søndag den 14. december 2014

Konkurrence #5: 3. søndag i advent

"Christmas waves a magic wand over this world, and behold, everything is softer and more beautiful." 

Så blev det søndag, hvilket betyder at det endnu engang er tid til pakker og julehygge her på bloggen. Der er nemlig endnu en bog, der mangler en ejermand og det bliver én af jer derude der får den.



For at vinde den tredje gave i adventskalenderen skal du gøre følgende: 
- Følge bloggen her på bloglovin (der er en fin knap ude i højre side, du kan trykke på)
og så skal du fortælle mig om dette:

- Hvilken julemad, er din absolut favorit? Er det konfekt eller juleanden? Eller er det mon noget helt andet? 

Konkurrencen løber til mandag d. 15. december kl. 12.00 og vinderen vil blive trukket hurtigst muligt derefter. Husk derfor at skrive din emailadresse sammen med dit svar, så jeg kan kontakte dig hvis du er den heldige.
Pakken er hemmelig, men ikke mere hemmelig end at du kan få indholdet at vide hvis du vinder og ønsker det.
Skriv derfor også gerne hvorvidt du foretrækker, at gaven bliver holdt hemmelig eller ej, i kommentarfeltet når du deltager. :)


Glædelig tredje søndag i advent!

17 kommentarer:

  1. Det må være konfekten, da jeg er alt for glad for de søde sager ;-)

    Bente Hviid Rasmussen
    bhra@tdc.dk

    SvarSlet
  2. Jeg er VILD med sovsen! Og kartoflerne selvfølgelig. Jeg spiser næsten ikke noget kød juleaften, men skovler kartofler overdænget med sovs ind, som om jeg aldrig skulle se mad igen. Jeg ELSKER det, og sovsen juleaften er bare meget bedre end sovse i løbet af året. Min onkel har endda startet en tradition med at lave to sovse, en fra flæskestegen og en fra anden. Mums!

    SvarSlet
  3. Snebolde - dem med marcipan og chokolade og så det der hvide sprøde sukkerlag yderst. Jeg elsker dem. Desværre er jeg bare for nærig til at købe ret mange af dem her i julen :)

    Jeg vil gerne kende indholdet hvis jeg vinder.

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Helt klart anden! Elsker det sprøde skind <3

    Og hemmelig :-D meningen med gaver jo.

    SvarSlet
  6. De brune kartofler er min favorit, men herhjemme er vi også begyndt at have amarena kirsebær i stedet for den almindelige kirsebærsovs, og det er helt klart en ny favorit også! Haps :D

    SvarSlet
  7. Det må være julehjemmebaget. Hyggen ved at bage selv og lugten af hjemmebag i huset er simpelthen så hyggeligt. Og at man så bagefter har flere juledåser stående med julesmåkager så er det bare julet.

    SvarSlet
  8. Æbleskiver! Jeg spiser virkelig utallige gennem december, og stokker altid lidt op, så der ligger et par poser i fryseren til resten af året :)
    Hvis jeg skulle være så heldig at vinde, vil jeg gerne kende præmien :)
    funny94girl@hotmail.com

    SvarSlet
  9. Min mors kalkun juleaften er alletiders. Eller også er det en gang fedtkager, gerne med cacao :D (også lavet af min mor)

    Mvh Mia / tulipanbusk@hotmail.com

    SvarSlet
  10. Det er så meget flæskestegen og de brunede kartofler!

    anne-p@hotmail.dk

    SvarSlet
  11. For mig er det sovsen og de brune kartofler. Der bliver altid lavet rigtig meget sovs, så der er nok til at min tallerken svømmer i det :p
    louisehede1989@gmail.com

    SvarSlet
  12. Al julemaden! Ej men skal jeg vælge, er det juleanden og min mors brune kartofler. Mums! Min mund løber allerede i vand

    samhain4000@gmail.com

    SvarSlet
  13. Jeg elsker den helstegte kalkun som vi kun får til jul. Det tørre men alligevel saftige kød, det lækre sprøde skind og den træthed der sætter ind efterfølgende MUMS!

    SvarSlet
  14. Det er helt klart JULEANDEN der får mig til at savle, og maven til at rumle som torden. Jeg elsker duften, smagen og ikke mindst den lækre sovs der laves til:P

    woman.who.reads@gmail.com

    SvarSlet
  15. Det er vel nærmest det hele. Juleanden, den brune sovs og kartoflerne og selvfølgelig risalamanden, som jeg altid er alt for mæt til at kunne spise noget af :)

    bnbach@mail.dk

    SvarSlet
  16. Det er helt bestemt sovsen! Hvis sovsen ikke fungerer, er der ikke noget der fungerer (i hvert fald ikke 100% I det frygtelige tilfælde, at sovsen brændte på/klumpede/et-eller-andet-frygteligt, ville jeg bestemt spise de brune kartofler, flæskestegen og de franske kartofler. Men jeg ville være vældig ulykkelig!). Mine forældre har nogle tallerkner med en lille hældning - hvilket betyder der kan være ca. 1 liter sovs på hver tallerken. Det er FANTASTISK! :D

    carina.vinther@hotmail.com

    SvarSlet
  17. De brune kartofler!! :D
    ireneejensen @hotmail.com

    SvarSlet