onsdag den 9. september 2015

Konkurrence #9: Bloggens 2 års fødselsdag

“Contrariwise,' continued Tweedledee, 'if it was so, it might be; and if it were so, it would be; but as it isn't, it ain't. That's logic.” 

Wondrous Bibliophile har nu eksisteret i hele to år og vi kan vel hurtigt blive enige om, at det er noget der skal fejres. 
Jeg har besluttet mig for at fejre det ved at holde den nok skønneste giveaway hidtil på bloggen! En af mine kære læsere kan nemlig vinde en yndigfin bog - den nyeste læderindbundne udgave af 'Alice's Adventures in Wonderland and Through the Looking-Glass' af Lewis Carroll. 

Eventyret om Alice er tidsløst, det er fantastisk og det er et eventyr jeg holder utroligt meget af.
I år fylder Alice endda også 150 år gammel og så kan hun og bloggen jo fejre lidt fødselsdag sammen! 


“I give myself very good advice, but I very seldom follow it.”

For at deltage i konkurrencen om denne skønne sag, skal du være følger af bloggen på Bloglovin' (der er en fin knap i højre side af bloggen) og du skal skrive en kommentar til dette indlæg, hvor du fortæller om dit aller-kæreste Alice minde! Det behøver ikke være et bogligt minde - det kan også sagtens være film-relateret eller hvad ved jeg! 
Husk endelig også at skrive din email, så jeg kan komme i kontakt med dig, hvis du er den heldige.

Derudover skal du have en dansk adresse, hvortil bogen kan blive sendt.

Konkurrencen løber til den 23.09.2015 kl. 10.00, hvorefter jeg hurtigst muligt vil trække den heldige vinder! 


Tak til alle mine dejlige læsere, fordi I vil følge mig på min rejse igennem bøgernes verden og held og lykke til jer alle! 

“If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?” 

30 kommentarer:

  1. Tillykke, tillykke, tillykke med bloggen! Tænk at der allerede er gået to år - tiden flyver!
    Jeg har samlet på Alice udgaver og film i en del år efterhånden, og det er en af mine absolutte yndlingsbøger, så jeg kan umuligt vælge ét minde, selvom første gang jeg stødte på eventyret om Alice helt sikkert vægter højt, fordi det affødte så mange gode minder efterfølgende.

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med bloggen :D

    Hmm jeg har som sådan ikke rigtig noget minde, for jeg har hverken læst bogen eller set filmen. Jeg har kun set enkelte klip af den som lille, og synes den var skræmmende :P Men nu hvor jeg er blevet ældre, ville jeg helt vildt gerne læse bogen!

    Sabrina - samhain4000@gmail.com

    SvarSlet
  3. Tillykke! Hvor er det flot!

    Jeg ved som sådan heller ikke, om jeg har et bestemt Alice-minde... Men det er så tit, at jeg støder på hende i min hverdag. Det kan man nok ikke undgå, når man studerer litteratur og læser en masse af det ved siden af samtidig. Men det er under alle omstændigheder noget så hyggeligt, når hun popper op rundt omkring.

    /Ida

    idamoelmer (at) gmail (dot) com

    SvarSlet
  4. Tillykke med den smukke blog - det er da fantastisk!
    Alice er hele min barndom! Jeg kan Disney filmen udenad, og da mine forældre tog mig med til Disneyland og slap mig løs i alices labyrint, var jeg LYKKELIG! Det jeg husker allerbedst er alle de små døre og finurlige detaljer <3

    Xeniasvensson@gmail.com

    SvarSlet
  5. Det er først som voksen, jeg er blevet så begejstret for Alice. Men jeg kan da fortælle, at da Tim Burton filmen udkom havde jeg kærestesorger, så jeg gik masser af lange ture mens jeg lyttede til soundtracket haha :D

    ireneejensen @hotmail .com

    SvarSlet
  6. STORT TILLYKKE!
    Mit allerkæreste Alice-minde må være da jeg fik min samlede udgave af 'Lewis Carolls værker', som jeg fik af en bekendt, der åbenbart kendte mig bedre end jeg lige havde regnet med!
    Det var fantastisk <3

    rikkestavski@gmail.com

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med bloggen, mit Alice minde er filmen,så den altid som lille, og så musikken som jeg sang med på, ser den stadig som voksen med mine børn. :)
    piastulle@hotmail.com

    SvarSlet
  8. STORT tillykke med bloggens fødselsdag! :D
    Jeg har endnu ikke læst Alice i Eventyrland, og det var også en af de Disneyfilm jeg ikke ejede! Derfor har jeg ikke så mange minder om den kære Alice, men min bedste veninde hedder Alice, og hun er så eventyrlig <3

    louisehede1989@gmail.com

    SvarSlet
  9. Stort, stort, stort tillykke med bloggens fødselsdag - det er en fornøjelse at læse med :) Fantastisk udgave du har fundet frem - jeg har været ved at købe rigtig mange af de nye, men har i forvejen 4 vidt forskellige og læser i den fra Rosenkilde pt. Mit kæreste minde er forbundet med et armbånd med charms fra bøgerne og jeg gik med det nærmest hver dag lige da filmen kom ud i England, hvor jeg også købte armbåndet. Jeg viser det snart frem på bloggen, når jeg anmelder den danske version. Hver gang jeg ser det på min hylde, tager jeg det på - enhver har brug for lidt Alice i hverdagen :)

    SvarSlet
  10. Tillykke med bloggen! :D
    Det er den flotteste udgave af Alice nogensinde.
    Mit bedste Alice minde må være da Tim Burtons filmudgave af Alice udkom, og jeg så den i biografen på en ferie med min søster i London :) ferie og Alice må være den bedste kombi!

    karinalindxd@hotmail.com

    SvarSlet
  11. Stort tillykke med bloggen. Det var da en skøn bog du udlodder! Faktisk brød jeg mig slet ikke om Disney's tegnefilm-udgave af 'Alice i Eventyrland' som barn, som er mit første Alice-minde. Dog er jeg blevet mere interesseret i fortællingen efter jeg så Johnny Depp-udgaven (surprise!) og efter at have læst en ret fin, lettere dystopisk tegneserie over fortællingen. Så her på det seneste har jeg fået stor lyst til at læse fortællingen!

    sidselbuchodgaard@gmail.com

    SvarSlet
  12. Tillykke med bloggen :)
    Ved ikke om jeg har et Alice-minde, så da Disney's tegenfilm "Alice I Eventyrland" men har aldrig læst den originale udgave som Lewis Carroll skrev den (vil gerne). Jeg kan rigtig godt lide historien og de mange skøre elementer som jeg første gang så i Disneyfilmen som barn :)

    jenniferolsen12@gmail.com

    SvarSlet
  13. Kære Malene :-)
    Du og din blog har nu kendt hinanden i 2 år. Det er en milepæl, og ikke mange, som starter en blog op, kommer så langt. Du og din blog ønskes den dejligst 2 års fødseldag, med masser af bøger og kage! :D Et skønt Alice minde for mig, er helt klart da Tim Burton lavede en smuk smuk smuk film! Jeg elsker billederne og farverne i den film.
    Mange hilsner
    Louise Bach Jensen, lbachj@msn.com

    SvarSlet
  14. Hej Malene :D
    Stort tillykke med bloggen :D Hvor må det bare være fedt at stå nu og se tilbage på 2 års bloggeri ;D Mit tidligste minde er nok der jeg så tegnefilmen fra disney for første gang. Det jeg spesielt kan huske ved det at jeg syntes det var meget skræmmende slutning men blev en del lettet da hun bare vågnede op og at det bare var en drøm :D Senere har jeg set den mange gange da jeg/min familie havde den på VHS. Var virkelig fascineret over konceptet at male roser ;D
    Men igen stort tilykke med din blog :D

    melanimsh@gmail.com

    SvarSlet
  15. Kæmpe tillykke med bloggen. :D
    Jeg har godt nok kun fulgt med i de sidste mange måneder, men det har været en sand fornøjelse. Håber på at du bliver ved længe endnu.
    Tror ikke jeg har et bedste minde med Alice i Eventyrland, men jeg har et første minde. Da jeg gik på efterskole var der en der solgte biograf plakater for at tjene lidt lommepenge. Jeg ville gerne købe en plakat, men kendte ikke så mange af filmene eller også brød jeg mig ikke om dem. Af en elleranden grund blev jeg draget af filmplakaten fra "Alice in Wonderland"(2010) og endte med at købe den, uden egentlig at vide hvad den handlede om. Det fandt jeg sidenhen ud af og har lånt bøgerne på bibliotek flittigt, men det være fantastisk at eje sin egen udgave.

    mariefeddersen@gmail.com

    SvarSlet
  16. Tillykke til både dig og Alice :)

    Midt allerkæreste minde? Det er nok den første gang jeg så den filmatiseret. Den kan jeg stadig huske i detaljer den tegnefilm.

    Jeg har haft bogen i hænderne for mange (MANGE) år siden, og ikke siden desværre. Det er faktisk for dårligt, nu hvor jeg har to børn der udemærket kan få den læst op eller læse den selv.

    Har du ser den nye serie der er lavet over den? Alice som temmelig stor teenager, hvis ikke ung voksen... Med kæreste og ægteskabstilbud du! I eventyr kan man jo godt blive gift som 16-17 årig ikke? ;)

    SvarSlet
  17. Jeg plejede se den gamle film med min far, og vi snakkede så meget om den, mage gange :)

    Landstroem@hotmail.com

    SvarSlet
  18. Tillykke med bloggen! Mit kæreste minde med Alice var de mange gange min kære far har læst den helt fantastiske bog højt for mig.

    Mvh. Emma Holm
    emmakholm@hotmail.com

    SvarSlet
  19. Labyrinten kan jeg huske som lidt skræmmende. I mit voksne liv har jeg tænkt så meget på hende, men denne give away tricker mig, kan jeg mærke :-)
    fam.nyegaard@gmail.com

    SvarSlet
  20. Stort tillykke med de 2 år :)

    For 3 år siden var jeg for første gang i Disneyland Paris. Jeg var afsted med min mand og mine to børn, hvoraf den yngste, et par måneder tidligt endelig var udskrevet fra sygehuset efter 4 mdrs. indlæggelser med for tidlig fødsel, operationer og dødsdomme...
    Den her dag, tog jeg min store pige (som jeg havde følt jeg svigtede så meget i de 4 mdr jeg var væk fra hende) i hånden i Disneyland, og sammen gik vi ind i labyrinten med alle figurerne fra Alice i eventyrland. Det er et minde der står meget klart og må være det bedste jeg har om Alice i eventyrland :)

    Hvis jeg skulle være så heldig at vinde, vil jeg dog ikke selv beholde bogen, den skal sendes til en god veninde som elsker bøger og fortjener at blive forkælet.

    SvarSlet
  21. har ikke så mange alice minder men håber på mange gode i hulen med min datter alma
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
  22. Mit favorit minde er at se tegnefilmen som barn og blive helt grebet af universet, figurerne, historien og den parallelle verden... Jeg blev i en kort periode kaldt Alice and min familie, fordi jeg var så fascineret og optaget af fortællingen :)
    (melgaard.r@gmail.com)

    SvarSlet
  23. Hvor er den fin :)
    Mit bedste minde er omkring 18 år gammel. Mine bedsteforældre havde guldbryllup og de inviterede os til Paris, hvor vi også var en dag i Disney Land og vi blev væk i laburanten :)
    idawestphall@hotmail.com

    SvarSlet
  24. Mit ynglingsminde, hmm ... Den er svær. Det må være fra da jeg var helt lille og så filmen sammen med min storesøster, hvor hun var så opslugt af filmen jeg stjal hendes slik efter jeg havde spist mit.

    Natashanm1993@hotmail.com

    SvarSlet
  25. Stort tillykke med fødselsdag til bloggen <3
    Mit ynglingsminde med Alice må klart være, da Alice in Wonderland live-action (hedder det ikke det?) udkom. Jeg blev på ny fortryllet af det magiske univers og var helt opslugt i at følge Alice på hendes rejse.
    Håber den smukke bog finder vejen hjem til mig *krydser alt der kan krydses*.
    mail: natascha.brogaard@gmail.com

    SvarSlet
  26. Tillykke med bloggen! (og tillykke til Alice!) :)
    Mit aller kæreste minde om Alice, var da jeg fik lov at spille Alice i en musical vi lavede i skolen i 6. grade da jeg gik på en international skole :) Det var fuldstændig skørt ligesom bogen og siden har jeg elsket historien. Min udgave er ret slidt efterhånden af at blive læst, så en ny lækker bog vil lige være sagen!
    mail: starleistarbright@gmail.com :)

    kh. Pennie

    SvarSlet
  27. Stort tillykke til både dig og bloggen, hvor er det sejt gået!

    Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har så frygtelig mange Alice-minder. Det eneste jeg egentlig har, er ret nyt, idet jeg for nyligt læste Alice i Eventyrland som tegneserie (åh, jeg kan overhovedet ikke huske det rigtige ord lige nu!!!). Jeg blev fortryllet og følte mig som et barn igen, da jeg læste den. Det var helt fantastisk!

    Og så er denne bog jo, ud over at have en fortryllende handling, jo også så smuk, at det halve kunne have været nok! Åh, den ønsker jeg virkelig at eje! :-D

    /www.mitbogunivers.blogspot.com
    carolinethomassen@gmail.com

    SvarSlet
  28. Først: hvor er det mega sejt med bloggen ! Tillykke tillykke tillykke!! <3
    Mit kæreste Alice-minde må være da jeg for kort tid siden, endelig fik set Tim Burtons vidunderlige udgave af filmen! Det hele var simpelthen fantastisk og jeg elskede hvert sekund! Det er desværre også mit eneste minde, da jeg aldrig har læst eller set andre udgaver af Alice! Men det vil jeg virkelig gerne! Endnu engang tillykke <3

    Xoxo Luna

    Lunalarsen88@gmail.com

    SvarSlet
  29. Er helt forelsket i læderindbundne bøger og ejer personligt Little Women indtil videre, men vil SÅ gerne eje Alice i Eventyrland. Mit kæreste minde er nok et svagt et, om at have fået den læst højt af min mor da jeg var mindre, i den alder knytter man sig jo virkeligt til bøgerne og kan huske at noget af det fedeste for mig var kaninen med tøj på, haha!

    majahartvig@hotmail.com - HÅBER!

    SvarSlet
  30. Engang var jeg til teselskab (vi drak godt nok kakao) med mine to bedste veninder, med smukke cupcakes og pingvinbamser. Det var en fantastisk dag, og da vi alle tre er lidt sære, passer det perfekt ind på Alice i eventyrland. Det er uden tvivl mit mest "alice'ede" minde :)
    Stort tillykke med bloggens fødselsdag!

    SvarSlet