fredag den 13. september 2013

"En Flænge I Himlen" af John Green

”Maybe OKAY will be our forever” – “OKAY.”



Titel: En Flænge i Himlen. Forfatter: John Green. Udgivelsesår: 2012. Forlag: Politikens Forlag. Sidetal: 336.

Bogen handler om Hazel der i flere år har levet med en alvorlig kræftsygdom. Hazel føler sig ofte som en der er ved at sprænge, men så møder hun Augustus og alt ændres.
Augustus og Hazel forelsker sig og sammen finder de en måde at nyde livet og hinanden på, uden at være domineret af det faktum at de er dødsyge..
Måske er det ikke en tragedie, at vi skal dø. Det er et mirakel, at vi lever.


Det er et par uger siden jeg læste denne bog og jeg har stadig ikke fået samlet mig om alle de indtryk den har efterladt hos mig. Jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg skal skrive om denne bog, eller hvordan jeg skal forklare jer hvad den har gjort ved mig. Jeg er stadig tom for ord og jeg tror egentligt heller ikke der findes ord til at beskrive hvor smuk denne bog er, eller hvor fantastisk godt denne bog er skrevet.
Jeg græd, jeg grinte, jeg lå i timer og stirrede op i loftet og jeg kunne ikke koncentrere mig på arbejdet efter at have afsluttet bogen – det var og er stadig den slags bog der ændrer noget inden i dig. Og det har den – ændret noget stort i mig. 
Det er ikke en bog du skal læse OM, det er simpelthen en bog du selv skal samle OP, bladre igennem og give dig selv den gave at lade dig selv mærke hvor stor en forskel, en roman kan gøre. Intet andet end kærlighed her fra.

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker virkelig også den bog. Den er så rædsomt rørende, smuk og tankevækkende. Den er så velskrevet, humoristisk og hjertevarm. Den er al hypen værd. Virkelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den. Det er en bog der har efterladt mig med en dyb ærefrygt og taknemmelighed for John Green der har valgt at dele et så smukt værk med verdenen.

      Slet
  2. Jeg må læse den snart! Og åh gif'en er genial xD

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg også! Hvis ikke den kan købes i Kina, eller over nettet og sendes til Kina - så må vi lige se om den kan komme med pakkeposten her fra os af <3

      Slet