fredag den 28. november 2014

Adventskalender

“One can never have enough socks," said Dumbledore. "Another Christmas has come and gone and I didn't get a single pair. People will insist on giving me books.” 

Julen er min absolut yndlingstid på året og sådan har det altid været.
I det lille rækkehus hvor min bror og jeg boede som børn blev vores julestøvler stillet på trappen, hvor vi hver morgen kunne finde en lille gave - medmindre vores mor havde hængt den op i de korsstings-julekalendere, hun havde lavet til os.
Nisserne havde deres faste pladser, de nisser der nu er blevet fordelt mellem min bror og jeg og derfor får helt nye pladser i helt nye hjem.
Min mor lavede hendes berømte havregrynskugler og bagte skønne fedtkager.
Den 23 december inviterede min storesøster altid min bror og jeg ned til hende til årets store konfekt-lavnings-dag - en tradition jeg håber en dag, at kunne føre videre til hendes børn.
I år bliver der hos os dog lavet julemad den 23, i stedet for konfekt og planerne for den 24 er endnu ikke fastlagt, andet end at min mor, bror og jeg for første gang i over 10 år, skal holde jul alene, sammen. 
Julen er noget ganske særligt for mig, det var en glæde jeg især delte med min storesøster og en glæde jeg nu i år, vil dele med jer.




Derfor vil der hver søndag, de næste 4 søndage være mulighed for, at vinde en lille adventsgave her på bloggen.
Konkurrencerne vil dukke op på bloggen, natten til søndag kl. 00.01 og løber indtil dagen efter, altså til om mandagen kl. 12.00, hvor jeg derefter vil trække en vinder hurtigst muligt!
Det drejer sig om bøger, men hvilke bøger det er, får I ikke at vide. Ho-ho-ho (Ja, ja jeg ved det godt: Styr dig Malene).

Vinderen vil blive kontaktet pr. mail, så I skal selvfølgelig huske at skrive mailen med, når I skriver jeres svar!
 Jeg håber, at I alle vil lege med og være behjælpelige med at skabe en rigtig dejlig julestemning her i vores lille bogblogger-univers!

7 kommentarer:

  1. Jaaah! Glæder mig til at deltage:) så hyggeligt med de her små julekonkurrencer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt! Jeg er glad for, at du vil deltage! :)

      Slet
  2. Får man at vide, hvad præmien er, hvis ens navn udtrækkes? Jeg vil nemlig helst ikke have bøger, som jeg ikke er interesseret i :) Mest fordi jeg synes det er så træls for alle andre, som måske gerne vil have bogen :)

    ireneejensen @hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - hvis du vinder, får du i "vindermailen" besked om hvilken bog det drejer sig om. Både af samme grund som du nævner, men også da det jo kan være, vinderen allerede ejer bogen og ikke er interesseret i endnu én. :)

      Slet