lørdag den 18. oktober 2014

Readathon - følg mit læsedøgn #1

Dette indlæg vil blive opdateret i løbet af det næste døgns tid..



11.49: Bolledejen er sat til hævning, jeg er hoppet i en dejlig striktrøje og mine dejlige dynepusser (sutsko, til jer der ikke ved hvad 'pusser' er). Bogstakken er vokset en lille smule siden sidste indlæg og jeg håber, at jeg når alle skønhederne! Mine briller skal lige straks pudses, så de er klar til flere timers læsning og alle godter skal findes frem. Jeg har det lidt som et barn på juleaftensdag - jeg kan slet slet ikke vente længere!

13.51: Klar - parat - start (sådan næsten da)! Rikke og jeg har fået spist lune boller og gjort alt fint og klar til det hele! Alle de søde bloggeres read-a-thon indlæg er fundet frem og smidt op i et fanevindue for sig selv, så jeg kan opdatere og følge med i jeres døgn også! Lige om lidt vil jeg gå i gang med den første bog som bliver The Ocean at the End of the Lane af Neil Gaiman. Fantastisk læsning til jer alle!

15.54: Den første time gik med at finde den helt rigtige siddestilling: en pude under den ene arm, hvor meget dyne skal jeg lige have over benene, fødderne op på stolen og iiih, det er jo slet ikke nemt. Jeg er lidt over halvvejs med bogen og må indrømme, at den slet ikke er hvad jeg havde regnet med! Jeg er dog positivt overrasket og vil nu holde en smøg-pause, inden jeg læser videre..

17.52: Så blev jeg færdig med The Ocean at the End of the Lane og jeg er helt "Woah dude, that was uhmazing" inden i! Min første Neil Gaiman bog var i hvert fald ikke en skuffelse.
Jeg er usikker på, hvilken bog jeg fortsætter med efter benstrækningspausen, men der er i hvert fald nok at vælge i mellem! :)

19.44: Efter en længere pause med blogger-bøvl på Riksens side og en tur ud i det blå (mod McD, fordi hvem gider lave mad selv, på en dag som idag?) er jeg nu klar til at læse videre! Jeg har valgt at den næste bog skal være Alice's Adventures in Wonderland & Through the Looking-Glass af  Lewis Carroll. Jeg glæder mig meget til, at forsvinde ind i eventyrlandet de kommende timer.

01.13: Jeg har ramt krisepunktet, hvor øjnene svier og ikke kan fokusere ordentligt på ordene. Jeg prøvede det der powernap, men det er som om det kun blev til mere gaberi.
Jeg vil dog være færdig med "Through the Looking-Glass" før jeg overvejer om lidt søvn er vejen frem og mon ikke jeg er frisk igen, når jeg når til det punkt?
Hvad med jer derude, er I stadig friske og med?

02.47: Så blev jeg færdig med Alice's Adventures in Wonderland & Through the Looking-Glass og jeg er ganske taknemmelig for at være blevet inviteret med på dette fantastiske eventyr! Skøn og finurlig historie. Nu skal der findes en ny bog der skal åbnes - *trommehvirvel*.

05.36: Søvnen har endnu ikke overrumplet mig og jeg er derfor gået igang med Eleanor & Park af Rainbow Rowell. Jeg nyder den virkelig indtil videre og derfor gør det lidt ondt, at jeg bliver nød til at ligge den fra mig og stjæle et par timers søvn. Søndagens program står nemlig på en længere køretur fra Odense og hjem til Sønderborg igen, hvor jeg skal til familiesøndag hvor vi skal fejre min nevøs fødselsdag. Og nul søvn bag et rat fungerer ikke for mig, desværre. Vækkeuret er dog sat, så jeg kan stå op og læse et par timer inden Read-a-Thon slutter! Til jer der stadig er vågne og godt igang - I er simpelthen for seje! Way to go!

10.11: Så er jeg vågen og frisk igen (sådan da)! Jeg vågnede af mig selv, en time tidligere end vækkeuret og det må da være et tegn! Nu er jeg vil jeg finde Eleanor & Park frem igen og læse videre.

14.06: Jeg blev færdig med Eleanor & Park og jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Skøn, skøn bog og det eneste jeg kan tænke er: "det dér, det er kærlighed." Til sidst fik jeg også lige læst The Little Prince af Antoine De Saint-Exupéry som var en sød lille historie, at slutte læsedøgnet af med.

Hele 4(5) af slagsen endda!
Jeg endte med at få læst 897 sider. Jeg havde forventet at læse mere, men til gengæld har jeg fået læst nogle fantastiske bøger og ikke én eneste af dem skuffede.
Jeg var endda også så heldig, at blive udtrukket som vinder på Dewey's hjemmeside - lækker overraskelse til slut!
Jeg har haft et virkelig hyggeligt døgn med Rikke og det har været sjovt at følge med i jeres læsning og opdateringer.
Jeg glæder mig allerede til det næste Read-a-Thon, som jeg håber, at jeg kan deltage i.

Tak for denne gang. Jeg håber, at I har nydt det lige så meget som jeg har!


40 kommentarer:

  1. hahah, så fik jeg opklaret det spøjse ord :'D God fornøjelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja! Rikke og jeg fik lige et godt grin dér. Jeg tænker slet ikke over, at jeg til tider bruger nogle sønderjyske ord. :D
      I lige måde!

      Slet
    2. :D
      Jeg er stadig med!! Min erfaring siger, at man bare skal over det der punkt, hvor øjnene kradser - så bliver det godt igen :D

      Slet
    3. Fantastisk! :D Ja hvis man kan komme over det! Jeg troede, at jeg var vendt stærkt tilbage, men det er som om, at min krop ikke er helt enig. :(

      Slet
  2. Jeg har lige taget boller ud af ovnen, så de er klar til start og kan fungere som den første snack og samtidig frokost. Mmmm. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Haps! Rikke og jeg har lige spist et par lune boller inden læsestart. Det er bare rart, da! :)

      Slet
  3. Jeg glæder mig til at læse med dig! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg med dig, søjdemårs! :D

      Slet
  4. Lewis Carroll, Neil Gaiman, Fitzgerald <3 Sikke en skøn bogstak! Glædeligt læsedøgn :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg glæder mig sådan til at læse dem alle sammen! Tak og i lige måde. :D

      Slet
  5. Åh, når jeg læser din opdatering får jeg en unægtelig trang til en smøg, suk! :D Og gad godt, at jeg også havde en Neil Gaiman-bog i min stak :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha! Åh det er også lidt hårdt, at være et sted hvor der skal ryges udenfor. Dog rart med det friske luft ind i mellem!
      Det var min første Gaiman bog og jeg er SÅ positivt overrasket! :)

      Slet
    2. Jeg kunne også godt bruge noget frisk luft ;)
      Lyder som en fantastisk bog! Han er helt sikkert på min to read liste. Og så synes jeg det lyder som en rigtig god beslutning, at dykke ned i et eventyr efterfølgende :D

      Slet
    3. Frisk luft igennem et filter, hurraaa! ;)
      Han er bestemt det værd, at tjekke ud! Og ja, ind til videre fungere et eventyr meget godt for mig, selv om jeg synes, at læsningen går langsomt idag. :)

      Slet
  6. Sikken herlig bogstak! Du går mange gode læse stunder i møde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg slet ikke i tvivl om - jeg nyder dem allerede. :)

      Slet
  7. Eleanor & Park er altså bare en god bog! Den skal du glæde dig til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tro mig - jeg ser også frem til den! :)

      Slet
    2. Eleanor & Park OG McD!! Nu er jeg dybt misundelig ;)

      Slet
    3. Hahaha! Ja, jeg vil ikke vide hvor meget jeg tager på i løbet af dette readathon! :D

      Slet
  8. Eleanor & Park står også på min boghylde - den er ikke med i bogstakken til readathon, men jeg glæder mig til at læse den meget snart. Vil glæde mig til at høre hvad du synes om den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh. Der er virkelig også mange der har anbefalet/rost den, så jeg er meget spændt! :)

      Slet
  9. Du har sådan en fin bogstak! Jeg startede ud med Great Gatsby, og den skal du hvertfald glæde dig til! God fornøjelse med Alice !

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja hvis jeg når den! Ellers bliver den gemt til en anden god gang. Tak! Jeg nyder Alice ind til videre i hvert fald, det spøjse pigebarn! :)

      Slet
    2. Hvor er du sej, at du har holdt den kørende så længe på trods af planer, der kræver en hvis "vågenhed" ;-)

      Slet
    3. Tak! Næste gang håber jeg dog på, at have mulighed for at være igang alle 24 timer. :D

      Slet
  10. McD er HELT ok på dage som i dag. ;) Og med Alice i Eventyrland som videre selskab, kan det da dårligt gå galt. Elsker den bog. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det jeg også tænker. ;) Åh, den første del af bogen var skøn! Jeg vil nu troligt gå i gang med anden halvdel og håbe på, at den er lige så eventyrlig. :)

      Slet
  11. Det lader til du har det meget hyggeligt. Ikke værst. Fortsat god læselyst! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det vist for hyggeligt! Men mange tak og i lige måde! :D

      Slet
  12. Hygger du dig i Alices Eventyrland? <3 Åh, de bøger altså.. Så fantastiske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg i hvert fald! Historierne er dog meget finurlige, lidt mere end jeg havde forventet. Dog er de vældig skønne! :)

      Slet
  13. Det lyder til at være nogle gode bogvalg :) God læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør det nemlig! :) Mange tak skal du have og i lige måde! :)

      Slet
  14. Dejligt, at du er kommet med igen her til morgen, selvom du også skal til fødselsdag!

    Jeg bemærkede forresten lige, at du er blevet udtrukket som vinder i Hour 23 inde på den officielle hjemmeside! Så skynd dig ind og claime din præmie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis var det "okay" med dem alle, at jeg først dukkede op når jeg var færdig her. Så lige straks går køreturen hjemad og mod lækker mad (fordi min krop er jo slet ikke smækfyldt, af godterne fra natten) .

      Ja, jeg så det godt, men tak for din melding! Det var en dejlig overraskelse at slutte af med. :D

      Slet
  15. God fornøjelse med fødselsdagen! :D

    Fedt kæmpet! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og tak og i lige måde! :D

      Slet
  16. det ser virkelig ud til I har hygget jer :)!!
    Og hvor fedt, at ingen bøger skuffede. Det gør bare lige hele oplevelsen lidt federe!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har simpelthen råhygget! Jeg tror dog jeg omdøber arrangementet til "Eat-a-Thon", pokkers hvor røg der meget snoller ned! :)
      Jeg er virkelig også positivt overrasket!

      Slet