Wild' kræver ro og koncentration. <3
      Det bliver 'Rød dronning' der nu skal åbnes. :D

      Slet
    4. Uuuh hvor er det godt, at 'Rød dronning' er så god! Jeg glæder mig så meget til (forhåbentlig snart!) at læse den :)

      Og dit snack-bord ser virkelig lækkert ud! Der mangler vist ikke noget der :D <3

      Slet
    5. Ja tak! Nu må fortsættelserne så selvfølgelig også gerne blive udgivet på dansk ASAP! :P

      Det gør der virkelig ikke og jeg har meget mere hvor det kommer fra! :D #manmåikkegånedpåsnacks

      Slet
    6. Åh ja, ventetiden er aldrig sjov!

      Haha, nej, det er så vigtigt! :D jeg er dog ved at nå grænsen, hvor jeg ikke kan spise mere, hvor uhyggeligt det end er at indrømme :D

      Slet
    7. Hahahaha, ja sådan havde jeg det også i nat! Vil slet ikke tænke på, hvor meget jeg reelt har fået indenbords - det virker jo ikke så slemt i de små skåle! :P

      Slet
    8. Haha, du har så meget ret! :D men når det er Readathon, så må man godt gå lidt amok :b

      Nu er Readathon jo ved at være slut - tusind tak for hyggeligt 'selskab' undervejs :D <3

      Slet
    9. Det er jo det! <3
      Selv tak, søde Karina! Det har været en fornøjelse. <3

      Slet
  3. Jeg opdaterer på Twitter og Instagram som de eneste steder, men glæder mig helt vildt, og er SÅ klar på nogle fantastiske 24 timer! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Så må jeg hellere også derind og kigge lidt rundt! <3 Og dejligt at du er så klar på et fantastisk læsedøgn! :D

      Slet
  4. Rigtig god læselyst lige om lidt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og i lige måde! :-)

      Slet
  5. Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn igen i år :)

    SvarSlet
  6. Rigtig god læselyst! Jeg glæder mig til at se hvad du synes om Kate Morton. Jeg har tit tænkt på at læse noget af hende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret spændt - den lyder i hvert fald meget interessant! :-)

      Slet
  7. Rigtig godt læsedøgn søde Malene! Jeg glæder mig til at følge med :D

    SvarSlet
  8. God læselyst - jeg opdaterer også løbende på bloggen :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk - jeg følger med! <3
      Rigtig god læselyst til dig også! :-)

      Slet
  9. Hihi, tiden forsvinder virkelig med at holde sig opdateret på, hvordan det går alle andre. Jeg tror næsten, jeg må sætte lidt regler for mig selv, så jeg ikke helt glemmer at læse. Men det er jo også bare så hyggeligt at følge med hos jer andre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige præcis det! Men der er også mange skønne deltagere at følge med hos og så flere forskellige steder! Iha. :D

      Slet
  10. Jeg håber, du er kommet godt i gang med at læse :D Om ikke andet er det sociale i det hele jo også virkelig skønt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er nogenlunde igang, men det sociale trækker godt nok allermest lige nu. :p <3

      Slet
    2. Det er jo heldigvis også helt okay :D Jeg er forresten enig i, at tiden går helt ekstremt stærkt i dag! :)

      Slet
    3. Det er så galt! Jeg kan slet ikke følge med jo! :o :P

      Slet
  11. Årh Call of the Wild er en fantastisk bog - men ja, virkelig barsk! Den tog også pusten fra mig flere gange, men hold fast hvor er den godt skrevet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den virkelig! Det kom dog bag på mig præcis hvor rå den er og hvor detaljeret forfatteren beskriver de barske situationer, men ja - virkelig god bog!

      Slet
  12. Åh, det lyder fantastisk, at 'The Call of the Wild' kan røre til tårer. Jeg glæder mig så meget til at læse den – og planen var egentligt også, jeg skulle i dag, men jeg var for sent ude, og PostDanmark holder endnu bogen som gidsel. Suk. Og så typisk.

    Jeg glæder mig også meget til både at høre om Kate Morton (som jeg gerne vil læse mere af efter en ret fin læseoplevelse) og 'Magonia', som jeg selv fandt ret fin og dramatisk.

    God fornøjelse med det hele <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Pokkers med bogen og Post Danmark - men du har bogen til gode, hvilket absolut heller intet gør. London har virkelig skrevet en stærk og spændende bog om Buck!

      I lige måde. <3

      Slet
    2. Det lyder fantastisk lovende! Så må jeg gemme den til en anden gang! :)

      Og åh, aftensmad. Jeg er helt på bar bund. Hvad i alverden skal jeg spise? Hm.

      Slet
    3. Det er altså heller ikke nemt - jeg havde heldigvis nogle konfirmationsrester, så det blev til en nem omgang af det idag! :-)

      Slet
    4. Ah, konfirmationsrester. Gud, hvor genialt! Jeg overvejer bare at give op og spise Cornflakes. Fordi jeg kan :b

      Og ja, tiden flyver virkelig! Hvordan kan klokken allerede være 21?! Jeg forstår det ikke. Må straks komme videre til næste bog og læse løs. Har i øvrigt hørt så meget om 'Rød Dronning' – nu glæder jeg mig til at høre din dom :)

      Slet
    5. Cornflakes ville bestemt heller ikke være et dårligt valg! :D

      So far, so good! Jeg er ret opslugt i hvert fald! :-)

      Slet
    6. It totally wasn't! Og pyh, jeg lider af snack-envy (er det en ting?), når jeg kommer herind!

      Den lyder vildt spændende!

      Slet
    7. Det er det i hvert fald - jeg har, utroligt nok, også sukket af snacks rundt på bloggene! :P

      Slet
    8. Haha! Det har jeg næsten svært ved at tro! Du er så godt dækket ind jo!

      Når du at blive færdig med 'Magonia'? Jeg nød at læse den i sin tid. Selvom den langt fra er det bedste, jeg har læst i den genre. Men derfor er den jo stadig herlig :)

      Slet
    9. Menmenmen! Så mange andre har lækre snacks, som jeg slet ikke har overvejet at skaffe mig jo! :P

      Nej, det nåede jeg desværre ikke, men jeg nåede at få mig en lur mere! :D Tænker dog at jeg vil læse videre, når jeg lige har fået lidt styr på boligen. <3

      Slet
  13. Rigtig god fortsat læselyst Malene. :) Kom selv virkelig godt fra start og har haft et par fantastiske timer. Nu er der lige et mindre break mens der laves en tidlig aftensmad. Energi skal der til. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at høre, søde Katja!
      Jeg satser på, at energien snart kommer, for jeg har godt nok en sløv start selv!
      Men gåtur og aftensmad må vel give lidt kræfter. ;) <3

      Slet
  14. Nu får jeg blot endnu mere lyst til at læse Call of the Wild - tror den er noget for mig :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, gør det endelig! Den er ret god! :-)

      Slet
  15. Selvom du havde en sløv start, så lyder det til at du rigtig hygger dig. :)

    SvarSlet
  16. Åh, jeg tror også, den er grusomt barsk, den historie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den virkelig.. Lidt for detaljeret i nogle situationer, hvor det gjorde ondt i mit dyre-elskende hjerte.

      Slet
    2. Åh nej, åh nej, åh nej!!!! Jeg kan ikke klare sådan noget :P

      Slet
  17. Orv. Den lyder virkelig interessant "The Call of the wild". Jeg har set den et par gange hos Folio. Det kunne da være, at jeg snart skulle købe den. Selvom den er barsk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kan i hvert fald anbefales! Og så er Folio-udgaven jo fantastisk smuk! <3

      Slet
  18. Hvor ser det bare så hyggeligt ud hjemme ved dig. Min læsning går også meget langsom i dag, men bare det det er hyggeligt - det et det vigtigste. Og sikke en skøn læsemakker du har:-) ❤��

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det bestemt også, og ja hun er sgu dejlig! <3
      Hyggen er netop det vigtigste og mon ikke læsningen tager til henad på aftenen? <3

      Slet
    2. Det er det nemligt! Ja, det håber jeg. Kunne godt tænke mig, hvis jeg kunne øge mit læsetempo bare en lille smule <3

      Slet
    3. Også jeg. Læser normalt lidt hurtigere, men slowmotion lader til at være overskriften for mig idag. -.- <3

      Slet
    4. Jeg kan heller ikke rigtig komme op i læsetempo selv, om jeg har gjort et ihærdigt forsøg, men håber på fremgang i morgen :-) Du må sove skønt - jeg vil også hoppe under dynen om lidt ❤

      Slet
    5. Øv, selvom det hele er hyggeligt alligevel, er det lidt ærgerligt.
      Jeg satser også på, at jeg får læst igennem her i morgentimerne - nu må vi se! <3

      Slet
    6. Tusind tak for det skønneste læsedøgn ❤
      Det har været super hyggeligt at kunne følge med hos dig og følge din læseproces og skønne opdateringer ❤

      Slet
    7. I lige måde søde Karina! <3

      Slet
  19. God fornøjelse med Rød Dronning, var helt vild med den :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg er også ret vild med den ind til videre! :D

      Slet
  20. Håber, dit læsedøgn er fedt. Dejligt at følge med og få inspiration til nye læseoplevelser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det indtil videre - omend lidt sløvt...
      Ja præcis - sådan et readathon er virkelig en inspirationskilde uden lige! :-)

      Slet
  21. Fine bøger! Og det lyder til du har haft en super dejlig og afslappet readathon indtil videre, så det gør ikke så meget om sidetallet er højt :)
    Haber du kommer til at nyde Red Queen - har hørt meget blandede meninger, så er spændt på at høre din :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo lige netop det! :-)
      Indtil videre er jeg i hvert fald ret vild med den!

      Slet
  22. Tror Ole Lukøje har drysset søvn i øjnene på mig - jeg er i hvert fald pludselig blevet meget søvnig! Men jeg håber på at læse et par sider mere, inden jeg falder i søvn :-)

    Fortsat god læsning!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ham Ole der skal lige finde en anden rute, for han har også været forbi mig nu... Suk!

      Slet
    2. Håber du har sovet godt. Jeg fik nogle timers søvn og startede så morgenlæsningen med et par tegneserier. Nu vil jeg finde noget morgenmad... :)

      Slet
    3. Det har jeg i hvert fald!
      Hvor lyder det hyggeligt - god fornøjelse. <3

      Slet
    4. Jeg synes, du frister mht. Rød Dronning - kan være jeg skal tjekke den ud :-)

      Slet
    5. Det synes jeg helt klart du skal! Afsted og igang! :D

      Slet
    6. Hehehe! Jeg synes, min to-read-liste har en tendens til at vokse under Read-a-Thons! :D

      Tak for denne gang - nu venter jeg utålmodigt på næste event :D

      Slet
    7. Det tror jeg også er ret normalt! Readathons er jo rene inspirationskilder! :D

      Selv tak - ja et halvt år igen... Suk!

      Slet
  23. Hyggeligt at følge op på dit læsedøgn indtil nu :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! :-) Jeg håber, at du hygger dig!

      Slet
  24. Utroligt, at du kunne være træt alligevel :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke??? Det må være trætrester fra dagen før! :P

      Slet
  25. Jeg glæder mig mega til at høre hvad du synes om rød dronning! Er sp bange for at begynde på den, fordi jeg ikke aner, hvad jeg skal forvente af den!

    SvarSlet
    Svar
    1. BEGYND! NU! Den er SÅ god! Godt nok regnede jeg (næsten) slutningen ud, men det ødelagde slet ikke oplevelsen! Gyldendal må gerne skynde dig og oversætte videre i serien i hvert fald!!

      Slet
    2. Jeg når nok at starte her i april, men så er den en del af majs læsestak ellers. Jeg glæder mig til den, når du er så begejstret :D Rigtig god slutspurt!

      Slet
    3. Det var godt! Jeg tror i hvert fald ikke, at du har noget at frygte! <3

      Slet
  26. Åhhh! Endnu en der kunne nøjes med få timers søvn. :P Min gamle krop SKAL åbenbart bare have de der 8 timer. Hvor er det dog irriterende. Men giver katten lidt skylden, for var han ikke kravlet op for at putte, så havde jeg nok været oppe for flere timer siden. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror det handler om at få det helt rigtige antal af få timer, hvis du forstår. :P Desuden er jeg jo gammel nattevagt - der fik jeg ikke ligefrem tilstrækkeligt søvn. :P

      Slet
  27. Hvor ser det hyggeligt ud med hunden! Jeg har også min egen liggende mellem benene lige nu. De er de bedste læsemakkere der findes :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de virkelig! De små søde pus. <3

      Slet
  28. Svar
    1. Det var også virkelig lækkert!

      Slet
  29. Du læser så mange spændende bøger. 'Magonia' har jeg selv overvejet at læse.
    God slutsspurt, søde du! (jeg kunne ikke få lov til at forsætte vores tråd længere oppe)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er ikke helt som jeg havde forventet, men den er ganske underholdende indtil videre! <3
      Det er så typisk med de kommentar-begrænsninger, men ak! Jeg fandt jo kommentaren alligevel! :D

      Slet
  30. Jeg kender den ikke, men hold fast et flot cover Magonia har!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er SÅ vildt! Jeg kan stirre på den dagen lang! <3

      Slet
  31. Det lyder til at du havde et herligt læsedøgn med lækker mad! Mums!
    Nu glæder jeg mig bare endnu mere til at læse 'Rød Dronning' :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Gå aldrig ned på snacks! At jeg så skal leve af det den næste uges tid er underordnet.... :P
      Ja, igang med dig mus! Den er virkelig god!!

      Slet
  32. Hvor ser det hyggeligt ud :D Vil sådan ønske at jeg havde gjort mere ud af mit eget. Fantastisk at du også blev fanget af Rød Drønning. Jeg var helt opslugt af bogen <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har overdrevet en anelse denne gang - brugte i hvert fald mere tid på snacking, end læsning. :P

      Åh, dejligt at høre! Den var simpelthen bare SÅ god! <3

      Slet
  33. Hvor ser det bare hyggeligt ud med din læsebuddy! Må jeg låne hende næste gang? :P
    Ellers virker det jo til, at du har haft et skønt læsedøgn <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved nu ikke helt om jeg kan undvære hende. :P
      Men ja, jeg havde et rigtig fint læsedøgn. <3

      Slet