søndag den 31. maj 2015

Min måned i bøger #11

Maj har stået på tomme reoler og fyldte flyttekasser, da jeg skal flytte om omkring fjorten dage.
Fokus har været et andet sted og jeg troede aldrig, at jeg ville blive så trist og 'meh' over at kigge på tomme reoler dagen lang, men det er jeg altså blevet.  
Nu glæder jeg mig bare vildt meget til at det er overstået og til at jeg kan pakke alle mine ting ud igen og føle mig hjemme.


Jeg har læst 10 bøger i maj og de fleste har været nogle meget gode læseoplevelser.

Jeg har langt om længe afsluttet 'Magikerens Lærling' serien og selv om den var middelmådig, var det skønt at få afsluttet endnu en serie, jeg fik slugt den skønne 'The Giver Quartet' og jeg har endelig fået læst børneklassikerne 'Peter Pan' og 'Matilda'. 

Har I læst noget fantastisk denne måned, eller har I måske nogle anbefalinger? 

12 kommentarer:

  1. Jeg elsker simpelthen udseendet på The Giver Quartet. De er så smukke!
    Mathilda er også en fantastisk bog, og jeg er glad for, at du kunne lide den. Den er så skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt tosset med dem, både udseende og indholdsmæssigt!
      Åh, ja 'Matilda' var virkelig en fantastisk læseoplevelse. :)

      Slet
  2. Hvor er det dejligt, at du godt kunne lide "The Giver Quartet"! Nu glæder jeg mig endnu mere, til at læse dem! Og hvor er det i øvrigt nogle smukke billeder. :) Held og lykke med flytningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om dem!
      Jeg havde dog ikke helt fanget, at hver bog ville være fra forskellige POV's og situationer, så jeg blev liiiidt forvirret da jeg åbnede 'Gathering Blue'. :p

      Tak. :)

      Slet
  3. Jeg glæder mig til at høre mere om The Giver Quartet. Jeg gik desværre i stå efter den første bog, der ikke rigtig fangede mig.

    Har du læst 'Mistborn'-serien? Ellers kan jeg varmt anbefale den. Har lige læst tredje og sidste bog i serien :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv! 'The Giver' var bestemt heller ikke min favorit i serien, men jeg kunne nu godt lide dem. :)

      Nej det har jeg faktisk ikke, men den vil jeg da lige se nærmere på! Tak for anbefalingen. :)

      Slet
  4. Hvis ikke det var fordi, jeg allerede ejer en fin udgave af The Giver bøgerne, så ville jeg gå efter dem her! :) (min udgave er denne https://www.goodreads.com/book/show/19484529-the-giver-quartet-omnibus )

    Det bedste, jeg læste, var helt sikkert Wonder. Stærkt efterfulgt af The One (Selection #3) og Borte med blæsten. Generelt har jeg læst utrolig gode bøger i maj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, den kiggede jeg også længe på! Jeg besluttede mig dog for at tage dem enkeltvis (altså i box-sæt) og så må jeg købe den flotte samlede bog senere hen, hvis jeg føler for det. :D Hvilket jeg selvfølgelig nok gør, for den er virkelig lækker at kigge på!

      Jeg overvejer stærkt at begynde på 'Selection' serien, efter at have set alle jeres opdateringer omkring den! Den lyder så goooood! :D

      Dejligt at du har haft en positiv læsemåned. :)

      Slet
  5. Nu kunne jeg rigtig godt lide The Giver, som jeg læste under read-a-thonet i april, men jeg kan ikke helt bestemme mig for om jeg skal læse videre eller hvordan, men måske skulle jeg prøve nu da du synes godt om dem? Det er i hvert fald et smukt box-set du har af dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne godt lide dem i hvert fald. Toeren var smuk, men knap så interessant og treeren blæste mig fuldstændig omkuld.
      Jeg synes i hvert fald, at de er oplevelsen værd! :)

      Slet
  6. Sikke mange smukke bøger! Jeg har ikke selv læst nogen af dem - men jeg er sørme misundelig på, at du har :P

    Jeg blev selv kæmpe fan af Jennifer Niven og "Som stjerner på himlen" i denne måned, som var en længe ventet læsefornøjelse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også nogle virkelig gode bøger - så du må jo bare komme igang. :D

      Åh, ja 'Som stjerner på himlen' er noget ganske særligt - skønt at du fik den læst! :)

      Slet