søndag den 17. april 2016

Readathon - april 2016

Selvom nedtællingen stort set allerede startede sidste gang der blev afholdt Dewey's 24 Hour Readathon, er der noget magisk over, at begivenheden nu kun er en lille uges tid væk.
Min læsestak begyndte allerede at tage form under efterårets readathon, og stille og roligt er der kommet bøger til stakken siden da.

Ved det rene tilfælde endte alle bøgerne i min bogstak med at være blå. Selvfølgelig tænker jeg nu i de blå baner - blå dyner, blåt tøj, blå snacks (?), blå bær, men nu må vi se, hvad jeg rent faktisk ender med at sørge for. 


'The Call of The Wild' af Jack London er bogen jeg besluttede mig for, allerede under sidste readathon. Søde Gitte læste den nemlig i den fineste Folio-udgave og den lød bare så fin og god! Da jeg så opdagede, at den også fandtes i Penguin Children Classics udgaven (hvilke bøger der nærmest er blevet en tradition for mig at læse under readathon), vidste jeg at den skulle være i stakken! 

'Rød Dronning' af Victoria Aveyard har Gyldendal været så søde at sende til mig som anmeldereksemplar og så snart jeg havde den i hænderne, vidste jeg at den var perfekt til readathon! Den er så fin, lyder vildt spændende og er blevet rost til skyerne af så mange! Derudover tænker jeg også, at den vil fungere fint sent på aftenen, når øjnene begynder at blive tunge og hvor danske ord, for mig, er mere overskuelige. 

'Magonia' af Maria Dahvana Headley var jeg så heldig at få i fødselsdagsgave i december. Jeg fandt hurtigt ud af, at det er en bog der skal læses på et ganske særligt tidspunkt og selv om jeg har haft lyst til at hive den ud af reolen flere gange, har jeg gjort hvad jeg kunne, for at gemme den til på lørdag. 
Det er en bog der har fået utroligt blandede anmeldelser, men jeg kan virkelig ikke stå for den ufattelig smukke forside og den lille bemærkning fra Gaiman derpå.

'Lake House' af Kate Morton er et anmeldereksemplar fra Cicero og er endnu en bog jeg virkelig er spændt på at læse.
Jeg har ikke hørt så meget om den, men da forlaget skrev om den, vidste jeg at jeg måtte læse den. 

Jeg forventer dog ikke at få den færdiglæst på lørdag, da den er en "hvis-jeg-har-tid-til-overs" bog. Så det er en jeg nok når at få begyndt på, men med sine 496 sider, kræver den nok mere end ét læsedøgn for mig. 

Det vil sige at jeg alt i alt har samlet mig 843 sider (+496), som jeg gerne vil læse til forårets readathon og jeg glæder mig virkelig til enhver side. 


Denne gang læser jeg for første gang alene, da hverken Rikke eller jeg har kunnet få det til at passe ind, på grund af konfirmationer. Jeg er lidt nervøs for hvordan det kommer til at fungerer, for noget af hyggen ved de andre gange har været, at vi har været 2 og derudover har vi også holdt hinanden vågne og med selskab. Heldigvis har jeg dog min lille hund, der både kræver opmærksomhed og gåture i den friske luft og så har jeg selvfølgelig resten af jer, mine medlæsere, så mon ikke det går? 

Jeg er virkelig spændt på hvordan det vil gå, - alene og komplet smadret efter min søde nieces konfirmation om fredagen - men jeg forventer gode ting OG lækre snacks, når jeg lige har fået fingrene i dem! 

Som de andre gange laver jeg et indlæg her på bloggen, der vil blive opdateret døgnet igennem. Derudover er jeg også at finde på Twitter, hvor jeg nok laver de kortere opdateringer (aka, alle de små spøjse udbrud), Instagram, hvor der kommer små øjebliksbilleder op (højst sandsynligvis også billeder der kommer herind, though) og selvfølgelig også Goodreads, hvor I skal være noget så velkomne til at tilføje mig som ven, så jeg også kan følge jeres læsning! 


Læser du med, hvad vil du læse og hvor kan jeg følge dig? 

26 kommentarer:

  1. Jeg er med, denne gang udelukkende som læser, og jeg glæder mig helt afsindigt! Har skabt mig en god stak blandede bunker af forskellige genre, bøger og længder, så der er noget at vælge imellem. Og den kommende uge skal der gøres rent herhjemme og handles ind til snacks. Åh, det bliver så hyggeligt! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor lyder det bare fint!
      Jeg har også valgt at springe cheerleading over denne gang og bare fokusere fuldt ud på min læsning. <3

      Slet
  2. Åh, du skal læse 'The Call of the Wild'! Den havde jeg faktisk bestilt til dette readathon, men jeg tror ikke, den når at komme frem. Æv! Det havde ellers været helt ideelt.

    Men sikke skønne bøger, du skal læse! 'Magonia' er et fantastisk godt valg til dagen, tror jeg. Den er i hvert fald hurtigt læst og meget medrivende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv hvor ærgerligt! Men så har du en forhåbentligt fin læseoplevelse til gode. <3

      Det er lige præcis hvad jeg håber på, at 'Magonia' er - lige perfekt til de sene nattetimer. :-)

      Slet
  3. Åhh, jeg glæder mig også bare SÅ meget til forårets Readathon. Et helt døgn fyldt med boglykke og skønne mennesker;0) Jeg er helt vild med din fine udgave af "The Call of the Wind"! Jeg har lokket min datter til at læse sammen med mig et par timer, så jeg er spændt på om hun skifter mening inden på lørdag;0) Jeg glæder mig til at følge med i dit læsedøgn, søde Malene <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes simpelthen det er SÅ fint, at din datter læser med dig! Kunne lige se, at I havde været godt igang med forberedelser igår - SÅ hyggeligt! <3

      Slet
  4. Jeg glæder mig sådan! Det bliver så hyggeligt. Og sikke en fin blå stak bøger! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - jeg glæder mig i hvert fald også!

      Slet
  5. Det ser spændende ud! Jeg har længe overvejet at læse 'The Call of the Wild' (men har ikke kunnet bestemme mig til hvilken udgave, jeg skulle købe :D :D).

    Det bliver hyggeligt næste weekend!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er virkelig også et par utroligt fine udgaver af den - nu håber jeg så at indholdet er lige så fint! <3

      Slet
  6. Åh, jeg ville sådan ønske, at jeg kunne være med på lørdag, men jeg er også forhindret pga. af konfirmationer. Det er der nu ikke noget at gøre ved :)

    Jeg er helt vildt musindelig over, at du har 'Rød dronning' liggende - og ikke har læst den endnu! Det er nemlig en bog, jeg virkelig gerne vil få læst på et tidspunkt.

    Jeg håber, at du får et rigtig hyggeligt læsedøgn - og at du finder ud af det der med at være "alene" - for helt alene er man vel ikke det dette event, selvom man sidder alene?

    Alle de blå bøger og det blå tema får mig til at tænke på Percy Jackson :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også i tvivl om jeg skulle springe fra, grundet konfirmationen igår, men nu tager jeg døgnet som det kommer. :-)

      Jeg glæder mig VIRKELIG også til at læse den - den lyder jo så god!

      Og jeg er ikke i tvivl om, at jeg klarer mig 'alene' - for som du selv siger, så er vi jo mange om døgnet og readathon er overraskende socialt, selvom vi alle sidder med næserne i bøgerne!

      HAHAHA - åh, så pynter det kun, at jeg har en blå kage til senere (godt nok glasuren, men ak!).

      Slet
  7. Hvor ville det være fint med blåt tema! Jeg kommer nok ikke til at deltage, men glæder mig til at læse om dit læsedøgn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor ærgerligt, men heldigvis bliver det jo holdt igen senere i år. <3

      Slet
  8. Sikke en skøn stak! Jeg håber sådan at du får et fantastisk døgn, også selvom vi ikke kan lege sammen :( <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak musse. <3 Du ved jo hvor jeg bor, hvis du pludselig får lyst til at hoppe på toget. ;-)

      Slet
  9. En rigtig fin sammensætning, gad godt jeg kunne være med, men ak, konfirmationens tid har vundet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så håber jeg, at I får en god fest! <3

      Slet
  10. Hvor er det en fin bog stak :D Jeg er spændt på at se om du kan have en råd tråd med det blå tema gemmen hele aften. Det kunne være jeg skulle prøve med rød, da mine bøger, mere eller minder er røde.

    Jeg har forresten også planer om at læse 'Rød Dronning' af Victoria Aveyard. Jeg er ret spændt på at se, hvordan den er! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg nok ikke - blå snacks er overraskende begrænsede ;-)

      Spændende - jeg håber du vil kunne lide den!

      Slet
  11. Sikke en fin stak bøger :) jeg glæder mig helt vildt til på lørdag!

    SvarSlet
  12. Om jeg selv skal være med er endnu uvist - men du får da lysten højere op, med den lækre læsestak! Jeg glæder mig til at følge med hos dig <3

    /Www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg da glad for at høre - jo flere deltagere, jo bedre! <3

      Slet
  13. Hvor sjovt. Jeg har udvalgt nøjagtig den samme udgave af The Call of the Wild som dig til at læse på lørdag :)
    God læselyst!

    http://etkapitelmere.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor spøjst - rigtig god fornøjelse med den! <3

      Slet