torsdag den 22. januar 2015

"The First Last Kiss" af Ali Harris

“We kiss to say hello, to stave off silences, to show how much we’ve missed someone, to show we’re glad to be with them. We kiss to stop arguments or to interrupt a conversation we no longer want to have. We also use kisses when we want to pretend that everything is all right. I’ve been doing a lot of that lately. But it turns out that some things just can’t be kissed better.” 



Titel: The First Last Kiss. Forfatter: Ali Harris. Udgivelsesår: 2013 (originalt: 2004). Forlag: Simon & Schuster. Sidetal: 496.

How do you hold on to a love that is slowly slipping away from you?
Can you let go of the past when you know what is in the future?
And how do you cope when you know that every kiss is a countdown to goodbye?

This is the story of a love affair, of Ryan and Molly and how they fell in love and were torn apart. The first time Molly kissed Ryan, she knew they'd be together forever. Six years and thousands of kisses later she's married to the man she loves. But today, when Ryan kisses her, Molly realises how many of them she wasted because the future holds something which neither of them could have ever predicted…



Lad mig starte ud med at sige, at jeg købte denne bog på grund af den noget så sarte, men smukke forside. Bagsideteksten siger lidt, men jeg var ikke helt sikker på, hvor dragende jeg egentligt fandt den. Dette er selvfølgelig også grunden til, at den har stået og pyntet virkelig længe og at jeg først nu, i 2015, valgte at samle den op...

Jeg blev overrasket på alle kanter.. Denne bog gjorde mig til tider gal og til tider glad. Den var hjerteskærende og jeg er ret sikker på, at mit eget hjerte blev knust på lige fod med hovedpersonernes.. Den var virkelig smuk og det var fantastisk at se Ryan og Molly mødes, lære hinanden at kende, blive forelsket og på trods af tristheden, var det også smukt at se dem falde fra hinanden.. 


Bogen handler om ikke at nøjes, den handler om at leve, i stedet for bare at overleve. Den handler om ikke at tage ting for givet, men at værdsætte hver en lille ting. Den handler i stor stil om at finde sig selv og den person man gerne vil være. Den handler om livets rejse, destinationen og om at finde sit rette element. Dog ikke bare som ene mand, men som et par. Bogen er ganske enkelt en jeg "bare" vil beskrive som: ægte

Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke havde regnet slutningen ud, måske fordi jeg er for naiv og blev ved med at satse på en anden ende.. Det er ikke noget jeg vil gå i detaljer med, da jeg selv synes I skal læse den og føle alt det, den bog har at byde på.

Og jeg synes virkelig, at I skal læse den! Jeg vil anbefale den til alle og enhver! Til alle der elsker kærlighed og er håbløse romantikere. Endda til skeptikerne som mig, der vil overrumples og overraskes. Til alle jer, der nyder at se mennesker udvikle sig og til alle jer, der alligevel kan klare ulykkeligheden der ind i mellem følger med.
Åh læs den, læs den, læs den

Ali Harris har virkelig ramt præcist og hårdt med denne bog og så skriver hun virkelig godt. Det er langt fra det sidste jeg læser af hendes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar