fredag den 15. april 2016

'Lagt på is' (Off-Campus #2) - Elle Kennedy

"Han ler, og vi vender tilbage til filmen. Jeg giver mig selv et mentalt klap på skulderen. Jeg har lige ført en hel samtale med en sød fyr uden at plapre hæmningsløst. Jeg fortjener sgu en medalje. Af guld." 



Titel: Lagt på is (Off-Campus #2). Forfatter: Elle Kennedy. Udgivelsesår: 2016 (originalt: 2015). Sidetal: 293. Forlag: Flamingo.

Dette er et anmeldereksemplar fra Flamingo.

John Logan, tredjeårsstuderende på Briar University, kan få alle de piger, han vil. Ishockeystjernens liv er én lang række af fester og engangsknald, men bag den afslappede charme og det flirtende smil gemmer han på en voksende fortvivlelse over den mur, han kommer til at banke panden mod, når han dimitterer. En tur i kanen med den sexede førsteårsstuderende Grace Ivers er derfor lige præcis den afledning, han har brug for. Men på grund af en tåbelig misforståelse lægger Grace ham på is, og Logan beslutter sig for at bruge sit fjerde og sidste studieår på at bevise, at han er værd at give en chance til.

Efter et alt andet end fremragende første år er Grace tilbage på Briar efter sommeren, og hun er ældre, klogere og så meget ovre den arrogante ishockeyspiller, hun havde været lige ved at forære sin mødom. Der er ingen, der skal ynke hende, og hun er ikke længere den stille mus, hun var, da de først mødte hinanden. Og hvis Logan forventer, at hun bare lægger sig på ryggen og tigger ham om mere, så må han tro om igen. Hvis han vil have hende tilbage, så må han arbejde hårdt for det.


Efter at have læst 'Aftalt spil' kunne jeg virkelig ikke vente med at komme igang med 'Lagt på is'. Jeg var slet ikke i tvivl om, at bogen var noget for mig og allerede et par sider inde i bogen var jeg absolut hooked!

Noget jeg virkelig elsker ved serier som 'Off-Campus' er, at de både kan læses som en del af serien, men også som enkeltstående historier. Derudover er det virkelig fedt når bipersoner fra de andre bøger i serien, får hovedrollen i de nye - for så har jeg, som læser, allerede et forhold til karakteren og føler genkendelse, uden egentligt at lægge mærke til det som sådan. 
Det gjorde også, at jeg hurtigere gled ind i historien om Logan og Grace, og derfor meget nemmere kunne forsvinde ind i den.

"Søde, du bliver altså nødt til at holde op med at afsløre alle dine særheder, bare en fyr spørger, hvad klokken er. Seriøst. Gem den slags til senere, når du er i et forhold med fyren, og det er langt sværere for ham at stikke halen mellem benene."

Kemien mellem Logan og Grace er virkelig heller ikke til at komme uden om. Logan med sin charmerende og flabede attitude og Grace med hendes søde og kække væremåde, gjorde virkelig læseoplevelsen til en smilende, rødmende og hot omgang - præcis som 'Aftalt spil' gjorde. 

Udover de utroligt hede scener (som der var en del af), lever 'Lagt på is' også højt på humoren. Logan er simpelthen SÅ sjov og er ikke nervøs for at gøre sig selv en smule til grin, hvor Graces rolle bare er sød og morsom med alle hendes små pudsige ticks - som hendes nervøse plapren, der både bringer seriemordere og dukkefobier ind i ganske uskyldige samtaler.

"Se lige de muller her, Wellsy. Nej, faktisk, så rør ved dem. Dit liv bliver aldrig det samme igen."

Det er uden tvivl letheden, der endnu engang får Kennedys bog til at score højt hos mig.
Det var lige præcis som at sætte en sjov og hyggelig chickflick på (måske en 15+ af slagsen, for denne bog er temmelig heftig på den hede front) og hvor du bare lader timerne forsvinde, mens du stirrer på skærmen og bare kobler af til en god omgang underholdning.
Kennedys bøger er virkelig som den slags film - de kræver ikke andet af dig, end at du læner dig tilbage og lader historien opsluge dig.

2 kommentarer:

  1. "Kennedys bøger er virkelig som den slags film - de kræver ikke andet af dig, end at du læner dig tilbage og lader historien opsluge dig." Åh ja. Lige præcis. Det er skønt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig ovenud fantastisk!
      Jeg mangler virkelig flere bøger af den slags!

      Slet