fredag den 9. januar 2015

Flotte Fredag #2

Da jeg for noget tid siden besluttede mig for at år 2015 altså skulle være året, hvor jeg (endelig!) får læst noget af den kære Jane Austen var både min fødselsdag og den kære juleaften oplagte muligheder til at få skrevet hende på ønskelisten.
Jeg fik denne flotte bog med 7 af hendes historier samlet i én skønhed af min kære storebror og svigerinde. Jeg havde selv en finger med i spillet om hvilken bog det blev (læs: instruerede dem til punkt og prikke!) og jeg vil selvfølgelig også en dag have historierne enkeltstående. Jeg tænker dog, at de enkeltstående kommer en efter en, alt efter hvilke historier jeg forelsker mig i - jeg er nemlig ikke i tvivl om, at jeg forelsker mig i nogle af dem, hvis ikke alle.

Det er dage som idag hvor jeg virkelig mangler et ordentligt kamera fremfor min sølle telefon.

Den er så klassisk og smuk. De guldfarvede kanter og det tynde papir, der gør mig ekstra omsorgsfuld overfor bogen - min lille (læs: tunge & store) skat.
Lige nu falder bogen lidt udenfor, da jeg ikke har mange (hvis nogen overhovedet) bøger, der passer perfekt sammen med den. Det kan dog være endnu et mål: At anskaffe mig bøger, der vil pynte lige så meget som Jane Austens på reolen.
Jeg er i hvert fald ganske forelsket og jeg har planer om, at begynde på bogen inden længe!

6 kommentarer:

  1. Åh det ligner at det er fra samme klassiker serie som jeg overvejer at købe Brødrene Grimm i. De er nemlig SÅ smukke at se på, de bøger, de oser bare af kvalitet og detaljer. <3 Ville elske at have bare én stående - Også selvom den ikke ville passe med noget som helst andet i reolen. Haha. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må jo næsten være Barnes and Noble Leatherbound udgaven så - åååh, jeg vil så gerne eje dem ALLE! De er ualmindeligt smukke at se på. <3
      Hahaha, ja én pynter også, men mere vil have mere! :D

      Slet
  2. Hvor er den super smuk! Jeg ejer selv sherlock holmes-samlingen, 'the picture of dorian grey' og 'a christmas carol' fra serien, og jeg er så glad for dem alle. De pynter på reolen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, de er også virkelig smukke! :)

      Slet
  3. Jeg elsker Barnes and Nobles Leatherbound bøger, de er simpelthen bare så smukke, og Jane Austen bogen pynter også i min reol. Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om hendes romaner, for hun står mit hjerte meget nær :)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig gudeskønne og jeg glæder mig også selv rigtig meget til, at se hvad jeg synes. :)

      Slet