onsdag den 11. november 2015

Bogforum 2015 - Lørdag d. 07.11

Lørdagen bestod hovedsageligt af, at jagte forskellige forfattere ned (det lyder ikke pænt, men det var nu engang sådan det var), for at få signeret vores bøger. De fleste havde godt nok planlagte signeringstider, men da vi havde et lettere stramt program, valgte vi simpelthen den mere... desperate måde. 


Søde Haidi W. Klaris var den første vi fandt! Hun havde signeringstid om formiddagen og vi stod stille og roligt i kø og ventede på at det var hendes tur. 'Skyggernes bog' havde jeg med hjemmefra og 'Skæbnens kald' fik jeg som anmeldereksemplar af søde Tellerup



Derimod tror jeg næsten ikke, at Louise Haiberg nåede ind ad dørene på messen, før jeg overfalt hende med mit eksemplar af 'Revolution', der er det tredje og sidste bind i serien om Dominic Dæmondræber (og min favorit i serien!). Hun tog det heldigvis vældig pænt, omend hun virkede en smule overrumplet - undskyld Louise!



I mellemtiden havde Rikke fanget Christina Bonde, hvis nye bog 'Skyggesider' udkom den dag! Endnu engang var Tellerup umådeligt søde og gav et anmeldereksemplar af bogen og Christina var hurtig til at give en signering! Jeg kunne virkelig godt lide hendes trilogi 'Nattens Sanger' og er utrolig spændt på at læse hendes nye udgivelse - jeg har dog hørt, at den skulle være meget anderledes! 



Derefter var det tid til at høre interviewet med P.C. og Kristin Cast! Det var vildt interessant at høre, hvordan bøgerne kom til og hvordan arbejdsfordelingen foregik. Jeg vidste ikke så meget om det inden, men de fortalte blandt andet, at det var P.C. der skrev historien, hvorefter Kristin fungerede som en slags redaktør, der redigerede teksterne og sørgede for, at de havde en mere ung vinkel. 
De to var simpelthen så søde og sjove - der blev i hvert fald sendt et grin eller 15 afsted under interviewet! 



John Kenn Mortensen er en hammer dygtig illustrator, der for nyligt har lagt tegninger til Neil Gaimans 'Hans og Grete'. Alle ved vel efterhånden at jeg knuselsker Gaimans værker, så selvfølgelig måtte jeg have denne udgave - hvad passede endnu bedre ind, var at John var så sød at signere udgaven!
Selve interviewet med ham var dog stopfyldt og det var næsten umuligt for mig at høre noget desværre - de så dog ud til at hygge sig gevaldigt! 




Interviewet med Teri Terry havde jeg set meget frem til - især efter at have læst 'Mind Games' kort inden messen. Den var så fed, spændende og anderledes, så hvordan kunne jeg ikke det?
Det gik dog ikke helt, som jeg havde håbet på - intervieweren virkede ikke helt, som om hun havde styr på det og størstedelen af tiden interviewede Teri nærmest sig selv. Det var hun heldigvis virkelig dygtig til - det er bare stadig utroligt ærgerligt. Dog var det alt sammen jo en oplevelse i sig selv og en lille signering som plaster på såret, er jo heller ikke helt dårligt! 




Efterfølgende var det hen til HUFs stand, hvor Gry Pil Lund Ranfelt signerede sin bog, 'Tidsfangen'
Jeg har endnu ikke læst den, men jeg var så heldig at få et eksemplar til årets bogbloggertræf og derudover har Rikke også skyndet en smule på mig. 



Sidst, men ikke mindst, ville vi finde Pernille Eybye så hun kunne signere 'Skæbnebånd', der er det sidste bind i hendes fantastiske serie 'Blodets Bånd'.
Vi kunne dog ikke finde hende nogen steder, hvilket set i bakspejlet jo er klart, når hun sidder og slapper af med sine forfatterkollegaer i deres hyggelige forfatter-lounge. Overraskende nok for os, vel nok egentligt også for dem, blev vi hevet med om i loungen hvor vi fik vores bøger signeret, snakkede lidt om hvem Pernille absolut ikke måtte slå ihjel og efter et par blitz fra vores kameraer, stak vi stille og roligt af igen..

4 kommentarer:

  1. Sikke meget du fik nået lørdag! Skønt med signeringer! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi farede jo også rundt, som om vi blev jagtet - når vi i virkeligheden var jægerne. :P Men ja, bøgerne bliver altså bare lige lidt skønnere af det! :-)

      Slet
  2. Jeg hørte også Interviewet med Teri Terry, lidt trist at intervieweren var som hun var, men så var det godt at Teri kunne klare det :)

    Det var trist at jeg fik det dårligt, for jeg havde glædet mig til at spise sammen med jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt - hun gjorde det i hvert fald godt! :-)
      Ja, det var altså super ærgerligt! Men vi snakkede om at gøre det til en tradition - så håber vi på at næste år, er året! :-)

      Slet