mandag den 25. april 2016

Bogtag #1 - The Currently Reading Tag

Søde Birgitte fra Bachs bøger har tagget mig i 'The Currently Reading Tag' og det vil jeg jo selvfølgelig gerne lege med på! 


1. Hvor mange bøger læser du ad gangen?

Jeg læser faktisk kun én bog ad gangen. Jeg er nemlig sindssygt dårlig til at holde historierne adskilt og efter mange dårlige (og blandede - høhø) oplevelser, besluttede jeg mig for, bare at dedikere mig selv til én bog ad gangen. 

2. Hvis du læser mere end én bog, hvordan bestemmer du så hvornår du skal skifte mellem de pågældende bøger?

Altså før var det f.eks. sådan, at jeg havde en e-bog igang, hvis jeg nu var i bus eller et sted hvor en fysisk bog ikke var helt så belejlig og så en fysisk bog derhjemme, hvor det fungerede allerbedst. Nu, som nævnt ved første spørgsmål, læser jeg helst kun en ad gangen. 

3. Skifter du bogmærke undervejs i en bog?

Ikke rigtigt, nej. Når jeg bruger bogmærke (hvilket virkelig sjældent sker, på trods af jeg er utroligt glad for at købe dem) så er jeg ret god til, at holde styr på det bogmærke jeg har i brug. 

4. Hvor opbevarer du bøgerne du er i gang med at læse?


Der hvor der er plads og belejligt at ligge den. Hovedsageligt er det dog i sofaen, vindueskarmen eller sofabordet - indenfor rækkevidde, men ikke i vejen. 

5. Hvad tid på dagen bruger du mest tid på at læse?

Det er så forskelligt. Lige nu har jeg ikke så meget at tage mig til, så det er bare hvornår jeg end har lyst til det.

6. Hvor længe læser du typisk ad gangen?

Det er igen også utroligt forskelligt. Nogle gange bliver det til et kapitel eller to, andre gange stopper jeg ikke før jeg er færdig med bogen. Det handler egentligt bare om hvor længe jeg kan holde koncentrationen og hvor stor min læselyst er - og selvfølgelig hvor meget tid jeg har! 

7. Læser du indbundne bøger med eller uden smudsomslag?

Uden - smudsbindet ryger af, så snart jeg tager bogen frem. Det er simpelthen så bøvlet at læse med og jeg er lidt nervøs for at få det ødelagt, hvis jeg lader det være på. 

8. Hvilken stilling læser du oftest i?

Hovedsageligt siddende i sofaen  (gerne pakket ind i min dyne og omringet af puder), men hvis det er en e-bog, kan jeg også finde på at læse den i sengen. 

9. Tager du bogen/bøgerne du læser med dig, når du skal noget?

Oftest har jeg altid en eller anden form for bog med mig, om det er på telefonen eller en fysisk bog, afhænger lidt af hvad jeg skal og hvad jeg er ved at læse på gældende tidspunkt.

10. Hvor ofte opdatere du din Goodreads status på bøger du er ved at læse?

Det gør jeg hovedsageligt kun når jeg ligger bogen fra mig og ikke forventer at jeg vender tilbage til den foreløbig.


11. Hvem er den/de næste til at lave dette tag?

Rikke fra Flyv med mig, Caroline fra Mit bogunivers og Marie fra Læsehesten - vil I lege med? 



11 kommentarer:

  1. Åh, så hyggeligt :) Tak fordi du ville lege med. Jeg elsker at læse disse sjove tags :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak for tagget! Ja, det er altså hyggeligt med nogle tags ind i mellem! :-)

      Slet
  2. Det kan du tro. Det er altid sjovt - og så har du sådan nogle hyggelige svar <3

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du vil lege med! <3

      Slet
  3. Sikke en fin tag. Det er nogle rigtigt gode spørgsmål :) [og jeg elsker den fine regnbue <3 ]

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg nemlig også! Og tak - nogle gange er det bare tiltrængt at pifte indlæggende lidt op. ;) <3

      Slet
  4. Hvor en fin tag leg, med gode spørgsmål og svar :D Og self vil jeg være med <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Juhuu! Jeg glæder mig til at se dine svar! <3

      Slet
  5. Så fint et tag - jeg laver det hurtigst muligt <3

    SvarSlet
    Svar
    1. ... at dét så tog 3 måneder, det er vel hvad det er (xD) - det udkommer på søndag! ;)

      Slet