mandag den 1. februar 2016

Min måned i bøger #19

For en måned siden gik det nye år igang, mens jeg faktisk gik en smule i stå. 
Januar har været uendelig lang, men alligevel ufattelig kort. Den har været mørk, stressende og trist, og manglen på overskud har været enorm. 
Bloggen og læsningen har haltet en smule og det blev ikke til mange indlæg og jeg er også allerede bagud med mit læsemål... Dog er jeg sikker på, at overskuddet vender tilbage på et tidspunkt, men lige nu vælger jeg at lytte til behovet der siger ro på alle fronter.
Derfor vil det til tider også virke stille herinde, men jeg er her altså stadig - jeg venter bare på energien. 


Det blev dog alligevel til 4 læste bøger i januar og heldigvis også 4 gode af slagsen. 

Månedens bedste har uden tvivl været 'Det ulmende oprør' (læs min anmeldelse her) og derudover var 'Heksens kald' (anmeldelse her) også en sand fornøjelse.

Hvordan har jeres januar-måned været? 

10 kommentarer:

  1. Godt du lytter til dig selv, det skal man virkelig huske indimellem <3 dejligt at du trods alt fik læst nogle gode bøger!

    Min januar har også manglet lidt overskud og energi pga. eksaminer, men den sidste uges tid har været ganske fin med lidt ferie inden det nye semester starter imorgen :) jeg har desværre ikke læst noget der var helt vildt fantastisk, men trilogien 'Kissed by an Angel' overraskede mig alligevel meget positivt, så det var nok månedens bedste læseoplevelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt - læsning og blogging skal heller ikke blive en straf eller en tvunget opgave...

      Den trilogi har jeg godt nok kigget lidt på (især på bogforum, hvor den var på tilbud...) - måske jeg skulle få fat i den engang. <3

      Slet
  2. Jeg har bemærket, at der er flere rundt omkring på bloggene, der skriver at de mangler lysten til at læse, så måske er det en generel tendens :) Jeg er selv blevet ramt og kan næsten ikke overtale mig selv til at tage fat i en bog. Det positive er, at jeg heller ikke har lyst til at købe bøger, så det er i det mindste en gevinst for min bankkonto ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske en slags vinter-bog-depression? Træls er det i hvert fald!

      Hahaha, dejligt at se det positive i manglende læselyst - jeg har dog til gengæld lyst til at bruge alle mine penge på bøger, så dén lyst er i hvert fald ikke gået væk.... :P

      Slet
  3. Jeg pønser på at læse Det ulmende oprør... måske endda i år! (hvilket kunne være ganske fint i betragtning af hvor lang min TBR-liste er :D).

    Jeg fik læst mange men ikke særlig gode bøger i januar, og begge dele overraskede mig. Februar må stå i de gode bøgers tegn - håber jeg.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så gooooood - få den læst... Nu! :P

      Det er virkelig surt, at du fik læst så få gode bøger - bedre held i februar!

      Slet
  4. Hvis det virker opmuntrende nåede jeg kun at læse 3 bøger, ahahah. Og nu må jeg også snart finde tid til "Det ulmende opgør", altså.

    SvarSlet
  5. Godt, at du lytter til dig selv - ellers kan man gå sur i det hele! Og det at læse og blogge skal jo helst være en fornøjelse :-)

    SvarSlet