tirsdag den 29. september 2015

Bogbloggertræf #1 - 2015

Det var med glæde og spænding, at jeg tilmeldte mig Bogbloggertræffet 2015 og med nerver og nervøsitet, at jeg i lørdags mødte op på Københavns Universitet i Aalborg.
Jeg var dog i det skønneste selskab og selvfølgelig i de bedste hænder, blandt alle de andre glade bogelskere - så nervøsiteten og nerverne faldt hurtigt til jorden og der blev plads til at nyde det hele. 
Jeg tror, at jeg for det meste sad stille og observerede det hele, hvilket selvfølgelig betød, at jeg ikke nåede rundt til alle de, jeg egentligt gerne vil have snakket med, men med 42 bogglade kvinder i et lokale, kan det også være lidt svært, tænker jeg! 


Vi blev ført ind i det fint pyntede lokale og fandt hver vores plads, hvor der stod en fin bookiebag som Tellerup havde sponsoreret. På bordene fandt vi vores navneskilte, et flot bogmærke, programmet over dagen og bordpynt i form af nogle fint indpakkede bøger. Heldigvis gik der ikke længe, før vi måtte pakke gaven op og deri finde 'Simple Living' af Nadia Plesner, som Lindhardt & Ringhof havde været så søde at sponsorere. 
Nadia var nemlig den hemmelige gæst og mens vi ellers gik på rov i den fine buffet, fortalte hun om den lange kamp, hun var igennem, for retten til sin kunstneriske frihed, der i bund og grund var ment som et udstrakt hånd til Darfur i Sudan. Nadia var også så sød at signere alles bøger, hvilket jo kun bidrog til oplevelsen! Bogen er egentligt en jeg havde set før, men glemt igen - nu er det dog en, som jeg ser utroligt meget frem til at dykke ned i.


Derefter blev det tid til en lille hyggepause, hvor der var mulighed for at snakke med de andre skønne deltagere. 
Mens vi sad og sludrede, blev der delt fine muleposer ud fra Gyldendal og Rikki fra Dreamlitt dukkede op med eksemplarer af 'Stålhjerte' & 'Ildkamp', der kom frisk fra trykken af! Rikki fortalte også lidt om forlaget, hvordan det hang sammen og hvad de hos Dreamlitt gjorde, for at få det til at køre rundt. Han gjorde det tydeligt, at forlagsbranchen ikke altid var lutter lagkage, men at det, i hans øjne i hvert fald, var det hele værd. 


Efterfølgende blev vi præsenteret for det fineste kagebord og et oplæg af forfatteren Carina Evytt. Hun fortalte om den lidt brogede vej til udgivelse af ens bøger - en vej vi læsere ikke altid får med, hvor omfattende den egentligt kan være. Carina var så nede på jorden og hun fik ofte et fnis frem fra mig (og sikkert også flere). Derefter var hun så sød at signere en masse bøger - for i bookiebaggen fra Tellerup, var der blandt andet to af hendes bøger, nemlig 'Den Fredløse' og 'Dæmoner'. 


Imens at Carina signerede på livet løs, gik der stille og roligt en planlagt debat igang, der fik sat en masse tanker igang hos mange af os, og som faktisk var ekstremt spændende at overvære. Især var det rart at få nogle inputs fra Rikki og andre der arbejder hos forlag, der kunne fortælle hvad forlagets synspunkt omkring diverse ting var. 


Til slut fik vi nogle absolut skønne bookiebags fyldt med bøger og boglige skatte, som vi først fik besked på, at vi ikke måtte lure i helt endnu, vi manglede nemlig stadig et lille indslag fra den tidligere blogger Gitte, der dukkede op med en masse balloner og en lille konkurrence fra Vild med ord.


Det var en virkelig overvældende og magisk dag og jeg nød den til fulde! Det var rart, at få sat et virkeligt ansigt på alle de skønne bloggere, hvis blogge jeg har fulgt så længe og det var generelt bare fantastisk, at være samlet om det vi holder så meget af: bøger. 


Intet af alt dette ville have kunnet lade sig gøre, uden de søde arrangørers engagement og tid - så tusinde tak for en skøn dag til Karin, Irene, Rikke & Simone! Selvfølgelig også et stort tak til Rikki og de to forfattere Carina & Nadia, for at bruge lidt af deres tid på en flok bogelskere! 

Derudover også et stort tak, til alle de skønne sponsorer, der var med til at gøre dagen noget helt særligt: 


12 kommentarer:

  1. Det var sådan en hyggelig dag! Og det var skønt at sidde lidt sammen med dig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det virkelig og i lige måde! :)

      Slet
  2. Super hyggeligt at møde dig. :-) Dejlige billeder du har fået taget!

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! Og mange tak! :)

      Slet
  3. Det var sådan en fin dag! Håber vi kan nå at snakke sammen næste år :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt! Og ja det håber jeg også. Jeg er stadig helt overrasket over, hvor hurtigt tiden gik og hvor lidt jeg nåede rundt! SÅ mange nye indtryk altså! :)

      Slet
  4. Sikke et fint indlæg. Det er nogle virkelig gode billeder du har fået taget. Har sendt dig en besked over facebook, men er lidt i tvivl om den er endt under spam, da jeg kan se du ikke har set den endnu. Jeg er i Sønderborg fra kl. 11 i dag, så hvis du har tid kan jeg komme forbi efter bøgerne :D

    SvarSlet
  5. Tak for en dejlig dag og en skøn weekend! <3

    SvarSlet
  6. Det var så dejlig en dag, desværre ærgerligt at man ikke fik snakket med alle.
    Så kan man glæde sig til næste år ;)

    SvarSlet