tirsdag den 29. oktober 2013

Nyt på reolen #2

Bloggen har desværre stået stille i mange uger nu og det skyldes livet, travlhed og sygdom i familien.
Fremover vil det nok stadig være stille og roligt med indlæg, men jeg skal gøre mit bedste for at holde lidt liv i det.

Titlen afslører vel lidt at jeg (igen) har købt nye bøger!

"One man's trash, is another man's treasure" tror jeg vidst ordsproget siger, hvilket vidst er meget passende!
En af mine kollegaer er for nyligt flyttet og har derfor ryddet op i tingene og sat en del til salg. Skæbnen ville at hun havde en stak bøger af serien "Virkelighedens Verden" til salg og så kunne jeg ikke selvfølgelig ikke dy mig! Der blev chattet, diskuteret pris og så skyndte jeg mig ellers ud på vores arbejdsplads i dag for at hente dem.
1) Engang, i et hjem i flammer af Andrea Astworth. - 2) Dobbeltliv af Marianne. - 3) Bortført af Catherine Laylle. -  4) Mod alle odds af Torey L. Hayden. -  5) Historien om Sheila af Torey L. Hayden.

Bøgerne er ridsede, afblegede af solen og helt klart præget af at være rykket rundt, men åbner du bogen er der ikke en eneste fold eller nogle tegn på at disse bøger er blevet læst før - jeg tænker nærmest at de bare har været pynt! 

Efter at have hentet bøgerne tog jeg ned i Sønderborg by, for at ordne nogle ting og på vej tilbage mod busstationen skulle jeg liiiiige ind i boghandleren for at kigge på kalendere for året 2014.. Jeg kom ikke ud af butikken med en ny kalender (jeg synes ikke de var pæne nok!) MEN jeg købte dog en enkelt bog:

Cirklen af Mats Strandberg & Sara B. Elfgren. 

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad den handler om, men jeg kan huske da min bedste veninde og tidligere roommate Rikke læste den og hun efter at være blevet færdig med den konstant påpegede at jeg skulle læse den. Skæbnen vil at hun er i Kina på nuværende tidspunkt, så nu endte jeg med at købe den i stedet for at låne den ved hende! (Jeg vil nu selv helst have det sådan, bøger skal ejes - ikke lånes, meeen min konto er ikke helt enig med mig!) 

Skæbnen vil så, at jeg kun lige når hjem i tørvejr før postbuddet ringer på døren med en fin indpakket gave: til mig! 

Det ER vidst min ikke-fødselsdag i dag! 

For et par dage siden så jeg at Den lille bogblog ryddede ud i sine bøger og gav nogle væk hvis bare man selv ville betale porto! "Sikke et kup" tænkte jeg og var hurtigt på vognen og udvalgte to af de der var tilbage, så den flotte blomstrede pakke indeholdte disse to skønheder:

1) Kraken af China Miéville. - 2) Uglies af Scott Westerfeld . 

8 bøger på en ganske almindelig tirsdag og så er der endda også en pakke på vej til mig fra Amazon... Hvad kan man gøre? At købe bøger gør glad, at læse bøger er en måde at undslippe dagens stress på og et hjem bliver kun pænere af bøger og tusinde historier der pynter på borde og reoler..


2 kommentarer:

  1. Åh der er jo bare ikke noget bedre end nye bøger :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er der virkelig bare ikke! :-)

      Slet