torsdag den 28. maj 2015

Nyt på reolen #18

“A bookshelf is as particular to its owner as are his or her clothes; a personality is stamped on a library just as a shoe is shaped by the foot."


Egentligt havde jeg bestilt en anden udgave af historien om Alice, men den var desværre udgået og så endte jeg med at bestille denne flotte lyserøde sag.
Spiderwick fortællingerne lånte jeg engang ved en veninde og jeg nød de små bøger. Da jeg så denne fine samlede sag, besluttede jeg mig for, at det var på tide, at have min egen udgave stående. 


I sidste måned købte jeg jo en fin udgave af 'Junglebogen' (se indlægget her) og forleden dag vendte jeg tilbage til Arnold Busck i håb om at finde flere af samme slags. Heldet var ved mig og de havde disse tre fine bøger og så var de endda sat ned! 
Jeg kunne selvfølgelig ikke gå fra dem og nu er 'Jorden rundt på firs dage', 'Tom Sawyers eventyr' og 'Peter Pan og Wendy her, flotte og fine på min reol.



Jeg købte 'The Oxford book of Christmas Stories' af søde Andrea og så har jeg modtaget 'Vi var løgnere' til anmeldelse.
Derudover har jeg fået 'Dødsspillet'. Faktisk er det en bog min storesøster fik af mig da hun var syg. Vi nåede ikke at snakke om bogen, så jeg gik faktisk ud fra at hun ikke havde læst den - men for en uges tid siden dukkede min svoger op med bogen og indeni havde min søster skrevet et par ord.
Det er helt underligt, dog dejligt at finde små spor af hende så lang tid efter og nu har jeg endnu en skat i min samling.


Hvilke nye bøger har du placeret i dit hjem? 

16 kommentarer:

  1. Åh, så smukke bøger! Børnebogsudgaverne fra Carlsen er simpelthen så fine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt tosset med dem og glæder mig til at læse dem aaaaaalle!

      Slet
  2. Uh, jeg elsker også udgaverne fra Carlsen, de er SÅ fine. Jeg har allerede Alice i Eventyrland og ville virkelig gerne have Junglebogen. Og kunne godt tænke mig at de snart udvidede serien yderligere. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de nemlig!
      Åh, jeg vil så gerne have 'Alice i Eventyrland' udgaven, men har endnu ikke haft heldet med mig. :(
      Og ja tak! Lav lige alle børnebøgerne i den stil. <3

      Slet
  3. Sikke fine bøger du har fået hjem. The Giver Quartet boksen ser virkelig fin ud - håber at de er rigtig gode :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne rigtig godt lide bøgerne! De var virkelig spændende og tankevækkende. :)

      Slet
  4. Hold da op nogle smukke bøger. Jeg har også købt "The giver Quartet", dog i en samlet bog. Jeg har ikke læst dem endnu, men håber på at få dem alle læst hen over sommeren. De har fået så fine anmeldelser. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, den samlede bog overvejede jeg også - den er så fin.

      Jeg var godt underholdt af bøgerne og jeg synes virkelig, at de er gode! :)

      Slet
  5. Sikke en masse dejlige bøger! Jeg har virkelig også klikket bøger hjem i denne måned... !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også bare noget af det dejligste!
      Jeg elsker forventningerne man sidder med, mens man venter på, at pakken vil ankomme! :)

      Slet
  6. Åh, jeg er helt forelsket i de børnebogsudgaver fra Carlsen. De er simpelthen så gennemført smukke! Jeg håber meget på, at min samling snart udvider sig til at indeholde lidt flere af dem, end den ene jeg ejer pt. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig meget fine! Jeg vil også bare gerne have dem alleeeee! :p

      Slet
  7. Sikke mange skønne bøger! De der udgaver med bl.a. Peter Pan er godt nok fine! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og jeg kan fortælle dig, at de bare pynter SÅ flot på reolen med deres sarte farver og fine udseende. <3

      Slet
  8. So preeetty!!📚😍 virkelig skønne bøger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaaa! Jeg er også helt tosset med dem! :D

      Slet