torsdag den 4. december 2014

"Dash & Lily's Book of Dares" - Rachel Cohn & David Levithan

"The important people in our lives leave imprints. they may stay or go in the physical realm, but they are always there in your heart, because they helped form your heart. There's no getting over that."




Titel: Dash & Lily's Book of Dares. Forfattere: Rachel Cohn & David Levithan. Udgivelsesår: 2010. Sidetal: 260. Forlag: Knopf Books for Young Readers.

“I’ve left some clues for you.
If you want them, turn the page.
If you don’t, put the book back on the shelf, please.”

Lily has left a red notebook full of challenges on a favorite bookstore shelf, waiting for just the right guy to come along and accept its dares. But is Dash that right guy? Or are Dash and Lily only destined to trade dares, dreams, and desires in the notebook they pass back and forth at locations across New York? Could their in-person selves possibly connect as well as their notebook versions? Or will they be a comic mismatch of disastrous proportions?



Jeg startede december ud med at læse denne bog og jeg synes, at den var super sød! 
Vi følger Dash der i boghandleren finder en notesbog med nogle underlige anvisninger. Han tager den til sig og han bliver hurtigt fanget af at finde spor og da det er tid til at aflevere den, skriver han selv en opgave/udfordring i notesbogen, som bogens ejer - Lily skal følge.
Det var slet ikke sådan det skulle gå, hvis du spørger Lily. Hun går dog med på legen og notesbogen bliver sendt frem og tilbage mellem dem - alt imens de lærer hinanden at kende på den mest besynderlige, men ret fantastiske måde. Da de endelig mødes ansigt til ansigt, begynder tvivlen dog at nærme sig: for hvad nu hvis magien mellem dem kun fandtes i notesbogen? 


Historien var ikke særlig præget af jul, hvilket jeg fandt lidt ærgerligt. Forstå mig ret - den foregår i juledagene og der nogle enkelte julede passager, men bogen gav mig ganske enkelt bare ikke følelsen af jul.


Rachel og David fungerede til gengæld virkelig godt sammen og så har de simpelthen bare skabt en bog sprængfyldt med skønne citater. 

Jeg tog et par gange mig selv i at sidde med det største smil og jeg klukkede endda! Hvem klukker? Det gør jeg åbenbart (chuckle lyder forresten bedre imo)! 
Det er en sød lille varm fortælling og jeg nød den, på trods af manglen på jul.

2 kommentarer:

  1. Åh, hvor er jeg glad for at læse din anmeldelse, og for at du nød bogen. Jeg har nemlig efterhånden hørt en del dårligt om den, og jeg må indrømme, det påvirker min læsning af den (er pt. et par kapitler inden i den). Så nu håber jeg virkelig også bare på, at jeg vil komme til at kunne lide den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, det er altså ærgerligt når dårlige anmeldelser påvirker ens egen læseoplevelse (det sker også for mig ind i mellem).
      Jeg håber dog virkelig, at du kommer til at nyde den! :)

      Slet