søndag den 11. oktober 2015

Readathon - oktober 2015

På lørdag er det endelig tid til igen at omringe sig selv med fantastiske læseoplevelser, en masse lækre snacks og nogle hyggelige stunder. 
Efteråret byder nemlig endnu engang på Dewey's Readathon, hvor en masse læsere fra verden over, slår sig ned og giver sig fuldstændigt hen til bøgernes mange skønne universer.


Denne gang består min bogstak af 4 følgende bøger:
'Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (The Graphic Novel)' - jeg kunne godt lide den originale bog, men jeg er ekstra spændt på den grafiske udgave, fordi jeg tror, at alle alle de skumle steder, bliver en smule mere uhyggelige, nu når de er illustrerede.  'Once Upon a Time: Red's Untold Tale' er en bog som søde Rikke og jeg begge har anskaffet os og derfor skal læse sammen. Jeg knuselsker simpelthen tv-serien 'Once Upon a Time' og jeg glæder mig virkelig meget, til at læse en bog der handler om samme univers! 'The Wizard of Oz' har jeg valgt, fordi jeg, som de andre gange til readathon, gerne vil læse en klassiker og denne er en der har stået på min reol i snart et år - så mon ikke det er på tide? Sidst men ikke mindst har jeg valgt 'Mig og Earl og den døende pige', der er en bog jeg har hørt så meget blandet om, men som jeg har villet læse vildt længe, og eftersom People's Press har været så søde at sende den til mig og fordi jeg også gerne vil have lidt sjov/følelsesladet/ungdomsagtigt indover min bogstak!
Jeg har ikke rigtigt en forventning om at nå alle bøger, men jeg er i hvert fald meget glad for, hvordan stakken endte med at se ud! 



Endnu engang drager jeg mod Odense, hvor Rikke og jeg holder vores readathon sammen. Denne gang er der dog også Harry Potter Festival, hvor vi skal være frivillige om fredagen, samt til ballet om aftenen og til symfoni koncerten om lørdagen. Det kommer selvfølgelig til at tage lidt af tiden og kræfterne, men samtidig er det også bare med til at bidrage til den magiske og eventyrlige følelse, som sådan en weekend skal have. 


Jeg ser virkelig frem til en weekend i bøgernes tegn og jeg glæder mig til at følge med i alle jeres læsedøgn.

Har du også tilmeldt dig efterårets readathon og hvordan ser din bogstak ud, hvis du har udvalgt sådan en? 

22 kommentarer:

  1. Åh, hvor ser det fint ud - jeg håber, at jeg får mulighed for også at deltage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne i hvert fald være hyggeligt hvis du gjorde! :-)

      Slet
  2. JEG GLÆDER MIG <3 (og er helt tosset med efterårsfeel i dine billeder!)

    SvarSlet
  3. Det ser så fint ud! Og åh, din kop! DIN KOP. Den er jo fantastisk.

    Jeg glæder mig i øvrigt til at høre om Once Upon a Time-bogen. Jeg burde også snart catche up på serien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også evigt glad for den! :')

      Ja, jeg er godt nok også spændt på den - om den rent faktisk er noget værd, eller om det bare føles som en 'billig' tilføjelse til serien.. Nu må vi se! :-)

      Slet
  4. Jeg glæder mig så meget til dette års read-a-thon. Sidste gang var samme dag som min brors konfirmation, så jeg havde ikke så meget tid, som jeg ønskede mig. Men den her gang er der INGEN planer, og jeg er maks klar!

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan søde Caroline! Jeg glæder mig til at følge dit læsedøgn! :-)

      Slet
  5. Jeg glæder mig så ufattelig meget. Det er heldigvis lige om lidt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tæller også stille og roligt ned! :D

      Slet
  6. Jeg glæder mig til at høre hvordan OUAT bogen er. Og hvordan jeres oplevelse med HP festivalen er også. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også selv meget spændt! Jeg er lidt nervøs for, om den rette OUAT-feeling går igen i bogen, eller om den vil føles som en 'billig' tilføjelse.. :-/

      Slet
  7. Det ser ud til at være en rigtig god kombination af bøger og genrer! :)
    Jeg har virkelig svært ved at udvælge min stak til på lørdag. Jeg tror det ender med en lidt større stak, og så må jeg udvælge efter humør på selve dagen efterhånden som jeg kommer igennem dem :) (og det lyder mega optimistisk, selvom jeg slet ikke har nogen idé om, hvor meget jeg kan nå at læse :b )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altid rart med lidt blandet, så ikke det er det samme døgnet igennem! :D
      Haha, det er godt at være optimistisk! Det er nok også rart at have noget at vælge imellem - jeg har bare fundet ud af, at en fast stak fungerer bedst for mig.
      Jeg glæder mig til at se, hvad du finder på! :D

      Slet
  8. Ok, tak - nu fik jeg lige det sidste skub til at reservere 'Miss Peregrine's...' på biblioteket! Har længe været i tvivl om, hvorvidt jeg skulle læse den, men nu hvor den filmatiseres af en af mine yndlingsinstruktører og samtidig har ret seje skuespillere på rollelisten, så må jeg jo hellere få den læst ;-)

    Dejlig stak du har fået sammensat! Jeg har desværre ikke fået set Once... endnu. Køber du serien, eller kan man se den online et sted?


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    Hov - ps. Jeg er også tilmeldt. Min læsestak kommer på bloggen på torsdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, filmatiseringen er jo også undervejs! Den glæder jeg mig virkelig til at se også! :-)

      Jeg henter Once ned online - en lidt bøvlet metode, men mon ikke der findes en lettere? Det kender jeg dog ikke til. :P

      Jeg glæder mig til at se din stak på torsdag så! :D

      Slet
  9. Jeg er simpelthen SÅ spændt på at høre jeres mening om Once-bogen. Håber sådan at den bliver en kæmpe succes. :D

    Jeg overvejede længe ikke at deltage denne gang, da jeg ikke har haft det store læsehumør de sidste par måneder pga privaten. Men efter en del betænkning tilmeldte jeg mig alligevel, dog har jeg leget lidt med mine egne normale traditioner, så det bliver lidt nyt og anderledes. Jeg håber, det hjælper. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åha, det håber jeg virkelig også! :')

      Det lyder da spændende - jeg håber det lykkedes for dig! :-)

      Slet
  10. Sikke en skøn skøn weekend med masser af litterære oplevelser på flere plan:-) Glæder mig til at følge dig og Rikke i jeres læsning lørdag og søndag :-)<3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver uden tvivl en begivenhedsrig weekend for os. :-) <3

      Slet
  11. Det lyder altså som en helt perfekt weekend med både venindehygge, HP-festival og readathon! Og din læsebunke ser virkelig skøn ud med både forskellige formater og genrer, hvilket jo er helt perfekt. Jeg glæder mig til at følge din læsning :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også bare en rigtig hyggelig og begivenhedsrig weekend! :D
      Tak, jeg glæder mig virkelig også til at komme igang med dem! :-)

      Slet