mandag den 5. januar 2015

Min måned i bøger #6

Her i december har det været ret tydeligt, at "slutspurten" blev sat igang.
Lige pludselig var der kun en måned til at få gennemført mit mål om at læse 125 bøger i 2014 (Goodreads udfordringen) og der var kun 24 dage til at få læst julebøgerne (hverken før d. 1 eller efter den 24. fungerer i mit hoved).
Jeg har desuden også arbejdet en masse i december, så det har også gjort at antallet af læste bøger er lidt højere.



Det blev til 19 bøger fra min side, hvilket jeg synes virker voldsomt, men jeg ville altså nå i mål!
Udover de viste bøger på billedet har jeg fået læst: Until Midnight af Melissa Landers, Losing Hope & Maybe Someday af Colleen Hoover, This is Falling & You and Everything After af Ginger Scott og The Lover's Dictionary ad David Levithan.

After Iris har været min favorit i denne måned. Den var tankevækkende, rørende og så er den ret sød at se på med sine klare og fine farver.

Har I læst en bog i december måned, som I ikke kan få ud af tankerne? 

12 kommentarer:

  1. Hvad syntes du om Sex and the city? Jeg kan huske da jeg læste den for maaaange år siden at jeg blev så skuffet over den, for måden den var skrevet på var slet ikke noget for mig. Serien er helt klart bedst, synes jeg ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var faktisk ikke særlig glad for den.. Den var ok, men den virkede rodet og ligegyldig.. Jeg har det fint med, at jeg har læst den, men jeg holder mig til serien fremover - for den er altså bare MEGET bedre! :)

      Slet
    2. Må jeg anbefale The Carrie Diaries i stedet for - det er bøgerne forud for SATC! De er gode :-)

      Slet
    3. Åh, tak for anbefalingen - dem vil jeg helt klart tjekke ud på et tidspunkt! :)

      Slet
  2. Hold da op 19 bøger, det er da godt gået :) Hvad synes du om Pittacus Lore serien? Jeg har de to første stående på dansk, men er endnu ikke kommet i gang med dem.

    Jeg lyttede til "North and South" af Elizabarh Gaskell og fik også set miniserien på dvd i december. Hvis man kan lide "Pride and prejudice" så kan man helt sikkert også lide "North and South", det er en skøn historie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk meget glad for Pittacus Lore serien. Jeg synes den er spændende og rigtig godt skrevet! :)

      Spændende! Pride and Prejudice er på min to-read i år, så hvis jeg kan lide den - så vil jeg helt sikkert huske på North and South. :D

      Slet
  3. Åååh Ginger Scott OG Alienated på én og samme måned. Mit lille boghjerte banker jo af ren og skær lykke.

    Og så ELSKER jeg din udgave af The Fall of Five. Hvor er den fin! Hvad er det for en udgave?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har været omringet af fantastiske bøger og forfattere i december! :D

      Det er denne: https://www.goodreads.com/book/show/24308159-the-fall-of-five (jeg måtte lige tilføje den, for åbenbart var den ikke på GR endnu). Det var den eneste udgave jeg kunne finde på Amazon. :)

      Slet
  4. Det er ret godt gået! Hvilken af julebøgerne var din yndlings?

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var uden tvivl "Et juleeventyr" af Charles Dickens! Den var så fin og også rigtig tankevækkende, selvom jeg jo godt kendte historien i forvejen. :)

      Slet
  5. Wow, 19 bøger er virkelig imponerende! Og samtidig virker det til at være nogle rigtig gode bøger, du har læst, hvilket jo bare gør det endnu bedre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har virkelig været heldig med bøgerne i december! :)

      Slet