søndag den 28. september 2014

Serie Søndag #3


Rick Riordan har skrevet en fantastisk og eventyrlig serie om halvguden Percy og de olympiske guder. Percy er en knægt med tonsvis af problemer i skolen. Der sker konstant mystiske ting omkring ham, som ender med et ødelagt klasseværelse, en forstyrret time eller en museums tur der går galt - og skylden falder altid tilbage på den stakkels dreng. Indtil en dag, hvor helvede bryder løs og Percy må flygte fra alt han kender, til en skjult lejr for andre "uheldige" børn som han selv.
Det er her verdenen som han kender den, ændrer sig fuldstændigt - for Percy er slet ikke et problembarn med indlæringsproblemer - nej Percy er søn til Poseidon, havets Gud...
Nu starter en årelang kamp med ikke kun at vende sig til sit nye liv, men også en kamp for at stoppe de onde mennesker og titaner, der vil være fri og styre verden mod kaos og krig!




Åååh hvor jeg bare absolut elsker denne serie. Den er magisk, på en helt anden måde end jeg har været vant til og ikke nok med at jeg fik læst en fantastisk historie, så lærte jeg også en masse om de olympiske guder, som jeg faktisk aldrig har interesseret mig for, før denne kære serie.
Percy lærte jeg hurtigt at holde af. En stakkels misforstået dreng, der blev bebrejdet for alt muligt han ikke engang selv forstod.
Lige pludselig bliver han kastet ud i dette vilde og voldsomme eventyr, uden nogen særlig kendskab til noget og skal ikke kun vænne sig til alt det nye, men også acceptere at han spiller en så stor rolle og faktisk står til at skulle redde en hel verden, han først lige har opdaget! Og lad mig lige sige at knægten klarer den til topkarakter! Til tider vakler han, men jeg var på intet tidspunkt i tvivl om at han ville trumle sig igennem de udfordringer der måtte komme "and save the day."

Rick(y-boy) har formået at skabe et så vidunderligt univers og jeg elskede simpelthen hvert sekund af min rejse dertil! <3

“It's funny how humans can wrap their mind around things and fit them into their version of reality.” 



2 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig læst serien, kun set den første film, men den var meget underholdende synes jeg :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja! Filmene er også ret gode, men som (næsten) altid synes jeg, at bøgerne er bedst! :D

      Slet